Loading...
dk

Premium lyspakke | Tesla Forum

muller
muller Dec 21 '15

@Stump69: Lidt off topic, men hvis du gerne vil rydde ud i tidligere ejers indstillinger, så er der en Factory reset button et eller andet sted i settings, som gendanner bilen til fabriks indstillinger. Så bliver al historik, navn, steder med hævet undervogn osv. slettet. Det tager ca. 20 min, hvor bilen er helt død. Og så skal man lige køre et par meter for at forlade fabrikken i Californien... :-)

muller
muller Dec 21 '15

Det lyder i øvrigt som du selv er inde på som om der er pyntet lidt på udstyrslisten. Ifølge http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+options+by+year+-+a+running+history er pakken flyttet i slutningen af 2014. Altså før din bil blev bygget.

Niels
Niels Dec 21 '15
når du siger sælger....er det så en ny bil leveret af tesla ?

har du bestilt og betalt for primium light pakken ?, så skal der være mulighed for 'ambient' light. det er jo lige præsist det som er en del af pakken.
som jeg husker det er det dog kun ved ind/udstigning at der er ambient light. jeg lagde aldrig mærke til det i min gamle (som havde lys pakken) og har der for fravalgt lyspakken i den nye.
ud over lys har pakken mig bekendt også ægte læder på dør sider frem for kunstlæder - hvilket er den primære årsag til at pakken koster nord for 25.000 kr.

lyder på mig som om du skal tilbage til tesla og oplyse dem om at du har fået leveret en bil uden preimium pakken.

min anbefaling vil være at bede dem fjerne lys pakken fra din final invoice, og derved spare pakken. hvis det er en inventory bil så er det ikke helt så lige til, og der må forhandles om hvad manglen bør koste ( og om de overhoved har specificeret den)
ErikBH
ErikBH Dec 21 '15
Citat fra Stump69 Hej Erik.

Ikke det der ligner

så vil jeg umiddelbart sige at sælger har oversolgt.. Hvis du henter VisibleTesla kan du se hvad bilen er født med under "Details" knappen under fanen "Overview".

/Erik

Niels
Niels Dec 21 '15
det som de i øvrigt lavede om var at primium lys gik fra at være 'simpel' ekstra udstyr til få tusinde, til lige pludselig at være en 'pakke' hvor også ekstra lædder indgik på bl.a. dørsider - prisen steg voldsomt og næsten ingen/få biler er leveret med det siden.

på min windows phone app. kan jeg se alle de optioner som bilen er konfigureret med. ved ikke om det også er tilfældet med andre telefon apps.

ErikBH
ErikBH Dec 21 '15
Citat fra Niels når du siger sælger....er det så en ny bil leveret af tesla ?

[...]som jeg husker det er det dog kun ved ind/udstigning at der er ambient light. 

Stump69 skriver at bilen er fra marts 2015 og han lige har fået den, så der er nok ikke meget final invoice at rode i ;-).

Premium lys+interiør pakken giver lys under armlæn i alle 4 døre mens du kører, i alle 4 fodrum og under alle 4 døre, i baggagerum (siderne) samt napa på instrumentbordet.

vh, Erik

Niels
Niels Dec 22 '15
den overså jeg lige, så der ertale om brugt salg/køb.
din bil er uden 'lys pakken' da den ikke har ambient knappen.

ordet 'premium lys' kan være meget uheldig da det i andre biler dækker over det som std kommer med en tesla, og tesla så samtidig har en 'premium pakke' som giver lidt ekstra lys under armlæn og eksta lædder.

sælger har ret i at mange biler blev leveret omkring/efter nytår med varierende lys options - altså de biler som ikke var bestilt med lyspakke, i nogle tilfælde havde en del af udstyret alligevel.
min fra marts er uden lys pakke, men har lys i alle 4 fodrum samt i begge fordøre.
det som realt mangler er blot under armlæn og på underside af bagdøre.( undersiden af bagdøre kan eftermonteres for blot 250 kr.)

Stump69
Stump69 Dec 22 '15
Godmorgen. Dejligt med jeres input, det hjælper med folk som ved eller har prøvet lidt på egen krop..
Starter lige fra DeaconWP. Nej, der står ingenting i købsaftalen. Jeg tog det screenshot, inden han fjernede bilen fra han site.
@muller. Jeg har også læst mig frem til at der skete store ændringer i slutningen af 2014, hvor der blandt andet kom autopilot osv. Derfor vil det også undre mig at Tesla valgte at nedgradere en premium lyspakke med belysning. Tjekker lige dit link nærmere ud..
@niels. Det er en brugt Tesla, grundet tidspresset her inden nytår. Sælger skrev på salgsinfo, at den var udstyret med en premium interiør pakke + belysning. Som sagt har jeg tjekket mange biler ud, hvor det var beskrevet på samme måde, og rent faktisk var med. Dette er noget jeg efterfølgende har spurgt indtil, da dette issue kom op, hvor jeg mente at sælger her, har solgt mig en vare som ikke matchede varedeklarationen. Jeg har endnu ikke modtaget login til mytesla, så det er begrænset adgang jeg har til info omkring bilen, men jeg venter spændt, hvis det kan bringe lidt mere lys for dagen. Det eneste som sker ved indstigning, er at der tændes lys ved fødderne foran, thats it. Når bilen ruller, er alt sort ud over skærm, kombi display, samt knapper til vinduerne.
@ErikBH. Du har fuldstændig ret i det du skriver. Derfor mener jeg som minimum, at sælger må rette op i forhold til det som han har solgt bilen ud fra, eller ophæve handlen, såfremt det ikke kan lade sig gøre..
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 22 '15

Her er listen over Premium Interiør og Lys tilføjelser

- En række forbedringer af pasform og finish i interiøret, herunder brugen af materialer af højere kvalitet, samt forbedret interiørbelysning
- Nappalæder armlæn og instrumentbord
- Elektrisk bagklap
- Tåge- og kurvelys
- Dørhåndtag med belysning
- Indvendig effektbelysning
- Alcantara-Himmel og Detaljer

P85DK
P85DK Dec 22 '15

@TeslaFreak

Husk at indholdet i premium pakken har ændret sig mange gange.

Jeg har ikke premium pakken, men jeg har følgende af de ting du lister som værende en del af premium pakken:

- Elektrisk bagklap
- Tåge- og kurvelys
- Dørhåndtag med belysning
- Alcantara-Himmel og Detaljer

Stump69
Stump69 Dec 22 '15
@P85DK.
Det du lister op, er såvidt jeg kan se, det som er i min bil. Derfor mener jeg også sælger har et seriøst problem, når han skriver og påstår bilen er udstyret med Premium interiør+belysning.
Stump69
Stump69 Dec 22 '15
Vil det være muligt at opgradere den pakke som P85DK lister op, til en premium interiør+belysnings pakke. ?? Eller er eneste mulighed uoriginalt, hvis man vil have den lyspakke.??
ErikBH
ErikBH Dec 22 '15

@stump69 - de ting @P85DK nævner var i tech pakken da din bil blev produceret. Premium lys var ikke ret meget andet end lys under bagdøre, lys i fodbrønde bag, ekstra lys i baggagerum og lys i alle 4 døre.

vh, Erik

Stump69
Stump69 Dec 22 '15
Hej Erik. Det er lige de ting du nævner, jeg savner og mangler i min bil. Må se om der er nogen som ved om det kan opgraderes, eftermonteres, eller om det i såfald kun kan lade sig gøre uoriginalt. Det sidste er dog ikke det største ønske, men kan blive nødvendigt.
Niels
Niels Dec 22 '15
jeg tvivler på at du kan eftermontere lys i armlæn indvendig, men jeg vil også tvivle på om du vil savne det.
styrken på lyset i armlæn følger som jeg husker det lysstyrken i skærmen.
hos mig stod/står lysstyrken på ca. 15% hvilket så resulterede i at lys i armlæn var stort set ikke eksisterende.
hvis jeg var dig ville jeg gå efter et afslag på ca. 5-10.000 kr (brugt pris for pakken) for den manglende lys pakke.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 22 '15
FrederikC
FrederikC Dec 22 '15
Lys pakken kan ikke eftwrmonteres originalt, jeg (Teslafied.eu) kommer dog med et retrofit Kit i starten af 2016.
Stump69
Stump69 Dec 22 '15
@Niels.
Tak for dit indspil, og nok det svar jeg forventede. Du har nok ret i, jeg måske skal prøve at gå efter kompensation.
@FrederikC.
Jeg er meget interesseret i at høre når du kommer med den pakke, om mulighederne. Kan jeg forudbestille hos dig??
FrederikC
FrederikC Dec 22 '15

Stump69, send mig en mail på info@teslafied.eu så kan vi lige holde kontakten :)

Michael84
Michael84 Dec 22 '15
Frederik: Nyhedsbrevet med at du er kommet videre med projektet er også ventet her... :-)
jonasboege
jonasboege Mar 30 '16
Er der noget nyt her i sagen, Stump? Udover at din bil nu også er i chrom ;-)
Sider: « 1 2 3 »