Loading...
dk

S70 contra P85 | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Dec 26 '15

Får du en med 30 kWh batteri?

Jeg har forsøgt at finde en pris på den. Kan du oplyse mig den?

Jeg har kigget på en Mercedes. Men den kan jo ikke engang fragte mig fra Rødkærsbro til Esbjerg. 144 km.

Så dens rækkevidde kan jeg ikke bruge.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 26 '15
Kiefer
Kiefer Dec 26 '15

Erik: Målet er 35.000 USD, men om det er Tesla pris eller om det er den reelle pris er der jo ingen der ved...

/Martin

DKLykke
DKLykke Dec 27 '15

Hej vi hentede vores RWD70 d. 9 Dec og har max ladet den op til 90% som giver mig 420km, ved 80% bliver det til 375, hvorfor kommer der så meget mere på min i forhold til Lauer og Poul?

Hookmaker
Hookmaker Dec 27 '15
Fordi du ser tallet Range, det bruger vi nærmest aldrig. Slå over på Typical.
KimT
KimT Dec 27 '15
Citat fra DKLykke

Hej vi hentede vores RWD70 d. 9 Dec og har max ladet den op til 90% som giver mig 420km, ved 80% bliver det til 375, hvorfor kommer der så meget mere på min i forhold til Lauer og Poul?

Det passer vel meget godt. Min 70D sagde 461 rated sidst den blev ladet helt op til 100% for 1 måned siden. Men det tal kan ikke bruges til det store

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 27 '15
DKLykke
DKLykke Dec 27 '15

hmmm... der er vel kun 2 muligheder, Average range eller Instant range

Forummets indlæg er redigeret af DKLykke Dec 27 '15
SQLCPH
SQLCPH Dec 27 '15
Dklykke. Du ændrer indstillingen i settings - language and units - rated eller typical. Enig med hookmaker. Rated kan ikke bruges til noget. Jeg har min stående i % da Gns wh/km pt er over 230. Så er typical range heller ikke meget værd. Se på dig forbrug og regn så selv din distance ud.
DKLykke
DKLykke Dec 27 '15

Tak SQLCPH så er den sat til typical så må jeg se hvad der så sker næste gang jeg ruller afsted :)

ErikBH
ErikBH Jan 1 '16
Citat fra DeaconWP

Får du en med 30 kWh batteri?

Jeg har forsøgt at finde en pris på den. Kan du oplyse mig den?

Jeg har kigget på en Mercedes. Men den kan jo ikke engang fragte mig fra Rødkærsbro til Esbjerg. 144 km.

Så dens rækkevidde kan jeg ikke bruge.

den nye 2016 Leaf med 30kWh batteri koster vist 15t kr mere end den med 24kWh - jeg mener at have læst at den vil ligge i samme pris som den gamle Leaf, dvs. ca. 280t kr - afgiftsmæssigt er den vist røget 20-30.000kr op, måske de har nogle på lager de nåede at indregistrere senest i går.

Min er dog med 24kWh batteriet og er brugt med 6.000km på bagen - men har så også kostet knap det halve.

Fordelen ved Leaf'en fra 2013 og frem er jo varmepumpen mv. Desuden er Chademo jo med til at gøre den langtursanvendelig, selvom jeg tipper at vores vil køre 99% opladning hjemmefra.

vh, Erik

ErikBH
ErikBH Jan 1 '16
Citat fra Kiefer

Erik: Målet er 35.000 USD, men om det er Tesla pris eller om det er den reelle pris er der jo ingen der ved...

ambitiøst mål - men hvis Gigafabrikkerne kan få presset batteripriserne (og kWh/kg ratio) ned er det jo nok muligt. Det bliver absolut spændende at følge.

vh, Erik

Kiefer
Kiefer Jan 1 '16

Enig, men det jeg mener med den reelle pris er, at Tesla jo allerede viser en pris der er ca. 15.000 USD under hvad man rent faktisk skal give for bilen, gør de det igen på en Model E, så er prisen jo ikke 35.000 men derimod 50.000 USD som vi skal forholde os til her i Danmark.

En Model S 70 RWD koster jo kun 54.500 USD i Tesla penge...

/Martin

ErikBH
ErikBH Jan 1 '16
Citat fra Kiefer

Enig, men det jeg mener med den reelle pris er, at Tesla jo allerede viser en pris der er ca. 15.000 USD under hvad man rent faktisk skal give for bilen, gør de det igen på en Model E, så er prisen jo ikke 35.000 men derimod 50.000 USD som vi skal forholde os til her i Danmark.

En Model S 70 RWD koster jo kun 54.500 USD i Tesla penge...

Ah klart, du mener efter amerikanske skattefordele, brændstofbesparelser mv.

Ja, klart hvis det er i "Tesla penge" Elon opgiver målet i, ender vi nok desværre noget tættere på (eller over) de 400.000 dkr som Niels skriver, efter told og moms - men før registreringsafgift.

/Erik

Sider: « 1 2