Loading...
dk

Har I lagt mærke til de mange nytilkommende TMS'ere i gadebilledet? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 19 '15

Som titlen nævner, har I bemærket de mange nye Model S'ere der er kommet til den seneste tid?

Jeg kører mest på Vestegnen og hvor jeg tidligere mødte 1 eller 2 TMS et par gange om måneden (enten parkeret eller på vejen), er det nu et par TMS om dagen. Så sent som i aftes så jeg vel 4 TMS på en køretur på 45 minutter primært omkring Taastrup/Vallensbæk/Glostrup/Brøndby området. Med min egen er det 5 TMS.

Der er godt nok kommet mange til!

DerHansi
DerHansi Dec 19 '15

Tjaeeh, eller det har måske noget at gøre med at Tesla har åbnet et udleveringssted i Brøndby ??

Anyways altid rart at møde ligesindede :-). Hernede i plovfurerne er det business as usual, bilen er altid samtaletema, men desværre alt for få som tager den rigtige beslutning

NCL
NCL Dec 19 '15

Ja vi er ikke så "sjældne" mere :)

Sidste weekend var jeg en tur fra Greve til København og mødte MINDST 10 andre Teslaer på vejen frem og tilbage...

Forummets indlæg er redigeret af NCL Dec 19 '15
Lennartbj
Lennartbj Dec 19 '15
På vores vej var der før 1 Tesla. Nu er der 7-8 stykker
Genild
Genild Dec 19 '15
Lennart - du må enten bo på en meget lang vej, eller i et meget "miljæbevidst" kvarter :-)

Men vi kan dog mønstre to hvide Tesla'er på jobbet ud ad 17 medarbejdere. Vi er også meget miljøbevidste og gør hcad vi kan for at passe på jorden for alle i andre (og glemmer lykkeligt de 5-6 stykker på cykel). Lars
Lennartbj
Lennartbj Dec 19 '15
Tjaa. Villakvarter på Frederiksberg, så tror nu ikke det kun er miljøet.
Jabba
Jabba Dec 19 '15

DerHansi: Det kunne selvfølgelig godt skyldes at udlevering sker på vallensbækvej for tiden. Men tror ikke det udelukkende skyldes dette.

NCL: Udgår fra du mødte de andre Tesla'er på motorvejen? Tænker at det sikkert var en del nye biler der var tur/retur SuC i Køge.

Lennartbj: Jeg kan se du bor på Frederiksberg. Måske din vej først fornyligt er blevet "overrendt" med Tesla'er, men jeg synes da Frederiksberg længe har været godt belagt med Tesla'er?

Var ude at besøge et kontorområde i Høje Taastrup den anden dag og så vel 3 andre Tesla'er. Dog var den ene en 60, så den har jo nogle år på bagen.

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '15

Bor i Gentofte, her er der flere Teslaer end folkevogne. På sin vis fedt, men sgu da også lidt irriterende, - men heldigvis var jeg med dengang man konstant blev filmet i byen og på motorvej...;-) 

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '15

Men man skal ikke meget syd for grænsen førend synet af en Tesla stadig er et meget eksotisk stykke køretøj. I postnummer 5580 hvor jeg bor er der dog stadig et meget begrænset antal Teslaer. Helt nøjagtig 2 stk. En ældre herre et par kilomter herfra har en grå S60 som han fik en uges tid efter mig i marts måned. Nabokummunen Middelfart er efterhånden også kommet nogenlunde godt med. Indtil for nylig var der kun 2-3 indregistrerede Teslaer ,men nu er det oppe på 11 stk.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 19 '15
NCL
NCL Dec 19 '15
Jabba: Det var nok halvdelen på motorvejen og halvdelen inde i byen :) Min pointe var bare, at man mærker tydeligt der er kommet flere teslaer på vejene det sidste stykke tid
Jabba
Jabba Dec 19 '15

Hookmaker: Filmet bliver jeg ikke ligefrem (tror jeg), men selvom jeg er kommet sent til med min, så får bilen stadig meget opmærksomhed. Især hvis den ikke er helt svinet til og står med sine 21" Turbine fælge.

Filmet, fotograferet og stalket blev jeg til gengæld i gamle dage da jeg ofte havde mulighed for at køre rundt i diverse eksotiske biler, herunder diverse italienske og engelske adelsmærker. Det var sjovt nok hvis man var i humør til det, men også lidt trættende i længden. Der var lidt love/hate relationship over det. Enten var folk meget nysgerrige og imponerede eller også blev man stemplet som rigt svin som havde skudt deres kat.

Men nu er f.eks. en Lamborghini jo også lidt mere flamboyant og kontroversiel end en tilforladelig Tesla :)

Korsnab
Korsnab Dec 19 '15
Den største forskel oplever jeg i forbindelse med opladning. Jeg lader mest hjemme, men ved mine ugentlige møder i København er det lidt besværligt hvis ikke tidsplanen tillader SC. Både på virksomheden og parkeringsanlæg er ladepladserne blokeret. Ikke kun af Teslaer, men der er mange. Desværre viser det sig at mange af de parkerede - især Teslaer - overhovedet ikke er tilsluttet og når jeg kører panisk rundt med næsten tomt batteri så overvejer jeg stærkt at køre diesel næste gang.
fmm1000
fmm1000 Dec 19 '15
Hvor kan man se hvor mange Teslaer der er i ens eget postnummer
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Dec 19 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 19 '15

http://nrpla.de/tesla-kort

Kan oplyse at min er nr. 2 i mit postnummer :)

texIDAS
texIDAS Dec 19 '15

Og her kan du hygge dig med lidt statistik over salget i de seneste måneder!

http://teslaforum.dk/forum/topic/tms-den-4-bedst-sælgende-bilmodel-i-dk-i-november

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '15

@Korsnab, - og det er da også surt! Så feks på landgreven i kbh. idag adskillige elbiler på e-P pladser der ikke var tisluttet. Teslaerne var ikke, men der var også i3 der stod utilsluttet. 

Kiefer
Kiefer Dec 19 '15

Hookmaker: Det er jo den evindelige diskussion om hvordan man betragter en p-plads til el-biler:

Er det en ladeplads?
Eller er det en "vi vil gerne promovere elbiler og mindske støjen samt forureningen af vores by, hvor et privat firma så mod betaling kan tilbyde opladning"?

Det er jo hvordan man vælger at fortolke reglerne...

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 19 '15

Mwn: Det er vist lidt ligesom en Apple vs Microsoft diskussion, der går hurtigt lidt religion i diskussionen. Reglerne jo rimelig klare på området, du må gerne holde uden at lade, om det så moralsk er rigtigt eller forkert, er op til den enkelte at vurdere. 

/Martin

ElPeter
ElPeter Dec 20 '15
Hvis Clever og andre skal kunne forrente deres investering i ladestandere og dermed motiveres til at sætte endnu flere op skal de jo kunne benyttes af betalende kunder.

Man bliver sikkert heller ikke voldsomt populær hvis man parkerer sin bil (ICE eller ej) på en standerplads på en tankstation i flere timer.