Loading...
dk

Slipper Tesla for fuld afgift alligevel...? | Tesla Forum

Dorph
Dorph Dec 17 '15

Interessant!!

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2982094/skatteminister-boejer-sig-for-eu---tesla-faar-alligevel-fuld-afgiftsrabat/

SuneH
SuneH Dec 17 '15
Vildt
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 17 '15

Kommer kun til at betyde noget for biler over 800.000

MS
MS Dec 17 '15
EU strikes again
JF
JF Dec 17 '15
Den er sku' god nok: http://www.skm.dk/...-om-elbiler-justeres

Men der tilkommer vel stadig 20% afgift på det fulde beløb efter 1. Januar.
FreePower
FreePower Dec 17 '15
Fedt så er der tid til Tesla igen kan yde noget service...
JL
JL Dec 17 '15
Hvor er det sindsygt - er spændt på hvad det betyder i praksis! Glæder mig til at se regneeksempler! :-)
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 17 '15

Alt er som planlagt, der er bare ikke fuld afgift på prisen over 800.000 mere.

Så stadigt 20% af afgiften på de 150% om året de næste 5 år.

edge
edge Dec 17 '15

Stadig ærgerligt med afgift på el-biler - men dog en ufatteligt god nyhed at Teslaer alligevel ikke som de eneste reelt brugbare elbiler skal stilles uforholdsmæssigt meget ringere end ubrugelige Bedstemor And el-biler.

T3S7A
T3S7A Dec 17 '15

Lang næse til regeringen. Deres beslutning har kun gjort at der er bleven solgt et hav af Tesla, så det hele har kun haft lige modsat effekt end hvad de ønskede. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 17 '15

Jeg er simpelthen ikke klog nok til at læse/forstå hvad dette vil betyde i praksis 

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 17 '15

Jeg kan kun sige tak til regeringen, jeg havde ikke haft en Tesla holdende hvis det ikke var for den nye sorte lov.

MandM
MandM Dec 17 '15

Fantastisk nyhed - så er der retfærdighed til

Claus8930
Claus8930 Dec 17 '15
Kæmpe bombe under brugtpriserne på Tesla'en. Markedet bliver oversvømmet pga. Alle de folk som har købt i nov/Dec i håb om at kunne sælge den videre med en hurtig fortjeneste. Nu bliver markedet oversvømmet af billige bilen, hvor det bliver købers marked. Jeg synes det er irriterende at man ikke kan regne med hvad der bliver sagt. Ligesom jeg med contra meldingen forventer at kunne få omkring 200.000 mindre for min bil end i går. Så dårlig dag :(
gw
gw Dec 17 '15
Hvis det virkelig er rigtig så er det en fantastisk nyhed! Sådan!
Glæder mig til at se priser på model X nu :)
edge
edge Dec 17 '15
Nå, jeg har nu købt min Tesla for at køre i den, ikke for at sælge den igen med det samme..
DerHansi
DerHansi Dec 17 '15

Jeps, det forlænger jo købelysten noget, altså "kun" en prisstigning på 30 % i 2016. Glimrende at bilspekulanterne bliver brændt lidt her.

Clubman
Clubman Dec 17 '15

Det betyder vel reelt bare at alle biler uanset udstyr og nuværende pris så stiger 20% - det er stadig en del, men jo ikke helt håbløst. Og mon ikke Model X så alligevel kan have en lille chance.

@edge - jeg er enig. Jeg har ikke så meget til overs for at nogen, der måtte have købt Tesla i håb om hurtig gevinst, nu går glip af denne mulige gevinst.

Hookmaker
Hookmaker Dec 17 '15
@Claus og Hans, slå nu koldt vand i blodet, der er for såvidt intet ændret her. Til årsskiftet vil der være 3500-4000 teslaer i landet og ikke én eneste brugt. Der er ingen bomber her, og hvis nogen har troet de kunne tjene kassen på det her må de tro om igen. Men man kan sikkert få en god pris alligevel - alternativet er jo at skulle give 20% mere for en ny. Hvis man tror der kun er de 4000 der længes efter en tesla tager man fejl, der vil stadig være købere.
DerHansi
DerHansi Dec 17 '15

hook, det ER nu altså 30 % (150 x 0,2 er altså 30 herovre på Sjælland, også uden moms :-P)

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 17 '15
Sider: 1 2 3 4 5 6 »