Jeg kommer nok også til at købe så jeg kan skiftes resten i min når du har fået nye hjem Deacon
Hej Deacon (eller andre med viden)
Min er født uden lyspakke (har lige skiftet til og tilføjet LED i trunk og frunk). Jeg har fået blod på tanden og vil gerne opgradere kabinen / dørerne med LED
Så hvad / hvor meget skal jeg bruge af lys og klips og hvad der ellers er nævnt i tråden til denne øvelse, altså til en bil uden medfødt lydpakke?
Hej Maho. Du kan lige kigge under forstolene om der sidder nogle sorte plastik klips på de runde stænger, der går på tværs dernede.
Hvis der ikke sidder nogen, skal du skaffe dem fra Tesla. 2 styk reservedelsnummer 1016677-00-A De koster under 3 kr pr styk
Så kan du montere 2 lamper der (de brugte du har allerede?), og det er også plug and play, som man siger, for stikkene er der allerede.
Du kan også købe endnu et sæt lamper med 4 styk, og så montere dem, samt skifte dem ved de forreste fodrum.
Et tredje sæt kan monteres i undersiden af dørene. Der er nogle indpresninger, som du kan se, hvis du ligger på jorden og kigger op i dørens underkant, som normalt er skjult, når døren er lukket. Så har du lys på jorden, under ind- og udstigning.
Alle disse lamper er slukkede, når dørene er lukkede.
Frederiks input går på lamper, som lyser i kabinen, når dørene er lukkede, altså en slags "ambient" belysning.
Hej Deacon, har nu monteret LED lys I Frunk/Trunk og det virker bare :-)
Hvis du overvejer at bestille seneste version af nummerplade LED'er hjem også, så vil jeg gerne på bestilingslisten :-)
-giv lige lyd om du går videre med denne ide da jeg alternativt selv bestiller direkte; tak.
Martin
Hej Deacon og Frederik.
Tak for svar.... Det skal jeg da klart have lavet på næste træf...
Deacon: hermed forudbestilling på yderligere 2 sæt når de er klar
Frederik: giv lyd (og billeder) når retrosæt er klar :-)
Tak for de rosende ord, Dalgaard. Jeg prøver at dele min glæde over, og interesse i teknik med andre. Som har lyst til at modtage.
Ovenstående lampesæt er på vente listen nu.
Jeg mangler at få en pris på de nummerplade lamper, så jeg ved om der er plads til told og moms, og stadig lidt rabat til dem der vil have. Og sidst var der da 141 $ i fragt, så det er med at få noget med i kassen, når den alligevel skal sendes.
Og så regner jeg med han vil sende det hele til mig, når lampesættene er på lager igen.
Så jeg skal nok holde Jer orienteret.
Er der nogen risiko ved at skifte til de meget stærkere pærer? Tænker, hvorfor Tesla ikke har dem i fra starten af? Lyset er jo elendigt. Er jo trist at en bil til så mange penge skal have så dårligt lys, når det kan klares for så ringe en merpris.
Tænker lidt på den Norske Tesla som gik i brand. Hvad hvis nye lys, er skyld i en overophedning, gnist what ever, som starter en brand! Dækker Tesla så stadig?
Prøve at høre Tesla engang. Ellers har vi alle forhåbentlig den lovpligtige kaskoforsikring som også dækker brand.
I tilfælde af at bilen brænder så er det ja som udgangspunkt din egen forsikring som skal dække det.
Viser det sig at det er lamperne er det Deacon (Undskyld Deacon) som importør som skal dække det.
@Gustavfar1 - nu er kaskoforsikring jo ikke lovpligtigt - men at køre rundt i en bil til så mange penge er i min verden hjernedødt uden.... ;-)
@Fe99. Du har selvfølgelig ret - my bad. Men ja, ikke at have kasko er nok utænkeligt..
Hej Maho. Du kan lige kigge under forstolene om der sidder nogle sorte plastik klips på de runde stænger, der går på tværs dernede.
Hvis der ikke sidder nogen, skal du skaffe dem fra Tesla. 2 styk reservedelsnummer 1016677-00-A De koster under 3 kr pr styk
Så kan du montere 2 lamper der (de brugte du har allerede?), og det er også plug and play, som man siger, for stikkene er der allerede.
Du kan også købe endnu et sæt lamper med 4 styk, og så montere dem, samt skifte dem ved de forreste fodrum.
Et tredje sæt kan monteres i undersiden af dørene. Der er nogle indpresninger, som du kan se, hvis du ligger på jorden og kigger op i dørens underkant, som normalt er skjult, når døren er lukket. Så har du lys på jorden, under ind- og udstigning.
Alle disse lamper er slukkede, når dørene er lukkede.
Frederiks input går på lamper, som lyser i kabinen, når dørene er lukkede, altså en slags "ambient" belysning.
Hvordan bestiller i reservedelene hos Tesla. Går i bare der ud og siger i skal bruge del XXX? Jeg prøvede at spørge efter lamper til under sædet (har ikke interiørpakken), men de lignede bare et stort spørgsmålstegn... Jeg mangler holdere og lamper til under forsæderne.
Tja, reservedels nummeret på holderne er 1016677-00-A. EDIT: Lamperne fra Tesla har nummer 1007151-00-B
Dem skal du bruge 2 styk af, og de koster lidt over 2 kr pr styk. Jeg ringede bare ind til Tesla i Aarhus og bad om 50 styk. Men han havde ikke så mange, så jeg fik de 8 han havde på lager.
Lamperne kan du vælge 2 løsninger på.
Brugte kan måske efterlyses fra en Tesla ejer, der har opgraderet i sin trunk/frunk, og derved måske har 2 originale til overs.
Eller anskaffe nogen meget kraftigere, som abstractocean.com har udviklet.
Jeg køber 100 sæt hjem igen, (4 lamper i hvert sæt) når de kommer på lager. Eller du kan købe dem direkte selv ved abstractocean.com. Nå ja, det var så tre muligheder. :-)
Lamperne kan du vælge 2 løsninger på.
Brugte kan måske efterlyses fra en Tesla ejer, der har opgraderet i sin trunk/frunk, og derved måske har 2 originale til overs.
jeg har opgraderet trunk og frunk og har de 4 originale lamper i overskud som jeg vil sælge til en billig penge. De er fine (synes jeg) til puddlelight (under dørene) eller til fodbrønden ved bagsædet. Jeg ønsker ihvertfald ikke at opgradere disse steder til AO lamperne.
Skriv en PM hvis nogen har interesse. Jeg kan tage dem med til byggedagen den 6/2 ellers kan de komme til Middelfart, Billund eller hjemme i Vejle.
vh, Erik