Loading...
dk

Lyddæmpning af model S | Tesla Forum

Bianco
Bianco Aug 16 '14

How to - Lyddæmpning af Model S bagagerum:
Se billeder fra Hookmaker i starten af denne tråd, samt her

http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla-s-super-lækker-bil-men?page=4#post-4780

Bagudvendte børnesæder kan skrues ud m Torx45 (2 skruer) OBS Løsn et beslag af gangen og skru skruen løst i igen med det samme!
Start m at fjerne hattehyldeholderne (2x1 torx20) de trækkes vandret ud.
Fjern plastafdækningerne mellem hattehyldeholderne og bagagerumskanten.
Tag bund/gulv-tæppet ud. OBS der er tre ekstra lange plast søm under bagsæderyglænet, og to mini plast søm på ydersiden af hver af bjælkerne i brønden (disse to mini plast søm har en ens modpart bag tæppet, drejet 90grader med uret).
Tag siderne ud. OBS der er 2x et plast søm næsten under bagagerumskanten.
Skær evt skumgummimåtten over motoren løs i den ene side, så det er nemmere at komme til under den.
Spild ikke tid på at klistre lyddæmpning på hjørner og massive stålstykker - de rasler ikke :-)
Det er helt fint at klistre ovenpå det eksisterende.
Det tog mig to-tre timer inkl. diverse pauser.
Forskellen er forbavsende stor! Der er mindre lyd v 110 kmt end der var før v 80 kmt

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 22 '14
Nommensen
Nommensen Aug 16 '14
Hej Bianco, linket som du har indsat virker ikke - godt du fik lavet bagagerum selvom du har monteret børnesæderne
Kiefer
Kiefer Aug 17 '14

Nå, så ville jeg lige skrue bagsædet (de to bagerste børnesæder) fast igen, men jeg har åbenbart, da jeg skruede skruerne ud hjemme ved Brian fået skruet gevindet med ud... :-/

Så boltene kan på ingen måde komme til at sidde fast igen med det reultat at sæderne ikke længere kan sidde ordentligt fast, så jeg skal have sat et par nye bolte der skal være en anelse bredere og derefter skal jeg have skåret et nyt gevind i hullet. Så hvis nogen omkring Hinnerup ha et gevindskæresæt må han/hun da godt lige sige til, så jeg ikke behøver at købe et på mandag for at skære to huller...

Jeg er lidt i tvivl om man måske kan få et par selvskærende bolte, men det er nok ikke så smart igen, hvis jeg senere skal have boltene ud igen, men det kunne måske være den enkle løsning. 

Jeg fandt ud af at der ligger en Biltema i Ålborg, så der skal jeg lige en tur ud på mandag og hente demonteringssæt i plastik til at klikke plastdutter ud med, magen til det Henrik og Ken havde med, og så ellers komme i gang med dørene i løbet af ugen, burde være muligt at finde tid til at tage en dør om dagen/aftenen :-)

Så Ken, du må godt få lagt billederne op af hvordan dørene skal skilles.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Aug 17 '14
Skruet gevindet med ud?? Det kan da vist ikke lade sig gøre?? - med det gevind og de skruer. Det er nok ikke en helt nem sag, jeg ville være meget varsom med det, evt. lige tale med Tesla først.
Kiefer
Kiefer Aug 17 '14

@Hookmaker: Det ser desværre ud til at det er gået meget godt. Når jeg kigger på skruen kan jeg godt se at metallet sidder i rillerne i begge skruer...

Og der er ikke rigtig noget gevind tilbage i de to huller til boltene og de glider lige ind begge to.

Tog lige et lille billede, måske man lige kan ane at der ikke er meget gevind i hullerne længere, begge huller ser ens ud...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 17 '14
Raymond
Raymond Aug 18 '14

Ja, det hul ser meget rent ud, jeg ville tro, der var en møtrik på den anden side til din bolt?

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Nej desværre ikke, billedet er ikke helt så godt, men man kan måske lige ane at der engang har været gevind i hullet.

/Martin

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Du har ret Raymond, der skal ikke være gevind i selve hullet.

Har lige snakket med Tesla, der skal sidde to møtrikker på en skinne bagved, så det er bare med at finde dem, evt. ved hjælp af en magnet.

/Martin

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Nå, det har vidst vist sig at være en rigtig dum idé at køre fra Farum til Hinnerup uden at spænde bagsædet fast inden turen...

Nu har jeg kigget igen, og skrevet med Tesla, der skal sidde to stykker metal der kan køre fra side til side inde bagved, de er enten faldet ned eller ud under kørslen, har prøvet at se om jeg kunne finde dem med nogle kraftige magneter, desværre uden held. Det må være muligt enten at skaffe et par nye ude ved Tesla eller selv lave et par nye alt efter prisen. 

Seitzberg: Hvis jeg får dem bestilt kan du så ikke tage dem med til Vitting når du er derude en af dine torsdage sammen med plastikdimserne? ;)

/Martin

cvitting
cvitting Aug 18 '14

@Kiefer. Jeg er på Sjælland næsten hver uge, så jeg skal gerne tage med til dig. Kommer derover torsdag (bliver til fredag, hvis bilen bliver klar til fredag) ellers kommer jeg igen mandag, men først hjem onsdag aften pga. montering  folie og efterfølgende Opti Coat... Men sig blot til, jeg skal hjertens gerne hjælpe !. PS. Seitzberg må gerne være "mellemmand", men jeg kan fint selv hente hos Tesla på Kirstinehøj

KS
KS Aug 18 '14

@Kiefer:

Kommer til jylland på mandag - men skal til Tesla i morgen og hente min igen - så hvis du vil have dem med, så skriv. PM'er dig mit nummer.

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

kseitzberg: Lyder fint, jeg ringer lige til dem i morgen, men kender jeg Tesla ret er det noget der skal bestilles hjem og det vil sikkert tage måneder, det er efter min bedste overbevisning sikkert ikke dele de bruger ret mange af i det daglige. Jeg går ikke ud fra at der er ret mange andre end mig der er så "smarte" at demontere bagsæderne for derefter at lade metalstykkerne falde ned i bilen og forsvinde...

Men under alle omstændigheder må du godt høre om du kan få plastikdimser til både trunk, frunk og døre.

Hvor langt op i Jylland kommer du mandag?

/Martin

KS
KS Aug 18 '14

@Martin: Kommer nok "helt" til Vejle, så kan smide det af hos Vitting - clips har jeg allerede liggende i bilen. Ellers er jeg ovre ca hver 2 uge - i Fredericia, men arbejder du længe en dag, kunne jeg godt tage turen forbi kontoret i Århus - strømmen i Middelfart er jo "gratis"

Kiefer
Kiefer Aug 20 '14

Ken: Du er jo altid velkommen i Århus :-)

Jeg har aftalt med Drammen i Norge at, hvis jeg ikke selv finder beslagene vil de gerne have lov til at forsøge selv, inden de vil udlevere et par nye beslag. De er lidt kede af at de skal ligge og rasle rundt derinde ;-)

De havde dem allerede på lager i Drammen og jeg har også fået sendt et billede af hvad jeg skal kigge efter derinde...

Så nu har jeg skaffet et inspektionskamera med LED lys, det er nok en del nemmere end at sidde og fidle rundt med en magnet i en snor...

/Martin

Kiefer
Kiefer Aug 21 '14

Så lykkedes det, var en tur forbi Biltema og hente et inspektionskamera, kostede ca. 800,- dask men jeg tror simpelt hen ikke på det kunne have ladet sig gøre at finde de to bolte uden et kamera. Tesla i Norge ville "bare" forsøge sig med nogle magneter, men man skal jo vide hvor man skal lede for at kunne få dem fisket op.

Efter ca. en 30-35 minutters fisken rundt med kameraet fandt jeg den den helt ude i højre side dybt nede, lige inden et hul videre ind i bilen...!

PÅ med en magnet på kameraet og derefter stille og roligt fiske beslaget ud. Derefter igang igen, jeg mente at den anden så måske ville være nogenlunde samme sted bare i venstre side, men nej 20-30 minutters drejen rundt med kameraet gav absolut intet. Gav den så et forsøg mere i højre side, og sørme jo, bare lidt længere inde men nogenlunde samme sted var det andet beslag. Så i løbet af et par timer fik jeg fisket dem begge op :-)

Har forøvrigt fået super hjælp fra Teslas Servie advisor i Drammen i Norge under hele forløbet, han var endda så flink at tage et par billeder af beslagene så jeg vidste hvad jeg skulle lede efter derinde.

Nu hvor jeg alligevel havde et kamera derinde kunne jeg jo lige så godt kigge mig lidt omkring, jeg lagde mærke til noget rødt stads:

Nogen der har en idé om hvad dette kan være?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 21 '14
Bjarni
Bjarni Aug 22 '14

Et kraftigt sving til venstre (eller højre) og en hård opbremsning (eller kraftig accelleration). Så ville du  vide hvor du skulle kigge ;-)

kajakaj
kajakaj Aug 22 '14

@kiefer: Svært at se hvad der er på billedet. Ligner blink - måske tabt at en tidligere fisker!!

krogsgaard
krogsgaard Aug 22 '14

Ligner lim. Synes jeg har set i videoen fra fabrikken at de bliver limet sammen nogle steder.

Hookmaker
Hookmaker Aug 23 '14
Jeg fixer mine bagdøre imorgen søndag, så hvis der er nogen interesserede, så kig gerne forbi. Send pm for adresse.
Kiefer
Kiefer Aug 24 '14

@Hookmaker: Er du i gang med bagdørene? ... Billeder?

@Ken: Billeder fra Farum? jeg kunne godt bruge lidt billeder af hvorledes fordørerne blev skilt ad.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 24 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »