Loading...
dk

Super charger optaget? | Tesla Forum

koden
koden Dec 24 '15
En storebælts færge .ed tesla ladestation. Ikke nogen dårlig ide :-)
Var i køge kl. 10 og middelfart efter 12. 3 biler i alt hvert sted. I middelfart var der 2 unge frysende
Tesla daglejere som småkedede sig.
koden
koden Dec 24 '15
Jer der lader på kirstinehøj.....hvor bor i? Jeg bor i kbh. Og vil nok aldrig lade derude. Jeg lader hjemme og det er vel også meningen ?

Hviidbjerre
Hviidbjerre Dec 24 '15
Gætter på SC Herning er på vej.... Så er det sagt.
Hviidbjerre
Hviidbjerre Dec 24 '15
Og Slagelse...
Raymond
Raymond Dec 24 '15

Hviidbjerre: Pictures

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 24 '15

Passer fint med slagelse

P85DK
P85DK Dec 24 '15

@Raymond - selvfølgelig har jeg ret - der er store mængder gratis ladestandere i Oslo. Business casen etc er en anden ting. Desuden sagde jeg ikke noget om at det var lovet her i DK eller andre steder. Jeg påpegede bare at Oslo har fået det til at virke og det har KBH ikke, det kan da ikke være mere rigtigt - årsagerne nævnte jeg ikke noget om

koden
koden Dec 24 '15
Først i dag har jeg regnet lidt på det....
Troede faktisk en opladning var dyrere.

Fra ca. 10% til 90% opladning æder min elmåler 80 kwh.
Gange med 2 kr er det 160 kr.

Jeg ved ikke med jer andre men jeg gider ikke køre efter en stander og sidde op til 1 time i min
Bil for at spare det beløb.

Hvad var det nu min bil kostede.... 900.000 :-)

Hvornår er det at private kan få lov til at købe strøm til reel pris...f.eks. Den lave pris om natten?

Bianco
Bianco Dec 24 '15
Som Keiser skrev for længe siden, så skal alle de nye Tesla'ister lige opdage at deres tid er brugt bedre på arbejde/hjemme end på Supercharger til den "timepris".
SimonHN
SimonHN Dec 24 '15
Nye skilte ved Randers Supercharger.

Max 40 min.
uffe55
uffe55 Dec 25 '15

Hvor er det dog blevet trist at besøge Teslaforum her på det sidste med alt det moralisering og pussen glorier på sig selv. Nu skal man så besvare spørgsmål på hvor man bor og hvor man kommer fra og hvor man skal hen for at bruge Su og hvilken idiot man er når man vil bruge sin tid på at sidde og lade selv om man garenteret ikke er på langfart, hvis det fortsætter er det i hvert fald ikke noget at jeg gider blive ved med at læse om, så kan Teslaforum sgu have sig selv!

/uffe

DerHansi
DerHansi Dec 25 '15

ja, fair nok uffe55, jeg mener vi her på Teslaforum bør gå forrest omkring code of conduct ; eksempelvis at man skulle give nr.plade  + mobilnr, for at være fullmember her på sitet. Derved accepterer man et opkald /fra andre Teslaforummedlemmer), hvis ens øse står og glaner, til gene for andre. Dermed ville vi også gå forrest for et positivt  CoC, Som vi selvfølgelig skal enes om. Jeg mener det vil sende et stærkt signal.

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 25 '15
ODE90D
ODE90D Dec 25 '15
@koden: Har man et kørselsbehov på +20K pr år giver det god mening at vælge en løsning fra Dansk Elbil Support eller EVSE, hvor man får godt 1 kr retur pr kWh/t. Så kommer du endnu længere ned i pris og det er super nemt.
larsenjan
larsenjan Dec 25 '15
@uffe55, jeg er 100% enig.
ElPeter
ElPeter Dec 25 '15
julemorgen står man tidligt op... Glædelig jul til alle :-)
Klaus_
Klaus_ Dec 25 '15

@Simon, fint nok med max 40 minutter hos Randers, men hvordan mon de håndhæver det? Der kommer næppe en P-vagt forbi og tjekker, og selv hvis han gjorde, har han så overhovedet belæg for at skrive en afgift?  Ellers må vi håbe at det kan appellere til samvittigheden hos så mange som muligt :)

PeterE
PeterE Dec 25 '15
Kan vi ikke holde op med at kalde SuC opladning for 'gratis'? Det er en vare/ydelse som vi har købt og derved har krav på. Længere er den ikke. Og stop så brokkerierne :)
T3S7A
T3S7A Dec 25 '15

Jeg er helt enig med Uffe og Peter. 

Alle har betalt for denne ydelse. Alle har ret til at bruge den, uanset hvad de hedder, hvor de kommer fra, og hvor de skal hen. 

Dem som brokker sig mest her inden, er sikkert dem, som bruger SuC allermest - Tænk lidt over det. 

Håber hellere ikke det er Tesla's løsning på SuC problemet, at man blot sætte et skilt op med Max 40min. Max 40min er fint, hvis man er alene om en stander. Men deler man en stander, kan man være uheldig at man på 40min, ikke engang får 40%. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 25 '15
ErikBH
ErikBH Dec 25 '15

Desværre er app'en SuperchargerQR (https://itunes.apple.com/us/app/superchargerqr/id866761029?mt=8) kun til iOS, men hvis nu dem med god tid (lokale og andre der alligevel har god tid/spiser mv.) installerede den, så kunne man jo sende besked hvis man gerne ville have 1. prioritet.

Den med god tid kunne så stoppe charge via sin Tesla app. Når den nye har fået prioritet kobler den nye, ham med god tid på igen.

Jeg kørte i sidste uge hjemmefra, via SuC Middelfart, SuC Nr. Alslev (med 0%), Langelandsfærgen, SuC Middelfart (3%) søndag-tirsdag. Der oplevede jeg at Middelfart både søndag aften og tirsdag aften var godt fyldt, men dog med ledige pladser. Største problem var dem der havde efterladt bilen til ladning og kom tilbage efter dem. Den ene på en klapsammen cykel (søndag) og den anden blev sat af fra en benzin bil (tirsdag). Det gjorde i og forsig ikke noget at de tog en p-plads, kun at de havde 1. prioritet var ret træls når man gerne ville have lidt strøm og så videre på rejsen.

vh, Erik

sjensen
sjensen Dec 25 '15

Personligt har jeg minimalt brug for superchargers, men når nogen giver udtryk for at Tesla skal bruge flere penge på superchargers i København fordi der er kø på Kirstinehøj, så må det i dialogens interesse være sundt at få uddybet hvad baggrunden er. Vi er her jo for at hjælpe hinanden og måske kunne netværket her hjælpe ham med at løse hans udfordring.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »