@Kiefer har du et link til den anbefaling, syntes ikke jeg har set det nogen steder?
@Kiefer har du et link til den anbefaling, syntes ikke jeg har set det nogen steder?
T37SA:Hvorfor i alverden skulle der være forskel, den bruger kun 4-6kW, når den balancerer.
Invisibletycoon
Jeg har ikke på rated. Men typical. Tesla oplyser 270km rated på 30 min. Hvilket også er muligt.
Jeg lader til 60% på 30 min. Hvilket vil være omkring 300km Rated.
Raymond:
Prøv selv på et tidspunkt hvor du ikke genere nogen på en supercharger. Så vil du opleve at fra 95% - til den slå fra kan gå op over 2 timer hvor den balancere med 2-4 kW.
TeslaFreak: Det er ikke noget jeg har læst, det er noget jeg har fået fortalt af noget nær alle de Tesla servicemedarbejdere jeg har snakket med omkring batterier, det gælder medarbejdere i både Holland, Danmark, Norge og USA.
Årsagen til balanceringen skulle være, at den over tid bliver dårligere og dårligere til at regne hvis du altid blot lader bilen til 90%, og derfor vil se en degeneriring af din batterikapacitet. Jeg oplevede det selv tidligere i år hvor jeg på typical ved 90% havde små 330km range, og hvis jeg ladede bilen op nogle gange til 100% kunne jeg øge dette tal.
I dag er det sådan, at hver gang jeg skal ud og køre en længere tur, sætter jeg natten før bilen til at time opladning så den går i gang med at lade, så bilen er på 100% og 20 grader varm når jeg sætter mig ind i bilen, så er den 100% klar til min kørsel.
Det kan godt være det står skrevet et eller andet sted, jeg har bare ikke set det.
/Martin
T3S7A: Jeg har balanceret en del gange på supercharger og en del flere gange hjemme, der har ikke været forskel - det har aldrig taget over 40 min. på 100%. Jeg har kørt 64k.
Hvor lang tid skal man regne med det tager fra 95 til 100%? Det er i så fald lidt forskelligt afhængigt af hvor ubalanceret batteriet er? Jeg oplever at appen siger 90-100% vil tage 30 minutter. Den Det tager dog altid en time før den er på 99%. Og er endnu ikke nået længere op end det, fordi jeg så skulle bruge bilen.

Det skal lige siges jeg ikke er med på balance vognen. Men, ligesom Kiefer, lader til 100 før afgang på større ture, og har ikke noget imod at stresse mit batteri ned på 0% når jeg ankommer til SuC'ere.
Derudover er jeg ret ligeglad med Rated / Typical, da begge værdier ikke repræsentere en virkelighed jeg lever i. Kører efter %'er!
Så jeg har nok ingen problemer på det område.
Tror du ikke -
@T3S7A - når den 'balancere' timevis med 2-4kw at det er 12V Dc-Dc forbindelsen der arbejder? Det tror jeg nemlig. Kig på TMC, der er nogen der har lavet nogle forsøg på 12V batteriet.
@Gronhund - Tesla'n efterlader mig også nogengange forvirret over Trips A/B, Avg Consumption, og Trip App counterne. Men det du fremviser slår alt! jeg vil os ned på 139wh/km!!!!
- R
@RobertJ: Kunne du give link til det sted på TMC hvor forsøget beskrives?
Det kan muligvis forklare megen forvirring vedr. balancering.
Hvis SoC er højt på Teslaen og 12Ven er lav inden ladestart, så er det jo 12V batteriet der lader den sidste time eller to.
Ser om jeg har tid til at finde den post igen.
- R