Loading...
dk

Afhentnings checkliste | Tesla Forum

dRxL
dRxL Dec 9 '15

Hej og tak for et godt forum med mange nyttige informationer for en nybegynder. 

Vi skal samle vores 70D op i morgen  (13/12/15) i Ballerup, og det bliver ikke bare den første nye bil vi køber, men første bil vi kommer til at eje overhovedet, så det er en helt ny verden af forsikrings-policer, dæk-dimensioner og overvejelser omkring vedligehold kombineret med en række Tesla specifikke overvejelser der har åbnet sig foran os ;) 

For at være lidt bedre forberedt inden overdragelsen i morgen har jeg prøvet at summere følgende vejledning til en punktliste: 
http://teslaforum.dk/web/ved-levering/

- lakfejl (sandkorn i lakken)

- ridser i lak

- ridser og buler i håndtag

- dørlister der ikke flugter pænt (Inspicer disse nøje) 

- læg mærke til om det trækker/suser fra vinduer / soltag

- inspicer visuelt at vinduer ligger “fladt” omkring b-stolpen

Til ovenstående liste har jeg 2 spørgsmål:

1) Hvad er en b-stolpe og hvor sidder den?

2) Mangler der punkter på listen af ting man bør checke i forbindelse med overtagelsen?

mvh.
Daniel

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Dec 9 '15
SuneH
SuneH Dec 9 '15

B-stolpen er mellem førerens vindue og bagsædepassagerers vindue.

Flere random ting at tjekke:

• Banalt: VIN nummer skal være rigtigt, rigtig farve, korrekt indtræk/sæder mm.
  • Nummerplade skal være fastspændt (må ikke kun være klipset på)
  • Seneste version af firmware (pt. 7.0)
  • Frunken skal flugter i siderne - nogle oplever, at den gaber fx 6-7 mm i den ene side og 3-4 i den anden. Nogen gange kan de ordne det på stedet.
  • Lister mellem døre og vinduer skal flugte - tjek det hele vejen rundt. På min var den gal i højre side mellem bagdør og karosseri
  • Tjek fælge for skrammer
  • Tjek at det er de rigtige dæk
  • Tjek at I har fået ladekabel med (og type2-kabel, hvis I har bestilt det).
  • I frunken skal ligge en rød pakke med vest, advarselstrekant mm
  • Der skal være bagagenet i frunk (ikke sikker på om det også gælder D-modeller)
  • Hattehylde skal medfølge bagi
  • Du skal modtage 2 nøgler. Jeg fik også udleveret læder-etui til begge nøgler, men kun efter jeg havde spurgt til dem.
  • En klassiker er dug i forlygter og vand i baglygter.

Vigtigst af alt: Nyd turen hjem. Det er SÅ forrygende!

Edit: Eddermugme en vild begynderbil! Må koste en formue i forsikring? Min første bil var en VW boble fra 1969, som jeg overtog gratis efter min farmor. Min næste bil var en 18 gammel Toyota Corolla, som min kone og jeg købte for 18.000 :-)

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Dec 9 '15
dRxL
dRxL Dec 9 '15

Tak for alle punkterne!

Citat fra SuneH
Vigtigst af alt: Nyd turen hjem. Det er SÅ forrygende!

Det er planen, omend det havde været lidt lækrere hvis vi havde haft mulighed for at hente den i dag, som vi blev tilbudt, i det strålende solskin der pt. er i KBH, fremfor i det gråvejr de lover i morgen. Men jeg er stadig glad og meget spændt =)

Vi er også kommet til at spolere os selv lidt, ved at leje den 85'er som delebilsforeningen letsgo har i deres flåde. Men mon ikke det bliver noget helt andet når man ved at det er éns helt egen man kører i, og at man aldrig mere skal bekymre sig om hvem af de tidligere lejere der har spildt noget der mindre om milkshake i bagagerummet, eller hvorfor fanden vedkommende ikke kunne finde ud af at sætte ladestikket i da bilen blev parkeret på sin plads ved en eon stander... ;)

Edit: Eddermugme en vild begynderbil! Må koste en formue i forsikring? Min første bil var en VW boble fra 1969, som jeg overtog gratis efter min farmor. Min næste bil var en 18 gammel Toyota Corolla, som min kone og jeg købte for 18.000 :-)

4536,- med kasko hos IDA. Hvilket også overraskede mig.
Min kæreste fik anciennitet for alle de år hun havde haft sin forsikring der, og vi er henholdsvis 37 og 35 år gamle og med børn.

Vi har ikke rigtig haft behov for at eje en bil før nu, hvor vi flytter fra Vanløse (lige ved stationen) til Måløv. 

En sjov lille ting er at jeg som teenager havde en drøm om at teknologien ville være nået så langt når jeg skulle have min første bil, at det kunne være en brint-bil, og selvom brint-bilerne nu kan købes, så overhalede Elon Musk gevaldigt den drøm indenom mit sit netværk af SC'er og tilhørende super-biler =)

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Dec 9 '15
dRxL
dRxL Dec 10 '15
Så er den hentet. Der var ikke noget at bemærke fra checklisten. Det er godt nok en dejlig bil :-D Eller "en ikke så ringe start" som man ville sige i den mørke del af Jylland hvor jeg er vokset op :-P