Loading...
dk

Opråb. Salgspriser på brugte Teslaer. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Dec 20 '15
Min ven påstår salgsprisen for brugte Teslaer er 150.000 kr. <br />
Jeg kan simpelthen ikke overbevise ham om, at det er helt hen i vejret. <br />
Nu har vi væddet en god flaske rødvin. <br />
Hvem kan hjælpe mig med at vinde væddemålet. <br />
<br />
1. Hvornår har du købt din brugte Tesla. <br />
2. Model. <br />
3. Pris. <br />
En cirkapris er for mig nok, hvis du ikke vill ud med den nøjagtige købspris :-).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Dec 20 '15
denlange
denlange Dec 20 '15

Send du din ven over på bilbasen.dk og siden din ven ikke virker videre skarp, så ville jeg se at indgå nogle flere væddemål så du kan få noget mere rødvin på hylden. 

Kiefer
Kiefer Dec 20 '15

I forhold til hvad jeg fik for min brugte Tesla. Solgt i september 2014, er hans pris minimum 400.000 for lav ;-)

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 20 '15

Det kan virkeligt ikke være så svært, kig på bilbasen og se hvad de koster. 150.000 kr. det gav vi for vores 1 års gamle Nissan Leaf. Den havde vi da gerne byttet til en hvilken som helst Tesla for samme pris.

fmm1000
fmm1000 Dec 20 '15
Problemet var, han sagde, han ikke troede på priserne på Bilbasen. Han påstod bilerne blev solgt langt langt under de udbudte priser, men takket være Kiefer sidder jeg lige nu og nyder en god flaske rødvin :-).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Dec 20 '15
Thor
Thor Dec 20 '15

Er det virkelig ikke logik, at biler som koster 600.000 og opefter, ikke går til 150.000 og lignende efter 1-2-3 år? Så havde markedet jo være fuldkommen ryddet for Tesla biler. 

Nu lyder jeg ret i hård på skrift, og noget fordømmende - det er ikke min intention. :) Det virker bare helt håbløst ikke, at bruge priserne på Bilbasen, Mobile.de eller lignende som udgangspunkt. Priserne minder jo om hinanden. Selv i Norge når tallet er ganget med 0.81 / 1.375. Han må virkelig have haft et behov for, at være på tværs eller bare behov for, at give en rødvin væk. ;) Og så er jeg ellers enig med "denlange". Indgå en masse væddemål. ;)

Forummets indlæg er redigeret af Thor Dec 20 '15
120281
120281 Dec 20 '15
Ja og jeg solgte min i denne uge for 6xx.xxx men havde givet 5xx.xxx for den 9 måneder tidligere.
DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '15

120281: Var det ikke også et af de bedst researchede indkøb der blev foretaget der for 9 måneder siden? ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 20 '15

Dennis. Har du så købt en ny eller hvordan?

Claus
Claus Dec 21 '15

Hvis man nu næste år kunne sælge sin Tesla til merpris end man har givet, hvordan er man så stillet mht til skat af overskud? 

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 21 '15

Der er ingen skat på privat salg. Det samme gælder hvis du købe et TV til 200 og sælger det for 500 eller et hus osv.

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 21 '15

Hvis Skat vurdere at du har spekuleret i det, så skal der betales Skat af overskuddet,

og har man ikke opgivet det til Skat, kan man få en bøde svarende til størrelsen på det skattepligtige beløb, således at de opkræver dig for hvad der svare til 2x skat af fortjenesten.

Der er nogen der tror grænsen før man skal betale skat er 5 biler om året, men det er blot en grænse for hvornår man skal registreres som selvstændig.

120281
120281 Dec 21 '15
@DeaconWP: Jo som tidligere indkøber og sælger de sidste 10år har man da lært lidt om købmandskab - er jo ikke kvart jyde for ingenting :-)

@Gustavsfar1: Det er en demo bil fra Tesla i Italien. Så købt af Tesla Dk. Håber de når det inden nytår. Er lovet imellem jul og nytår. Så hygger mig med n benzin bil i de her dage. Det bliver en 85'er med pano, luft, stor hi-fi, sorte nex gen sæder, sort alcantara himmel (opgraderet interiør), fartpilot, vinterpakke, sikkerhedspakke. Men må så leve med den er Deep Blue Metallic og ikke en farve jeg syntes godt om. Så den skal nok have folie på i starten af de nye år. Enten en mat grå eller ala denne.
koden
koden Dec 22 '15

fed farve :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Dec 22 '15