Loading...
dk

Dørlåse | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 23 '14

Hej.

Jeg har et par gange nu oplevet at når jeg kommer ud til bilen om morgenen, så kører dørhåndtagene ud, men dørene låser ikke op, før jeg trykker på FOB, er der andre der har oplevet noget tilsvarende?

Er det helt meningen, eller er det noget jeg skal have kigget på?

/Martin

rms
rms Apr 23 '14

Det har jeg ikke oplevet, jeg har en enkelt gang været ude for at bilen var faldet i dyb søvn og ikke ville slå dørhåndtagene ud før jeg trykkede på FOB..

DerHansi
DerHansi Apr 23 '14

Mjaaeeh mine håndtag lever også lidt deres eget liv. Nogen gange kan man bare trykke på håndtagene, som så kommer ud, men der er ikke et helt eentydigt mønster (er lidt ligeglad). har forøvrig først idag opdaget at der er viskerrobot installeret ???!!. Måske fordi det er første dag i 4 uger det har regnet noget af betydning :-))

DerHansi

NOELON
NOELON Apr 23 '14

Så vidt jeg har forstået systemet med dørene åbner de automatisk når den registrerer dig når du kommer med fob'en, hvis du har aktiveret walk away/lås op funktionen i settings(kan ikke præcist huske hvad de hedder - da jeg er på ferie) og IKKE låser med fob'en. Hvis du låser den aktivt med fob'en så skal du også aktivt låse den op. Sådan husker jeg også, at det virkede i starten, men jeg låser aldrig aktivt bilen mere og har ikke haft nogen mindeværdige problemer. Den hilser altid pænt når jeg kommer. Dog har jeg bemærket, at den registrerer mig hurtigere/på længere afstand når jeg kommer forfra end bagfra.