Loading...
dk

Hvordan får i mest ud af jeres Model S? | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15

var afsted i en Audi A6 den anden dag.. fatter ikke i kan sige den er bedre end en TMS.. det er da noget værre lort.. BMW er tarveligt og mangler udvikling.. The stig, tror sku bare du er lige mavesur over du ikke helt forstår bilen.. 

Larsen
Larsen Dec 21 '15
Kristian, vi andre vil sætte stor pris på at også du holder en god og sober tone i dine indlæg.
Hookmaker
Hookmaker Dec 21 '15

Enig med Larsen, Stig m.fl.

Jeg har aldrig ejet en af de "store lækre" biler før (jo en Volvo V70 taxa...), og jeg er SUPERGLAD for min nu nr. 2 Model S. Og andre biler er skod at køre i hvis man feks lejer en eller får en låner.

Når det så er sagt, så må jeg indrømme at efter at den største glæde har lagt sig og hverdagen er indtruffet (nu 1 3/4 år med model S), så må man sige at kvaliteten i model S efterlader lidt til juleønskesedlen (gider ikke liste alle detaljerne). Og når jeg synes det, kan jeg godt forstå dem der er vandt til biler i denne klasse gnaver lidt.

Lad os håbe de får fixet en masse småting og får feks. opgraderet deres app, det ville sgu være tiltrængt. Service situationen er jeg sikker på der vil blive taget hånd om i H1 2016.

Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15
Enig med Larsen, men det er ikke super let når en forventningsfuld ejer spørger til et og tråden så bliver brugt til at kritisere en bil han glæder sig umenneskeligt til at modtage.. Så for mig var det åbenlyst et forkert sted at komme med sin galde.. Det kan man oprette sin egen tråd over så man kan få den fornødende sympati.. Så Larsen din løftede pegefinger er rettet forkert..
Okkels
Okkels Dec 21 '15
Efter 3 uger som fuldbyrdet medlem her i logen og 3051 km, er begejstringen intakt, eller måske endda større end før jeg fik bilen. Kom fra Ford S-Max og før den, Mondeo.
Selv ungerne står klar søndag morgen, for at komme med til bageren og det er vel at mærke teenagere, som tidligere ikke var til at jage ud af sengen før søndag formiddag var skiftet til eftermiddag :-)
kka
kka Dec 21 '15
Citat fra Kristian70k

var afsted i en Audi A6 den anden dag.. fatter ikke i kan sige den er bedre end en TMS.. det er da noget værre lort.. . 

I al fredsommelighed, så har jeg stadig min A6 (er ved at sælge den), og skulle køre en tur i den forleden. Jeg troede seriøst den var i stykker, da jeg trådte på speederen - man vænner sig hurtigt til TMS'en :-D

MEN uanset hvor glad jeg er for 90D'eren (og det ER jeg), så synes jeg stadig kabine- og betjeningsoplevelsen ved den pænt udstyrede A6 (som er 10 år gammel) er klasser over TMS'en! Sorry, Elon ;-)

...Og skal vi så ikke alle sammen prøve at skrive pænt uden sprogets værste tillægsord?

/Klaus

HJJ
HJJ Dec 21 '15

Hentede i onsdags (16/12) og er begejstret.

Volvo V60 summun inden og før S60.

S70D, rød,2.den generation stue,luft, fartpilot,

Det er svært at køre i den 4 år gamle V60 nu =O)

Ser nu at antallet af Tesla er gået fra 3 til 6 stk. i vores lille by.

Hans Jørgen

Klaus_
Klaus_ Dec 21 '15

Kørt 19.000 km. Stadig en happy camper. 

JKraemmer
JKraemmer Dec 21 '15
Jeg har efterhånden læst stokke op og stokke ned om Tesla på godt og ondt.
På trods af de hiccups som bilen tydeligvis har i dens design og udvikling, så synes jeg det overskygges med flere længder af den intuitivitet og fantastiske engineering der ellers er at opleve i bilen. Og det er kun med 3 prøveture i bagagen og 6 dage til min egen lander.

Jeg er ikke bekymret for om jeg bliver happy camper også når hverdagen er indtruffet, og glæder mig ikke et gram mindre på trods af de negative ting ejerne måtte have haft at sige endnu.

Yderligere er jeg glad og stolt over at jeg om 30 år kan fortælle børnebørnene at jeg var med som first mover da elbilerne for alvor kom til verden. :)
Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15
Dejligt, beklager mit indlæg, måske over stregen, men mest fordi jeg er yderst tilfreds med bilen, konceptet, ideologien og alt hvad der følger.. God jul
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 21 '15
Præcis 2 år, har netop rundet 60.000 km, har aldrig haft en bil i denne klasse og heller aldrig været mere tilfreds en bil. Jo, det er da lidt skørt, at Tesla stadig ikke har skrevet en opdatering, så man kan køre 30 km uden at fryse på lårene om vinteren. Men altså, jeg tror stadig på, at det bliver fixet. Super happy camper.
SuneH
SuneH Dec 21 '15
Har haft min 70RWD i lige over en måned, og kørt godt 3000 km. Er SÅ tilfreds, ladede gratis i Elverum i Norge på vej til Trysil. Fantastisk koncept, man holder en frokostpause, og kommer ud til en lun bil opladet gratis til 90%. Kørte forleden i konens Audi A1 1.4 TSI - den larmede, rystede og virkede 70'er-agtig. Kommer aldrig til at køre andet.
Men ja, der er flere svage sider, bl.a. varmesystemet. Men kørte fra Oslo til Elverum 141 km med 4 personer og tonsvis af mad og udstyr - har aldrig haft en bil, som kan rumme så meget - og ramte 191 wh/km i snit. Konen streamede julemusik fra Rdio og ungerne hyggede sig... Det er da fantastisk. God jul til alle.
Chris
Chris Dec 21 '15
Den oplevede kvalitet af et produkt er nu engang subjektivt. Og heldigvis er det således at eet enkelt produkt ikke overgår alle andre produkter på alle parametre. Der findes rigtigt mange rigtigt gode produkter/biler derude. For mit eget vedkommende syntes jeg kvaliteten og funktionaliteten i mine tidligere BMWer på en række punkter overgik kvaliteten og funktionaliteten i Teslaen. BMW blev grundlagt i 1916. Det må jo nødvendigvis give en stor del af forklaringen. Alligevel må jeg dog sige at køreglæden aldrig været større for mig end med Teslaen. Det er en fantisk fornøjelse hver gang jeg sætter mig ind og kører afsted. Aldrig har jeg passet så meget på en bil, aldrig har jeg vasket så meget bil i hånden. Aldrig har jeg givet så meget for en bil. Fik den første i august sidste år og den næste i september i år. Syntes kvaliteten er meget, meget bedre i bil nummer 99999 end i nummer 42000. Kan produktet blive bedre ? Ja naturligvis. Det samme gælder dog BMW'en som på mange punkter slet ikke kan matche Teslaen. Som en kollega forleden spurgte mig om - "hvilken BMW ville du bytte din Tesla for" - kun en M5 tænker jeg.
The_Stig
The_Stig Dec 21 '15
Citat fra Kristian70k

var afsted i en Audi A6 den anden dag.. fatter ikke i kan sige den er bedre end en TMS.. det er da noget værre lort.. BMW er tarveligt og mangler udvikling.. The stig, tror sku bare du er lige mavesur over du ikke helt forstår bilen.. 

Hej Kristian - hvis man ikke forstår bilen fordi man undres over vand i lygter, utætte lister, gabende karosseridele og manglende praktikaliteter - Så JA! så er det mig der ikke forstår mig på biler - det er helt banale egenskaber som altid fungerer på Skoda´r, Seat´r, Honda´r, Ford´r, Mazda´r etc. - men det nok ikke biler efter din mening? Eller.....?  
The_Stig
The_Stig Dec 21 '15
Citat fra kka
Citat fra Kristian70k

var afsted i en Audi A6 den anden dag.. fatter ikke i kan sige den er bedre end en TMS.. det er da noget værre lort.. . 

I al fredsommelighed, så har jeg stadig min A6 (er ved at sælge den), og skulle køre en tur i den forleden. Jeg troede seriøst den var i stykker, da jeg trådte på speederen - man vænner sig hurtigt til TMS'en :-D

MEN uanset hvor glad jeg er for 90D'eren (og det ER jeg), så synes jeg stadig kabine- og betjeningsoplevelsen ved den pænt udstyrede A6 (som er 10 år gammel) er klasser over TMS'en! Sorry, Elon ;-)

...Og skal vi så ikke alle sammen prøve at skrive pænt uden sprogets værste tillægsord?

/Klaus

SÅDAN! - 100% enig - S85  er en udstillings model der ikke tåler daglig Tear´n Wear - som nævnt en formidabel (læs: det som ros) finpoleret softwarepakke (som daglig bliver bedre og bedre)  der desværre er pakket ind i en skrøbelig og grovpoleret hardware
Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15

Citat fra The_Stig
Citat fra Kristian70k

Hej Kristian - hvis man ikke forstår bilen fordi man undres over vand i lygter, utætte lister, gabende karosseridele og manglende praktikaliteter - Så JA! så er det mig der ikke forstår mig på biler - det er helt banale egenskaber som altid fungerer på Skoda´r, Seat´r, Honda´r, Ford´r, Mazda´r etc. - men det nok ikke biler efter din mening? Eller.....?  

Godt så er det på plads.. du generalisere.. fordi du har fået en mandags bil eller fordi du misveligeholder den er det jo ikke ensbetydende med andres er lige så ringe.. min fejler intet.. faktisk er det en super bil.. at lidt fugt i lygterne og lidt andre udfordringer, kan komme som en overraskelse så har du ikke gjort dit hjemme arbejde godt nok.. Men der er det jo bare dejligt Tesla retter op på det løbende.. 
Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15

Citat fra The_Stig
Citat fra kka
Citat fra Kristian70k

/Klaus

SÅDAN! - 100% enig - S85  er en udstillings model der ikke tåler daglig Tear´n Wear - som nævnt en formidabel (læs: det som ros) finpoleret softwarepakke (som daglig bliver bedre og bedre)  der desværre er pakket ind i en skrøbelig og grovpoleret hardware

Sådan, slet ikke enig... 
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 21 '15

Jeg mangler kopholdere der ikke sidder i mit armlæn og kopholdere til bagsædet. Og så mangler jeg aflægningsplads. Men udover det syntes jeg min fungere over alt forventning. Kender da folk der har deres Audi og BMW på værksted konstant, så græsset kan måske se grønnere ud men alle biler har deres problemer.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 21 '15

Handler det ikke også om at være realistisk og holde fokus på det virkeligt væsentlige ved Teslaen, og ikke hænge sig i de mange, efter min mening, mere eller mindre knap så vigtige detaljer ved bilen, og så nyde de mange positive ting som Teslaen bidrager til. Og ja, Tesla har måske nok meget at lære endnu, men ud fra den betragtning at Tesla stadigvæk er i sin spæde start hvad angår bilproduktion, synes jeg nu stadigvæk at det er en langt overvejende positiv oplevelse at køre bilen. 

Ps. min chef har netop købt en ny BMW hvor jeg den anden dag også kunne konstatere kondens i begge dens forlygter. Desuden er Teslaen i mine øjne stadig mange andre biler klart overlegen på en del områder blandt andet hvad angår den generelle kørselsoplevelse, det intuitive og designmæssige detaljer.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 21 '15
christer
christer Dec 21 '15
Gustavsfar +1 !
Sider: « 1 2 3 »