Ja det er sku utroligt, det er super dårlig stil.. har du nok til at komme videre så er det sku med at give pladsen videre..
Ja det er sku utroligt, det er super dårlig stil.. har du nok til at komme videre så er det sku med at give pladsen videre..
Der er kommet dobbelt så mange Tesla'er siden jeg bestilte i sommers. Jeg har da en forventning om at Tesla Motors arbejder på højtryk for at fordoble kapaciteten på SUC nu. I mellemtiden er vi nødt til at være lidt overbærende.
tror ikke det sker.. de er til ruten igennem danmark.. ikke til danskere... det er ikke til hr og fru danmark.. det er til langture.. og der fungere de fint hvis de ikke bliver misbrugt..
4. januar bliver det helt sikkert anderledes, men måske kunne vi på konstruktiv facon samle lidt ideer til hvad Tesla enkelt kunne gøre. Lidt bidrag herfra:
1. Sende en mail til alle Tesla ejere med en forklaring af ladehastighed i relation til SOC%, deling af strøm på A+B standere og en henstillen til at man fjerner sin bil så snart den er færdig med at lade. Dette kunne forhåbentlig medvirke til en hurtigere afvikling.
2. Når man vælger en supercharger i navigationen kunne der med fordel stå en status. Altså f.eks. "4 ledige (af 12)"
3. Når man vælger en supercharger i navigationen - og således er "på vej" - kunne den information via Tesla komme ud til andre. Navigationen kunne skrive "4 ledige (af 12). 3 på vej". Kunne begrænses til at kun at medtage biler som er mindre en 50 km væk og i fart.
4. En bil som er ankommet til en supercharger (geo-lokations-bestemt) med alle standere optaget kunne betragtes som en bil i kø. Navigationen kunne således skrives "0 ledige (af 12). 2 i kø. 3 på vej"
4. Information om ledige pladser, kø og biler på vej kunne gøres tilgængelig på app'en
5. Tesla kunne via app'en lave en notifikation til supercharger-brugere når deres bil har ladet færdigt. Det kunne udmærket suppleres med yderligere information hvis kapaciteten er presset... "Din Tesla er klar. Der er kun 1 ledig plads og 3 biler på vej.
6. Når man ankommer til en supercharger kunne der komme en lille pop-up der siger "1A max effekt 95kW. 1B max effekt 25 kW. ...."
4. januar bliver det helt sikkert anderledes, men måske kunne vi på konstruktiv facon samle lidt ideer til hvad Tesla enkelt kunne gøre. Lidt bidrag herfra:
1. Sende en mail til alle Tesla ejere med en forklaring af ladehastighed i relation til SOC%, deling af strøm på A+B standere og en henstillen til at man fjerner sin bil så snart den er færdig med at lade. Dette kunne forhåbentlig medvirke til en hurtigere afvikling.
2. Når man vælger en supercharger i navigationen kunne der med fordel stå en status. Altså f.eks. "4 ledige (af 12)"
3. Når man vælger en supercharger i navigationen - og således er "på vej" - kunne den information via Tesla komme ud til andre. Navigationen kunne skrive "4 ledige (af 12). 3 på vej". Kunne begrænses til at kun at medtage biler som er mindre en 50 km væk og i fart.
4. En bil som er ankommet til en supercharger (geo-lokations-bestemt) med alle standere optaget kunne betragtes som en bil i kø. Navigationen kunne således skrives "0 ledige (af 12). 2 i kø. 3 på vej"
4. Information om ledige pladser, kø og biler på vej kunne gøres tilgængelig på app'en
5. Tesla kunne via app'en lave en notifikation til supercharger-brugere når deres bil har ladet færdigt. Det kunne udmærket suppleres med yderligere information hvis kapaciteten er presset... "Din Tesla er klar. Der er kun 1 ledig plads og 3 biler på vej.
6. Når man ankommer til en supercharger kunne der komme en lille pop-up der siger "1A max effekt 95kW. 1B max effekt 25 kW. ...."
Disse forslag er da noget at det mest konstruktive vi har set her i forum længe :-) hatten af for sjensen!!
Jeg er MEGET nervøs for at Mr. Musk med flere end 7 kvartalers massive underskud måske ty´r til den nemme løsning, nemlig sælge ud af skattekisten, så AUDI kunder, BMW kunder m.fl. mod en klækkelig sum fra de hovedrige tyske fabrikanter får adgang til VORES ØL - så pladsproblemerne blot forværres......
Jeg håber du får din ønsker opfyldt først :-) og TESLA får overskud så vi beholder VORES Uniqueness.......
Helt enig.
De tiltag som Sjensen nævner er et godt skridt på vejen til at få ideen med Suc netværkert til at fungere optimalt under de givne forhold.
Jeg mener da at Elon op til flere gange direkte har opfordret andre konkurrerende bilmærker til at benytte sig af Suc netværket, men indtil videre har alle så vidt jeg ved afvist dette tilbud.
Tesla har godt nok underskud, men det er jo kun på grund af de massive investeringer i blandt andet gigafactory. Det er intentionen at der skal bygges yderligere af disse gigafactorys, hvorfor man må forvente et underskud en længere årrække endnu.
De andre bilproducenter revser Tesla for at have valgt en proprietær ladeløsning fremfor en standard som ingen "ejer", og samtidig insisterer Tesla på at SuC skal være indeholdt i bilens pris - også for Model 3. Det er årsagen til den kolde skulder.
Ud fra en forretningsmæssig synsvinkel forstår jeg dem godt, og jeg tror vi vil se at de tyske bilproducenter går sammen om at lave deres alternativ til SuC'erne.baseret på deres egen standard og forretningsmodel Tror næppe de vælger en løsning hvor det bliver gratis at lade.
Så mon ikke vi får dem for os selv nogle år endnu :)
Sjdnsen: +1, fantastisk koncept. Dog forudsat at vi alle har ret i at Tesla kan se denne data - hvilket jeg betvivler til det modsatte er bevist. Tror ikke på at de kan se hvor mange og hvilke standerne som er i brug "live feed"...... Og uploade dette til bilerne...... Men det ville være den fedeste Update længe hvis det vag muligt. Men Sjensen: send dog forslaget til Tesla!!!