Loading...
dk

Hvem har rekorden i DK :-)?? | Tesla Forum

Maho
Maho Dec 11 '15

Nu har model S jo snart et par år på bagen, og mange km er kørt... Men også mange DU og batterier skiftet fra de tidligste modeller forstås herinde på forum. Tesla yder jo 8 års garanti, så det giver jo ro i sjælen. Men det har fået mig til at tænke på hvor langt den Tesla i Danmark med flest km har kørt med original drive unit og originalt batteri?? (altså som ikke har fået skiftet DU/batteri....)

Jeg lægger ud: Leveret dec 14 - kørt 18.000... Nogen som kan slå den :-)??

Raymond
Raymond Dec 11 '15

Kørte 35k på 1'ste DU

Maho
Maho Dec 12 '15
Så er du ude:-) kun "originale" DU/batterier kan melde sig :-)
AllanH
AllanH Dec 12 '15
Marts 2014 - kørt 76.000 km - og ingen problemer her :-)
Ap
Ap Dec 12 '15
Dec 2014 km 40000 kun fugt i lygter som der stadig ikke er nogen løsning på
Korsnab
Korsnab Dec 12 '15
Maj 2015. 38.000 km. Også fugt i alle lygter - ellers alt ok.
Hilbert
Hilbert Dec 12 '15
Lev. juli 2014. Nu 35.000 km. DU skal skiftes jan. 2016.
SC359
SC359 Dec 12 '15

85D Oct. 25 2015, 20.000km, forreste DU skal skiftes til januar 2016. Fejl opdaget ved en 8.000km. Er det rekorden for kortest tid vi går efter? :)

Forummets indlæg er redigeret af SC359 Dec 12 '15
Mugge
Mugge Dec 12 '15
@SC359:Hvad er det for en fejl på den forreste DU - støj eller...
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 12 '15

Så tror jeg faktisk at Ken tager prisen. Han fik vist også skiftet forreste DU efter meget kort tid. Mener nu ikke at der var tale om en fejl i hans tilfælde. Der var vist mere tale om overbelastning ;-)

Kiefer
Kiefer Dec 12 '15

Jeg nåede ca. 82.000km da jeg solgte min, og idag er jeg så på 35km på den nye :-)

Forbruget på den første var 3 DU'er og 2 batterier.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 12 '15
Jabba
Jabba Dec 15 '15
Jeg er nysgerrig på hvor stor sammenhæng der er mellem udskift af DU og kørselsstil. Mon de der har fået udskiftet DU, har en større tendens til at give bilen noget at leve af :) Blot lidt nysgerrig. Bilen bør kunne holde til det uanset.
Kiefer
Kiefer Dec 15 '15

Jeg endte på 226wh/km for de 82.000km. Jeg vil bestemt ikke mene at jeg kørte hverken råddent eller gammelfar med blød hat kørsel. 

Hvis bilen ikke kan holde til at blive brugt har Tesla et problem, som de heldigvis håndterer fint ved at skifte de forskellige dele uden at stille sig på bagbenene.

/MArtin

Jabba
Jabba Dec 16 '15
Kiefer: Enig. Hvor lang tid tog det typisk at få udskiftet DU? Og hvor hurtigt fandt de tid til dig på SC? Udgår fra at DU problemer har høj prioritet og at man springer over den ellers lange kø hos SC.
Kristian70k
Kristian70k Dec 16 '15
Jeg fik skiftet efter 34.000 km.. En mislyd i den helt lave belastnings ende.. Lød som om der var en lille løs forbindelse.. Er ikke racer køre, så det har ikke noget med kørestil i mit tilfælde
Jabba
Jabba Dec 16 '15

1) Er der nogle af jer der har fået skiftet DU eller batteri, der udelukkende fik det skiftet grundet mislyd? Eller har det også påvirket kørslen/optrækket eller givet fejlmeddelelser?

2) Blev der proaktivt kørt diagnose fra Tesla over internettet? Med andre ord blev I indkaldt eller måtte I selv rapportere det til SC?

MDamm
MDamm Dec 16 '15
Ja, udelukkende mislyd. Bilen kørte fint, og der var ingen displayfejl. Meldte det ved tidsbestiiling til 1 års eftersyn, og de klarede det hele der. Kører ikke vildt 63.000km med et snit på 225.
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Dec 16 '15
Boski
Boski Dec 16 '15

Har lige fået skiftet DU for anden gang og rettet en del små fejl, kørt 53000 km. Har holdt en måned på værksted. Bilen blev afleveret her på adressen, vasker og poleret. Har heldigvis købt Tesla nr. 2, inden det er for sent.

Kiefer
Kiefer Dec 16 '15

Også udelukkende mislyd her. Har dog en i nabobyen der måtte have skiftet DU på den hårde måde da den holdt helt op med at fungere...

Bestilling af tid til skift af DU, her skal man være tidligt ude, og vel næsten bestille tiden inden problemet opstår hvis den skal skiftes inden for 2-3 måneder.

/Martin

HS
HS Dec 16 '15
Interessante facts der deles her, men er der ikke en der vil fortælle mig hvad DU'en er? Så vil det hele nok give mig mete mening. Mange tak for hjælpen, Henrik
Sider: 1 2 »