Jeg mener heller ikke det danske krejlergen har direkte sammenhæng med pengepungens størrelse. Det klør lidt i de fleste danskere hvis det er billigt eller gratis. Lysmandens observation er meget sigende. " 2 kom kørende forgæves og kørte igen" det kan sgu da ikke være andet end et par lokale sjatladere, der lige skulle ind og suge lidt gratis strøm. Hvem f... kører ellers den afstikker - for så bare at køre igen ??
TeslaFreak: Jeg synes du bør sløre nummerpladerne. Det er ikke sikkert at folk ønsker at blive uploadet til offentligt forum.
DerHansi: Det kunne jo også være nogle Tesla newbies der lige har fået deres nye bil og bare ville forbi og prøve en SuC - ikke fordi behovet reelt var der, men for oplevelsens/øvelsens skyld.
Nu når TeslaFreak's billede viser nummerpladerne, kan man jo se udfra de nummerplader man kan tyde, at der er mindst 4 nyligt indregistrede biler. På de 6 første pladser er 3 af bilerne under et par uger gamle. Mon disse alle er på langtur? Jeg tror der er større sandsynlighed for at de holder til på Sjælland og lige ville forbi og prøve SuC og måske suge lidt gratis strøm.
SimonHN: Generelt er min stærke formodning at rige som mindre rige gør brug af SuC fordi de kan og fordi de fleste er nogle "nærrigrøve" med krejlergen en masse.
Jeg tror iøvrigt heller ikke der er stor forskel på det forventede Model 3 kundesegment og mange af de nuværende Model S ejere. Der er jo rigtigt mange TMS ejere som ikke er særligt velhavende og som har valgt at købe en meget dyrere bil end de nogensinde tidligere har gjort. Jeg er sikker på at en stor del af disse personer ville hoppe på en Model 3 istedet uden at blinke hvis muligheden var tilstede.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis det viste sig at over halvdelen af dem der lader på SuC er folk der ikke har et reelt eller presserende behov for SuC. Det kunne være enten folk der bor eller arbejder i regionen der allerede har en hjemmeinstallation, men suger gratis strøm hvis der er en ledig plads. Resten er vel en blanding af langtursfolk og lejlighedsbeboere som ikke har hjemmeinstallation. Og midt i alt dette er der alle de nye newbies som måske bare vil opleve SuC eller måske ikke har fået installeret rødt stik derhjemme i tide.
Danskerne er måske også specielt meget fokuseret på tilbudspriser og dermed gratisydelser - i hvert fald hvis vi sammenligner med Norge, hvor man sjældent spørger til prisen men foretrækker kvalitet.
I Norge lader Teslaejere vist ca. 90% hjemme, men elprisen er her selvfølgelig også lavere end i DK.
Med de mange nye Teslaejere i DK bliver der behov for større hensyntagen ved SuC´erne. Lad os håbe at gridskheden og egoismen ikke tager overhånd.
Jeg hørte om Esbjerg og Slagelse fra en medarbejder i Tårnby.
Enig i at der ikke skal være SC overalt, men Nordsjælland og KBH er virkelig underprioriteret. Tænk på de turister der besøger Kbh. og de der kører via Helsingør til Sverige.
For god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg hverken bor i København eller i Nordsjælland.
Danskerne er måske også specielt meget fokuseret på tilbudspriser og dermed gratisydelser - i hvert fald hvis vi sammenligner med Norge, hvor man sjældent spørger til prisen men foretrækker kvalitet.
Har du en kilde til at danskerne er mere fokuseret på tilbudspriser og nordmænd mere på kvalitet? Har du nogensinde været i et norsk supermarked og set de 17 forskellige slags pølsebrød og 64 forskellige frysepizzaer, det er ikke ligefrem kvalitet man bliver blæst bag over af :-) Hilbert, du har simpelthen de mest mærkelige påstande i dine indlæg :-)
Enig - vi bliver nødt til at vise hensyn. Jeg talte med en Tesla-medarbejder på Middelfart SC og fik at vide at der ville komme fra standere eller destinationer i 2016.
@Hilbert - udvalget af varer fortæller hvad kunderne vil bruge penge på. At have 67 forskellige frysepizzaer i supermarkedet fortæller at der sælges frysepizzaer i lange baner, frysepizza siger noget om kvalitet, hvad må man selv vælge. Der er en grund til at der ikke er rækker af frysebokse med frysepizzaer i Danmark, fordi det ikke sælger.
@Super70: Der er RIGTIG mange der gerne holder i flere timer for 100 kr eller mere. Tænk bare på alle dem der gerne venter i laaaaaaange køer ved en tankstation fordi benzinen er 1 kr billigere literen end i resten af byen.
Det koster op til 200 kr at fylde den op fra 0% derhjemme, og så længe det er gratis på SuC uden nogen restriktioner vil vi se en massiv udnyttelse - primært af lokale, men også af folk på gennemrejse, der ser en mulighed for at fylde helt op selvom mindre kunne gøre det.
Tesla har data til at se hvem der udnytter SuC og undlader at lade ordentligt op hjemmefra. De kommer til at tage kontakt til de som udnytter systemet inden længe.
@ODE90D, Du har ret, det også mit indtryk, jeg bor næsten lige ved siden af Køge SuC, men lader der næsten aldrig, da det for det første tager min 1,5 time incl kørsel at køre hen og lade og hjem igen. det er simpelthen for superkedeligt at sidde og vente for at spare de par kroner. så jeg lader hjemme eller i firmaet, mens jeg arbejder. - men folk bliver vel trætte af det i længden, det ku være at Tesla skulle begynde at opkræve penge hos dem som misbruger SuC. - det er vel den eneste måde at få ryddet lidt ud i sugemallerne på.
Nu har Tesla selv slået sig op på gratis SuC i bilens leve tid, og folk der bor i lejlighed uden mulighed for opladning andre steder, har fået at vide at det ikke er noget problem at bruge SuC i stedet.
I øvrigt, hvis man kan side og skrive faktura i 30 min eller andet "kontor arbejde", og få gratis strøm samtidigt, så er det da win/win =)
Og hermed mener Tesla, at det er gratis på langture, og som forlængelse af rækkevidden.
Ikke til daglig sutning.
Nu har jeg ikke optaget mine samtaler med 3 forskellige sælger på Kirstinehøj. Men som andre også har oplevet, så kan jeg bekræfte, at de sælger dem til dem som bor i lejlighed, på at de gerne må oplade på SuC. En af dem boede selv et sted, hvor der ikke var lejlighed. Han ladede den op når han var på job.
Og hvis de sender et brev med, at jeg "misbruger" SuC på Kirstinehøj uden for primetime, eller Køge for den sags skyld, så skal de endelig gøre det.
Folk har meget travlt med, at man misbruger SuC. Der er sikkert nogen som lader for meget, men i mit tilfælde, hvor jeg ikke har en lader derhjemme, kan jeg godt finde på at toppe med 10 minutter ekstra - hvis der ikke er kø, og jeg ikke skal ud på mit arbejde, hvor der er et kraftstik.
Men jeg er overordnet set enig. SuC skal ikke misbruges. Men det er også en fact, at SuC netværket i Danmark ikke er gearet til antal af biler - uanset, hvordan SuC bliver brugt.
Supercharger i Køge var idag fuldt optaget med 1-2 biler i kø. Dog kun i 5-10 minutter før de kom til.
Supercharger i kirstinehøj har PERMANENT kø. Det er simpelthen alt for lidt at sætte 2 ladestandere op i en by på Københavns Størrelse...især når danmark på grund af afgifterne er et stort Tesla land.
Tesla bør sætte 12 standere op i Kirstinehøj. Samt lave en ny Supercharger med 12 standere et sted nord for centrum. Ideelt set på Lyngbyvejen et sted.
Supercharger konceptet fungerer kun så længe der aldrig er kø.
Det reelle behov for Suc ligger vel ikke i byerne men netop mellem byerne som lade mulighed på langtur. På den måde begrænses unødig ladning også. Så i stedet for at vi råber op om flere ladere i byerne er det vel ude på de store veje og i knudepunkter at de er savnet