Loading...
dk

Super charger optaget? | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 27 '15
Luksus med så lidt kø i Danmark ;)
T3S7A
T3S7A Dec 27 '15

Tesla skal gøre noget ved det problem rigtig hurtigt. Ellers vil der komme alt for meget negativ snak om at Supercharger ikke virker som planlagt, og kører ture vil tage 2-3 gange så lang tid i en Tesla som i en Brændstofbil. Det vil sætte en stor stop klods for salget af nye biler ( snakker ikke DK - det stopper af andre årsager ), brugt priser vil falde da mange vil af med bilen igen, da den ikke kan bruges som lovet. Det hjælper ikke at Tesla har stor fokus på Batteri fabrik, model X og model 3 - mens deres infrastruktur falder fra hinanden / kan ikke følge med. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 27 '15
Bentzilmer
Bentzilmer Dec 27 '15
7 biler i kø til suc middelfart, og kun 85A opladning..., og 1 defekt stander. Jeg så ovenikøbet en person blive sat af for at hente sin Tesla
Tue
Tue Dec 27 '15
I dag fuld besat i Køge kl. 13 samt fuldt i Nr. Alslev kl. 13.30.
lars67
lars67 Dec 27 '15

Frygter også turen fra Aalborg til København i morgen. Satser på at køre fra Aalborg kl ca 12. Og mon ikke alle Tesla ejerne har taget mellemdagene fri, og tænker at de lige vil på SC i morgen eftermiddag.

mousten
mousten Dec 27 '15
Det er vel simpelt. Vi har alle krav på at anvende suc. Og man må samtidig forvente at man som Tesla ejer udviser fornuft og respekt for andre ligesindede og ikke begynder med "jeg var her først" eller "Jeg har krav på at lade 100% op". Derfor sætter man ikke sin Tesla til opladning på en SuC, som om den stod derhjemme, og bare lader den stå i flere timer hvor den er fuldt opladet. Sker dette syntes jeg de lige skal have en seddel under vinduesviskeren om at det ikke er velset og forkert.
Holder flere biler i kø, og man selv har ladet strøm nok til at køre hjem, så stop ladningen og lad andre komme til og lad evt det sidste derhjemme. Selvom vi har "krav" på at kunne lade på SuC, må man vel forvente at alle bidrager til en positiv stemning og oplevelse omkring SuC. Er der behov for flere standerne og flere SuC steder må det tages andet sted. Som Tesla ejer skal vi vise at vi kan få hverdagen til at fungere langt hen ad vejen.
TwoChops
TwoChops Dec 27 '15
Må jeg henlede opmærksomheden på denne app: SuperchargerQR efter Tim Flack
https://appsto.re/dk/fLBQZ.i
Ret smart.
Kiefer
Kiefer Dec 27 '15

Vi var lige en tur i Bauhaus i Randers i dag, kiggede lige over på SuC'en derovre og kunne se 5 biler holde og lade, jeg tror ham bagved mig var glad for at vi bare skulle i Bauhaus og ikke over og lade, ellers havde der vist været kø...

Hele SuC diskussionen havde de vist også i Norge sidste år hvor antallet af biler deroppe eksploderede på linie med Danmark. Og se hvordan det er gået dem, de har nu fået landet plastret til med SuC'er over det hele. Så mon vi ikke også vil se en udbygning i Danmark over det næste års tid. Slagelse og Holstebro/Herning kommer da vist lidt som en glædelig overraskelse for de fleste af os.

/Martin

Daduck
Daduck Dec 27 '15
Citat fra TeslaFreak

Jeg var på køge i dag ved 14:30 tiden, da jeg kom holdt der 10 andre, lidt efter var der fuldt hus og 2 i kø. Der gik heldigvis kun få minutter så blev der plads igen.

Lidt ærgeligt med kø, men superfedt billede :)
Daduck
Daduck Dec 27 '15

160 kr.. og du kan få en krone tilbage hvis du leaser en elboks. Så er det 80 kr.
En time af min tid er markant mere værd, så helt enig :) 

Citat fra koden Først i dag har jeg regnet lidt på det....
Troede faktisk en opladning var dyrere.

Fra ca. 10% til 90% opladning æder min elmåler 80 kwh.
Gange med 2 kr er det 160 kr.

koden
koden Dec 28 '15

leaser elboks...80 kr. hvad går det ud på og hvad er økonomien i det?

Forummets indlæg er redigeret af koden Dec 28 '15
T3S7A
T3S7A Dec 28 '15

Hvor mange Tesla S er der solgt i England? 

Ser man på London, så er der på en Radius af 20km, 10 Supercharge steder. De er vel ikke placeret udelukkende for folk på langtur. Ellers kører man godt nok ikke langt :-)  
Så er det ikke på tide at Tesla får nogle flere op i København og Århus? 

Kristian70k
Kristian70k Dec 28 '15
Randers i dag
sjensen
sjensen Dec 28 '15

@koden... Se disse links

https://shop.clever.dk/package.aspx?id=59

http://evse.dk/side.asp?Id=153889

http://elbilsupport.dk/side.asp?Id=185639

Har du egen momsregistreret virksomhed eller god kontakt til nogen der har, så kan du håndtere det den vej.

sjensen
sjensen Dec 28 '15

@T3S7A... Som udgangspunkt er konceptet med superchargers jo "free long distance travel" som det fremgår af Tesla website, og det er meget få af de +800 superchargers der er placeret centralt i storbyer. Typisk har man jo et længere stop når man er i en storby og dermed er der bedre lejlighed til at benytte langsommere lademuligheder der er langt billigere at etablere. 

En 22 kW ladeboks koster måske 25.000 kr at få sat op i "det offentlige rum", en hurtiglader med Chademo ca 150.000 kr og en mindre Tesla supercharger installation ca 1 mill. I storbyen vil Tesla også normalt skulle betale en væsenligt årlig leje for arealet. En investering der ville give 4 ladepunkter på et sted i byen kan altså give op imod 80 ladepunkter på 40 forskellige steder i byen. 

I London er der interessant nok flere forholdsvis centrale superchargers, men flere af dem med kun 2 pladser. Nogle er måske i forbindelse med Tesla stores ligesom Kirstinehøj og Århus, men andre kan være sat op som markedsføring (de to pladser ved Tower f.eks.). Samtidig er der jo +8 mill. indbyggere i London, så jeg tror at sammenligning på mange måder er svært.

I mine øjne er Tesla's valg af Slagelse og bedre dækning i Jylland et fint valg.

KimT
KimT Dec 28 '15

Det er fuld hus i Rødekro 

jensk2
jensk2 Dec 28 '15

Kan blot bidrage med tilsvarende billede fra Lille Skensved, dog fra den anden side. Vi ladede 43 kWh (til 83%) selvsamme eftermiddag og oplevede ingen ventetid:-)

/jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Dec 28 '15
Hilbert
Hilbert Dec 28 '15

@sjensen: +1.

Men børn i en slikbutik tænker jo heller sjældent på at fornuftige forældre måske må prioritere anderledes ;)

KbhP90DL
KbhP90DL Dec 28 '15

Ikke enestående problem med peakbelastning:

https:///..._teslas_tejon_ranch/

Noget af en kø. :-)

Hookmaker
Hookmaker Dec 28 '15

Nr. 5 i kø her ved 16 tiden i Køge. Det var ganske tydeligt at det var nye ejere, alle pånær 2 biler (min egen inkl.) var med AY/AX plader. Det er ganske sandsynligt at der var flere med helt nyudleverede biler, men også nye ejere skal selvfølgelig have lov til at fise den af på SuC, for lige at mærke suset af den nye baby der suger for livet.

Når det så er sagt, så var ca. halvdelen fuldladede til 100%, og hvis man så læser med herinde, så er det god skik at se sig over skulderen og opdage den lange kø af ventende biler, og så sige tak for idag. Hvis ikke man i det mindste gør det, så bliver der kortere mellem dem der brokker sig.

Så, vis venligst god skik og drop batterimasseringen, når du har strøm på og der er kø...;-)    

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »