Har samme problem. Generelt fungerer varmen ikke særlig godt. Har lige fået min og ikke haft fat i Tesla omkring problemt, men det sker nok inden længe.
@Jabba. Hvordan opvarmer man sidespejlene ?. Jeg synes ikke rigtig at mine "virker"
I forlængelse af emnet, synes jeg at min kabine er ganske kold. Faktisk er det som om der er en vind der stille blæser gennem kabinen, specielt på motorvejen resulterer i en kold kabine.
Jeg har forsøgt lidt forskellige indstillinger på varmeanlæget, men ligemeget hjælper det.
Lidt mere præcist er det til højre for rattet omkring mit højre knæ.
@Michael72 samme her, højre knæ. Passagerne klager over træk på ben og højre arm. Håber snart der kommer en opdatering så det bliver fikset.
Når jeg er på tur skruer jeg langsom op for varmen for at undgå dette. Ender tit på 26 grader (uden der dog er noget nær 26 grader i kabinen) Det hjælper, men må siges at være en nødløsning.
Er det nogen som vil prøve at poste lidt data på:
At når man nu kører motorvej, eller der hvor man føler varmen ikke er tilstrækkeligt, og hvor man skruer op til eks 24 grader, at man så lige prøver at tjekke appen og ser hvad appen siger kabines temp. er? Jeg har på fornemmelsen at bilen tror kabinen er den korrekte temp. Eks. når jeg forvarmer og sætter temp til eks 25 grader. Så kan jeg efter noget tid se, at app. viser 25grader og kan også høre på bilen, den ikke arbejder hårdt på at tilføre varme, som den gør lige når man tænder for varmen. Men når jeg så går ind i kabinen er det ikke i nærheden af at være 25 grader, eks er bagrude mm. ikke engang tøet op for rim/frost.
Efter jeg fik lavet "fix" ved små ruder på A-stolperne, synes jeg ikke længere at det er et problem for mig? Kører som regel med 20,5 grader, og bruger ikke tid på indstilling..... Mystisk......
Der er en del tråde omkring manglende opvarmning af kabinen. Især i forbindelse med opdatering til 7.0 såvidt jeg husker.
Men lad os komme til det emne jeg oprindeligt startede. Nogen der har oplevet langsom opvarmning af baggrude og som har fået det forbedret af Tesla? Eller er det en af de ting man må leve med?
Har samme problem, dug på bagrude, kørte i 25 minutter i morges med opvarming på bagrude, og kunne stadig ikke kigge ud da jeg nåede destinationen.
Jeg har lige haft min inde hos Tesla ifm. en fejl i lakken. Jeg bad dem om også at kigge på varmen i bagruden da jeg har oplevet det samme. De meddelte at det virkede som det skulle - alle tråde blev 32 grader inden for den tid de skulle og at de ikke blev varmere for at beskytte de antenner, der er indbygget i bagruden. Jeg ik også at vide at nogle andre biler opvarmer til 52 grader og er derfor noget mere effektive - om det så kan lade sig gøre fordi de ikke har antenner i bagruden ved jeg ikke. Til gengæld varmer vores sidespejle mere op end mange andre mærker, hvilket vi jo så kan glæde os over :-) Tesla meddelte at de havde oplyst deres ingeniør-team om problemet, men de vidste ikke om der var en løsning på vej, så det er nok noget, vi må leve med indtil videre.
Så har vi jo til gengæld så meget andet - det var SÅ skønt at få sin egen bil igen efter at have lånt en MBC200 :-)
runeh: Jo, en vinduesvisker ville fjerne duggen med det samme, men det er der jo typisk ikke på en sedan.
Man kunne håbe at det kunne løses ved en software update hvor mere energi slippes løs til varmeelementerne på bagruden, så den kan blive hurtigere varm (og varm nok).