Loading...
dk

Eftermontering af vinterpakke | Tesla Forum

Cmsv
Cmsv Dec 16 '15

Hej. er det muligt at få eftermonteret vinterpakke og er der evt. en som ved hvad det koster, hvis det er muligt?

NeWT
NeWT Dec 16 '15

Hej Cmsv,
Ikke hvis du spørger Tesla, men hvis du er VIRKELIG opsat på det, kan det vel bestilles hjem som reservedele, - men så er der tale om udskiftning af rat og sæder.

KimT
KimT Dec 16 '15

Selv om du får HW eftermonteret får du ikke Tesla til at aktivere det i computeren så du kan tænde for det.

FrederikC har spurgt ang. lyspakke m.m.

Men synd at Tesla ikke gør mere ud af at tilbyde eftermontering af udstyr. Men det kan være det kommer - hvis de får brug for tilskud til deres servicecentre nu når nysalget går i stå.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 16 '15
Jabba
Jabba Dec 16 '15

Udover rat og bagsæder er det vel også opvarmningsområdet i forruden?

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

Det tror jeg ikke at du vil ofre. Fik pris på udskiftning af rat til et med varme i, da jeg alligevel skal have nyt rat på grund af fejl i læder. Pris ca. 15k plus 3-4 k i arbejdsløn og det er blot for ratvarme. Man kan godt nok købe mange fine par lammeskindshandsker for den pris!

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 16 '15
kka
kka Dec 16 '15
Citat fra Gustavsfar1

Det tror jeg ikke at du vil ofre. Fik pris på udskiftning af rat til et med varme i, da jeg alligevel skal have nyt rat på grund af fejl i læder. Pris ca. 15k plus 3-4 k i arbejdsløn og det er blot for ratvarme. Man kan godt nok købe mange fine par lammeskindshandsker for den pris!

Øv - og jeg bliver næsten dagligt rå-mobbet af en veninde med en Hyundai - med varme i rattet :-(

Lammeskindshandskerne duer ikke - et andet lille irritationsmonent på den ellers fine TMS; man kan jo ikke betjene skærmen med handsker på :-/

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15
Jo med Teslas handsker lader det sig faktisk gøre fint at betjene skærmen
Cmsv
Cmsv Dec 16 '15

okay, det var trist

Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '15

Nix, der skal trækkes helt nyt elnet til hele kabinen, så det lader sig ikke gøre.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 16 '15

Sørg da for at forvarme bilen så er der ingen brug for hverken handsker eller varme i rattet.

runeh
runeh Dec 16 '15
Tesla freak tror ikke du har prøvet et rat med varme. Vil sige jeg er enormt glad for min vinterpakke og ratvarme er alle pengene værd i sig selv. Fantastisk med lunt rat, selv med forarmet bil. Bruger det konstant på hele turen hver dag.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 16 '15

Vi har det faktisk i vores Nissan Leaf så jo har prøvet det. Jo det er muligvis meget rart, men jeg slukker det altid selv efter bilen er varmet op.

Jabba
Jabba Dec 20 '15
Runeh: Kunne ikke være mere enig. Jeg var først lidt ked af at jeg ikke kunne fravælge vinterpakken (bestilte en lagerbil). Efterfølgende er jeg dog blevet 100% overbevist. Selv med opvarmet kabine nyder jeg ofte varme i rattet, når hænderne stadig er lidt kolde om morgenen.
Det er i sig selv er absolut pengene værd for mit vedkommende.
3450rbt
3450rbt Dec 20 '15
Hvor varmt bliver jeres rat ? Mit bliver meget varmt, så varmt at jeg nogle gange tror at det er defekt.
Niels
Niels Dec 20 '15
ved det ikke...bruger autopilot og ærger mig over jeg ikke kan mærke varmen :)
edge
edge Dec 21 '15
He he ;-) Mit rat bliver også af og til temmelig varmt. Men under alle omstændigheder en fantastisk skøn feature, som jeg ikke anede at jeg savnede før jeg fik det med Teslaen..