Loading...
dk

auto lane change for overhaling & auto park | Tesla Forum

Jesperbang
Jesperbang Dec 10 '15

Nogle som ved hvordan jeg få den selv til at overhaler på motorvejen. Eller er den opdatering ikke kommet endnu? Samt hvordan få jeg den til at lave en selv parkering, for syntes ikke jeg kan få det til at virke.?

fmm1000
fmm1000 Dec 10 '15
Du skal slå autosteer til hvis du har pakken. Ved overhaling skal du holde fartpilotstilken inde to gange mod dig selv. Så er autosteer aktiveret. Ved overhaling skal du trykke blinklyset helt ned og så rører ced rattet.
Parallelparkering skal også aktiveres. .
Jesperbang
Jesperbang Dec 13 '15

Tak FMM, har sat det hele til og har pakken med det hele. vedr. motorvej har jeg kun lige trykket som om den skal blinke 3 gange, viste ikke den skal helt ned.

er det same som gør sig gældende når den skal paralleparkring, at jeg skal holde blinke armen need?

Maho
Maho Dec 13 '15
Den skal ikke (nødvendigvis) helt ned, det skal blot være vedvarende blink til bilen er over halvvejs over midten (jeg holder det oppe/nede uden den "låser" og slipper så når den er over halvvejs.....
Du behøver ikke at blinke overhovedet ved parkering :-)
TwoChops
TwoChops Dec 13 '15
Vigtigt at påvirke rattet ganske let under manøvren. Ellers virker det ikke.
Jesperbang
Jesperbang Dec 14 '15

ok det vil jeg prøve mht til overhaling. hvordan ved den jeg vil lave en pakiring, er det ved at jeg kører langsomt forbid en ledig plads. ?

KimT
KimT Dec 14 '15

Du skal køre unden 24km/h, hvis den så opdager et hul som er stort nok viser den et P i displayet. Tryk på bremsen og sæt den i bakgear og tryk ok på den store skræm som kvittering på at den skal parkere selv.

BrianG
BrianG Dec 15 '15
Hjælp. Har netop fået min Tesla inkl. Autopilot funktion, men jeg aner ikke hvordan jeg kan se at jeg har "pakken"? Der er ingen steder i menuen hvor jeg kan "tænde" for autosteer eller parallelparkering, er der nogen der har styr på det og kan hjælpe?
mortenhomann
mortenhomann Dec 15 '15

@BrianG: Du kan slå autosteer til og fra i menuen - se http://www.computerworld.dk/fil/137527/1000. Du aktiverer autosteer ved at trykke fartpilotarmen to gange mod dig selv, når rat-ikonet er tilgængelig (når bilen kan registrere vejbanens sider og/eller en forankørende bil).

Forummets indlæg er redigeret af mortenhomann Dec 15 '15
perhansen
perhansen Dec 15 '15

jeg var faktisk ude for, -her i weekenden -  at bilen var på vej i grøften ved brug af autopilot på alm landevej.  Der var afstribning i begge sider, og jo fuldt afstribning i højre side som bilen ville have mig udover.  Gav godt nok advarsels signal og jeg holdt jo også selv øje og rettede op.  Men viser man skal være påpasselig med at stole for blindt på systemet

Kiefer
Kiefer Dec 15 '15

Personligt vil jeg ikke bruge det andet end på motorvejen, jeg har også oplevet de par gange jeg har forsøgt mig på MEGET korte strækninger på landevej at den er meget ustabil.

På motprvejen, ingen problemer, andet end ved massiv regn, hvor den brokker sig lidt over de spor landsbilen foran lavede vist blev misforstået af bilen som værende hvide striber...

/Martin

Klaus_
Klaus_ Dec 15 '15

Min daglige køretur er på 50 km (100 km i alt), og ud af de 50 km, er 25 km på ret lige hovedvej. Så når jeg er ude af byerne/forstaderne, slår jeg autopiloten til, og det klarer den med forholdsvis god success. Jeg kører den 2 gange om dagen siden version 7 udkom, og jeg har nok oplevet 3 gange den har forsøgt "at tage livet af mig", ved at tro den skal køre over midterlinien. Sjovt nok er det næsten samme sted (indenfor få hundrede meter) alle 3 tilfælde, og vejen er ellers fin stand, gode linier osv., og pudsigt nok altid når der har været en modkørende bil også. 

Om den rent faktisk VIL have kørt over i modkørende spor ved jeg ikke, da jeg jo når at påvirke rattet inden den krydser linien.

Udover ovenstående, klarer den kurver osv helt perfekt. Men det er en god idé at holde hånden på rattet og have fokus på vejen - som altid :)

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 15 '15

Jeg fik min bil i går og har allerede brugt autopiloten en del. På landevej med fine vejstriber klare den det fint. 2 gange måtte jeg dog tvinge den på ret kurs da den forsøgte at følge efter en anden bil der drejede fra. På motorvej hjem i går var der for meget vand på vejen til den kunne se striberne så det blev droppede. Jeg håber ikke de begrænser den til 72 km/t på landevej som der har været skrevet om.