Loading...
dk

UMC og åbning af charge port | Tesla Forum

Pedro
Pedro Apr 24 '14

Hej alle,

jeg har nu anskaffet mig en fjernbetjening fra Stegen:

http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

Jeg var lidt overrasket over at den faktisk kan åbne charge port uden fob er i nærheden, altså når bilen er låst, også fra ganske lang afstand.

Jeg har til tider problemer med at åbne charge port via UMC, er der andre der nogle gange oplever problemer i den retning?

Kan i åbne charge port med UMC uden bilen er låst op?

Nogle gange fungerer det hver gang, andre gange må jeg give op selvom jeg peger mod C-stolpe, bagrude og bagsmæk. Dette er med dørhåndtag ude og fob helt tæt på fordøren.

Jeg har en gang fået byttet UMC fordi den slet ikke ville åbne charge port, men jeg tænker der måske er noget andet der driller, eller at det er mig der gør noget forkert.

/peter

Forummets indlæg er redigeret af Pedro Apr 24 '14
Pedro
Pedro Apr 26 '14

Nu oplevede jeg problemet i dag, jeg kunne ikke åbne charge port med lader. I mens jeg stod og fumlede trak håndtagene sig ind, men jeg kunne få dem ud igen ved at trykke på dem, så bilen må kunne detektere fob.

Jeg kunne åbne charge port med fjernbetjening fra Stegen.

Er der slet ikke andre der oplever tilsvarende?

brianmassesson
brianmassesson Apr 26 '14
Nej. Mht. Håndtagene er det helt alm. 'Opførsel' at håndtagene går ind efter et stykke tid selvom bilen er låst op. Man trykker bare på håndtaget for at få det ud igen. Men det lyder som om modtageren der skal åbne ladeporten er defekt/ustabil... Kontakt Tesla og få det skiftet, andre har haft samme problem, mener jeg har læst om det på det amerikanske forum.
NOELON
NOELON Apr 26 '14

Men det tyder nu mere på at det er port åbneren i UMC, den er gal med, da du jo kan åbne den med din åbner fra Stegen.

Har iøvrigt kikket på den, men den ser lidt skummel ud, da den på forsiden fint siger  

• Free worldwide Shipping (PostNL)

Men når man så bestiller og går ind på indkøbsvognen så er der lagt over 50 Eur på i fragt.

Det er utroværdigt. Hvad har du betalt for at få fragtet din herop?

Pedro
Pedro Apr 26 '14

Hej TSLA > Jeg undrede mig også over det, men når man går videre ind kan man vælge noget NL shipping som er gratis, så fragten var gratis som de skrev. Jeg gav kun de 24€ som der står den koster. Jeg har sendt dig en besked ang. detailing, jeg ved ikke om du har lagt mærke til det?

Mht. UMC er sagen bare, at jeg allerede en gang har fået byttet UMC, den fejlede periodisk helt fra start og kunne slet ikke åbne charge port efter en uge.

Her til eftermiddag trykkede jeg også som en gal, da jeg så bevægede mig frem mod førerdøren åbnede charge port pludseligt, det var et par sekunder efter jeg havde trykket, så spørgsmålet er om det er pga. den ikke kan detekte fob? Det hjælper ikke at låse bilen og låse den op igen med fob for derefter at forsøge igen.

Jeg går ud fra nogle af jer også bakker op til jeres ladepunkt og derefter går bag ved bilen for derefter at gå frem til den bagfra med lader. Virker det bare hver gang med UMC selvom i har fob i lommen?

Brian > Det jeg mente med at håndtagene gik ind, men at jeg kunne få dem ud igen ved at trykke på dem, det var blot at bilen ikke var låst og derefter måtte kunne se fob.

brianmassesson
Nå ok bevares :-)
Raymond
Raymond Apr 26 '14

@Pedro,

Når jeg stiger ud af bilen, låser jeg bilen med fobben og derefter åbner jeg ladeporten med UMCen, det virker hver gang.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 26 '14
NOELON
NOELON Apr 26 '14

Hej Pedro, Ja, jeg måsige, at jeg endnu ikke har haft problem med at åbne charge porten med UMC. Jeg kører forlæns ind og går om og åbner bagsmækken for at tage UMC og ud lukker bagsmækken. I byen er min installation foran i førersiden hvor jeg så monterer CEE stikket og derefter går tilbage og åbner porten med UMC knappen. I mit sommerhus sidder installationen udfor venstre bagskærm. Så der går jeg bagom bilen og stikker CEE ind og går bagom bilen og åbner. Ingen problemer hidtil.

Men jeg vil bestille Stegen åbneren til når jeg får installeret den nye ladeboks.. Så tak for hintet om at fortsaætte:-)

Og jo jeg har set at du har skrevet og har også svaret. Fin løsning :-)

brianmassesson
@Carl jeg er også med på sådan en åbner hvis du bestiller. Jeg regner med vi laver en aften mere i Hundige, hvis du ikke kan torsdag...
Kiefer
Kiefer Apr 27 '14

@Brian: Har du fået delene hjem?

/Martin

Pedro
Pedro Apr 27 '14

Jeg eksperimenterede lidt i dag, det virkede til at jeg kunne fremprovokere problemet ved at beholde fob i lommen. Hvis jeg holdt den lidt tættere på førerdøren kunne jeg åbne charge port, hvis jeg holdt den med mig mellem bil og fob kunne jeg ikke. Senere kunne jeg dog slet ikke.

Jeg kan hver gang trykke på knappen og tage kablet ud når den lader, dette kræver umiddelbart også at bilen er låst op og fob kan detekteres.

Jeg er noget på bar bund, jeg tror jeg tager fat i Tesla og hører hvad de siger.

supergaard
supergaard Apr 28 '14
Jeg har bemærket at den lille uoriginale åbner købt hos Stegen virker på flere meters afstand, i modsætning til min UMC som er virkelig træg til at åbne porten, så det er måske snarere dens sendestyrke end det er interferens?
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Apr 28 '14
Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

@supergaard: Den åbner du har købt hos stegen, kan den skilles ad?

Overvejer at købe en og bygge den ind som knap på min hjemmelader. Og kan se de rent faktisk modtager bitcoins, så er der endelig noget fornuftigt jeg kan bruge dem på :-)

/Martin

Pedro
Pedro Apr 28 '14
Den kan åbnes og printet kan tages ud. Men knappen er en print knap, så jeg er ikke sikker på om man med succes kan montere print i tavle med knap i front.
Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

Jeg tror skisme jeg giver det forsøg.

Og det er da endnu sjovere at betale for noget, hvor jeg selv har trykt pengene via min egen Bitcoin miner :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 28 '14