Loading...
dk

Type 2 kabel - hvor? | Tesla Forum

Pelsen
Pelsen Dec 20 '15

Hej alle

Jeg henter min bil i dag (Yipii) og fik at vide i går at Tesla ikke har nogen type 2 kabler i Danmark i øjeblikket. De sagde at jeg bare kunne købe til samme pris hos e-on eller Clever, men jeg kan se at Clever har et kabel der er en del dyrere og jeg kan slet ikke se at man kan købe det hos e-on. Er der nogen af jer der kender et sted i København eller omegn hvor man kan købe et godt type 2 kabel til Tesla?

Jeg bor i byen og er afhængig af at kunne lade fra standere.

Håber I kan hjælpe.

Pelle

PNC
PNC Dec 20 '15

Hej Pelle 

Jeg har haft min Tesla siden d. 9 juni.. Fedt.. I sommer var vi i Firenze via Østrig..

Jeg ville ikke undvære mit type 2 kabel.. prøv http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=195903

Men mit seneste tilkøb er en CHAdeMO adaptor Den kan du ikke undvære..

Ligeledes kabeladaptor blå CEE16A 1 fase til rød CEE 16A denne adaptor har jeg ofte brugt i parkeringshuse i DK og udlandet..

Mvh Pelle!! 

 

 

PNC
PNC Dec 20 '15

Hej Pelle 

Jeg har haft min Tesla siden d. 9 juni.. Fedt.. I sommer var vi i Firenze via Østrig..

Jeg ville ikke undvære mit type 2 kabel.. prøv http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=195903

Men mit seneste tilkøb er en CHAdeMO adaptor Den kan du ikke undvære..

Ligeledes kabeladaptor blå CEE16A 1 fase til rød CEE 16A denne adaptor har jeg ofte brugt i parkeringshuse i DK og udlandet..

Mvh Pelle!! 

 

 

PNC
PNC Dec 20 '15

Hej Pelle 

Jeg har haft min Tesla siden d. 9 juni.. Fedt.. I sommer var vi i Firenze via Østrig..

Jeg ville ikke undvære mit type 2 kabel.. prøv http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=195903

Men mit seneste tilkøb er en CHAdeMO adaptor Den kan du ikke undvære..

Ligeledes kabeladaptor blå CEE16A 1 fase til rød CEE 16A denne adaptor har jeg ofte brugt i parkeringshuse i DK og udlandet..

Mvh Pelle!! 

 

 

TorbenS
TorbenS Dec 20 '15

Tak for linket. Har lige bestilt et type 2 kabel på 10m. Så håber jeg det kan nå hvis man ikke kan parkere helt optimalt eller pladsen er optaget af en ikke El-bil.

Kiefer
Kiefer Dec 20 '15

Man skal dog lige huske på, at flere og flere af Clevers DC ladere ikke er med Chademo, men derimod Combo stik. Så nytter en chademo ikke ret meget.

Bilka Tilst er ikke længere chademo, det måtte min hustru lige lære på den hårde måde i en Evalia...

/Martin

Pelsen
Pelsen Dec 20 '15

Hej

Tak for hjælp Pelle. Jeg havde fundet elbilsupport, men det ser ud til at der er lang ventetid. Jeg gad godt at kunne gå i en forretning i morgen i københavn og samle et kabel op.

Jeg prøver at søge lidt videre.

Pelsen
Pelsen Dec 21 '15

Jeg fik købt et kabel hos elbilsupport i dag, og bilen er nu juice'et up! Tak for hjælp.

Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15

Tesla sælger dem :) 1500 kr for et menneske.. super kvalitet

JL
JL Dec 21 '15
1.500 for et menneske i god kvalitet - det er dælme billigt ;-) :-D
Kaffemand
Kaffemand Dec 21 '15
Det er nok derfor, det er udsolgt fra Tesla.
Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15
Meget ;) der er ikke udsolgt i Århus.. ;)
Hank
Hank Dec 21 '15
Der er heller ikke udsolgt i Kastrup.
Kristian70k
Kristian70k Dec 21 '15

er det så hamborg der mangler lager ? '.:)


 

Citat fra Kaffemand Det er nok derfor, det er udsolgt fra Tesla.
 
 
Kaffemand
Kaffemand Dec 21 '15

Dejligt! Meldingen ved udleveringen af min bil søndag var, at det var udsolgt og ikke kunne skaffes før en gang i det nye år. Det er nok den samme besked, der er givet til trådstarter. I morges kunne de heller ikke skaffe det i Kastrup, da jeg ringede, men så vil jeg da se at komme til Kastrup i morgen!

Forummets indlæg er redigeret af Kaffemand Dec 21 '15
Hank
Hank Dec 21 '15
Hentede et 32 AMP type 2 ved 16 tiden i Kastrup.
Kaffemand
Kaffemand Dec 22 '15
Kan anbefale at ringe til Kastrup først. Jeg havde fået lagt et til side, men de sagde at de ellers ikke har dem lige nu.
Pelsen
Pelsen Dec 23 '15

Jeg havde også snakket med Tesla først, som sagde de var udsolgt i hele landet og at der ikke ville komme nogen lige med det samme.

Fik dog et fint kabel hos elbilsupport.dk