Loading...
dk

Super charger optaget? | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 23 '15

Jeg kom med familien til Middelfart kl 17:15 til fuld hus med 3 i kø, det tog ca. 20 minutter før vi kunne komme i gang med at lade.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 23 '15

Ja ved højtiderne på visse tidspunkter af døgnet skal man nok forvente at skulle holde i kø i kortere eller længere perioder på suc. Jeg kan oplyse at situationen var identisk i Middelfart allerede for 9 måneder siden i påsken til trods for at der dengang kun var en brøkdel af biler i forhold til i dag.

KbhP90DL
KbhP90DL Dec 23 '15

Der er simpelthen nødt til at komme langt flere SUC, særligt omkring København, Odense, Midtsjælland, hvor der er kæmpe koncentration af biler. Tilgængelighed af ledig SUC er fundamentalt for Tesla som  alternativ til traditionelle biler, hvis andet end pioneer og entusiaster skal flyttes.

Ellert
Ellert Dec 23 '15

Det gav stof til eftertanke at holde 3 i kø på kirstinehøj igår kl 22 og se 2 ledige SUC hos tesla bag den aflåste port 4 meter fra hvor vi holdte!!! Kom nu ind i kampen Tesla!!! 

Ellert
Ellert Dec 23 '15

Det er dårlig stil og noget af det mest ukundeservicemindede, jeg nogensinde har oplevet i en tid hvor de ved der er kæmpeproblemer!!!

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 23 '15

Jeg tror altså ikke at man skal satse på mere end et højst et par SuC flere end i dag. SuC er jo primært beregnet til langfart. Kigger man fx på Norge hvor antallet af Teslaer er i omegnen af 10.000 stk. og som arealmæssigt er ca. 9 gange større end Danmark, så har Norge kun 3 gange så mange ladestationer som vi har  i DK. Dermed er DK allerede forholdsvist godt dækket ind med SuC,

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 23 '15
Ellert
Ellert Dec 23 '15

Enig... Det er primært til langfart. Men 2 standere i centrum af kbh/kirstinehøj) med over 1 million indbyggere, samt trafik til og fra sverige over broen, kan vi vel godt blive enige om er i underkanten. Der er plads til 3-5 mere på langsiden af teslas bygning,,,

Ellert
Ellert Dec 23 '15

De kunne da i det mindste åbne porten så kunderne kan bruge 2 ekstra SUC når der er lukket...

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 23 '15

Vi er nogenlunde enige i præmissen om at Suc primært er til langfart, og Østsjælland/Vestsverige er faktisk ok dækket ind med under 100 km mellem Löddeköpinge SuC i Sverige og så Køge SuC med 20 ladestandere i alt plus et par stykker på Kirstinehøj. Men mon ikke der kommer lidt flere standere på sigt på Kirstinehøj trods alt. Det kunne man da håbe. nu må vi se.

Ellert
Ellert Dec 23 '15

Vi er enige om den præmis, gustavsfar. Men vi må også kunne blive enige om at blot to standere på kirstinehøj er alt for lidt. Uanset hvordan du vender og drejer det, er det i centrum af kbh. Der er Rigtig mange teslaer herinde...

Ellert
Ellert Dec 23 '15

... Og det er sikkert en blanding københavnske indbyggere og teslaer på langtur eller på tur til kbh...

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 23 '15

Ja det er vi enige om. Jeg håber da for alles vedkommende at der kommer en række nye ladere på Kirstinehøj.

sjensen
sjensen Dec 23 '15

Når I lader på Kirstinehøj, hvad er det præcist for et behov I har? Har I ikke mulighed for at lade hjemme, på arbejde, bruge e-On/Clever lokalt, eller ? Hvor meget opladning har I typisk brug for pr uge?

Kiefer
Kiefer Dec 23 '15

Ellert: Jeg tror ikke der er ret mange Teslaer på langtur der lader på Kirstinehøj, mit gæt er, at det er under 5% af dem der holder, resten er lokale Københavnere der vil lade gratis.

/Martin

DerHansi
DerHansi Dec 24 '15

Kiefer, nu ved jeg godt man ikke, med fordel, kan købe dåsebajere i Sverige. Det må være derfor dit kendskab er så begrænset. Det er faktisk ikke særligt nemt at komme rundt i den sydlige/østlige del af Sverige, uden en velfungerende SuC i Kbh.

runeh
runeh Dec 24 '15
Hvor er der dog meget brok over de SuC. Det er forfærdeligt som folk kan brokke sig over noget gratis ikke er godt nok efter deres smag. Og så i Lbh, hvor som nævnt af mange andre, det næppe er langdistance ledere der optager standerne. Som nævnt se på Norge og antallet der. Det er jo bare dårlig planlægning af de der har købt en bil, og troede de kunne lade og køre gratis i den resten af bilens levetid i og omkring Kbh. Og så siger mange det er hvad Tesla har solgt det på. Ikke til mig, men jeg bor heller ikke i Kbh. Hvis de har er det da dårlig stil, men derfor undersøger man vel selv sagen og tager ikke en sælgers ord for gode varer, specielt til et 1 mio kr. Køb? Det gør vi i hvert fald i VestJylland :)
lauz
lauz Dec 24 '15
+1

Det er til blive skør af at høre på. I går overhørte jeg en Tesla ejer stå og brokke sig til de 2 fra Tesla, der stod og sørgede for god ro og orden ved Middelfart-laderen.

Han var sur over (hold fast), at nabo-bilen ladede med flere ampere end hans...

Lad nu julefreden sænke sig. Aldrig har det været så fedt at sidde i juletrafikken fra København til Jylland. AutoPilot er som at rulle med privat-chauffør. Det eneste man skal huske er at:

1. Maxe batteriet op inden man kører
2. Køre i god tid
3. Lidt varm kaffe til de forfrosne Tesla ansatte, der bemander ladestanderne i disse dage.

Tænk tilbage på de glade dage med storebæltsfærgerne. Vi er kommet langt.

God jul & godt nytår til jer alle.
P85DK
P85DK Dec 24 '15
Citat fra runeh Hvor er der dog meget brok over de SuC. Det er forfærdeligt som folk kan brokke sig over noget gratis ikke er godt nok efter deres smag. Og så i Lbh, hvor som nævnt af mange andre, det næppe er langdistance ledere der optager standerne. Som nævnt se på Norge og antallet der. Det er jo bare dårlig planlægning af de der har købt en bil, og troede de kunne lade og køre gratis i den resten af bilens levetid i og omkring Kbh. Og så siger mange det er hvad Tesla har solgt det på. Ikke til mig, men jeg bor heller ikke i Kbh. Hvis de har er det da dårlig stil, men derfor undersøger man vel selv sagen og tager ikke en sælgers ord for gode varer, specielt til et 1 mio kr. Køb? Det gør vi i hvert fald i VestJylland :)

Jeg forstår godt hvad du prøver at sige, men at sammenligne med Norge er lidt svært, da der er store mængder gratis opladningsstandere i Oslo centrum, så her er det København som har svigtet :-)

Men der mangler en supercharger i Vestjylland og det er trist hvis de ikke bygger ved korskroen

Raymond
Raymond Dec 24 '15

P85DK:"da der er store mængder gratis opladningsstandere i Oslo centrum, så her er det København som har svigtet :-)" - nej, det har du så heller ikke ret i - Norge er lidt speciel, da elprisen er ca. næsten ingenting - dermed kan du sagtens lave en businessplan, hvor man kan forsvare ladestationer i Oslo - i DK og næsten alle andre steder kan det ikke lade sig gøre(og det er heller ikke lovet!) - hvor tror i pengene til fuldtids gratis opladning skal komme fra?

Hookmaker
Hookmaker Dec 24 '15

Norges store pengetank selvfølgelig....BigGrin...;-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »