Enig med alle de gode intentioner om at lægge mobilnumre, forbedre app'en med oplysninger om ledige ladere, etablere en "lade-etik" om at undgå at lade til 100% hvis der er kø mm.
Men det grundlæggende er at Tesla er nødt til at dimensionere SuC'erne efter spidsbelastninger. De to-tre gange om året jeg skal på tværs af landet, falder jo sammen med alle andres, nemlig omkring jul, påske og starten af sommerferien.
Hvis det bliver almindelig kendt, at "Hvis man kører Tesla, skal man enten have en ICE i reserve til at køre på sommer- og juleferie i - eller være parat til at vente i op til en time på at komme til en ladestation - og så i øvrigt bruge 45 min på at lade" - så graver Tesla deres egen grav. Så vil ingen købe en Tesla fra ny af, og brugtpriserne for os andre falder :-(
Det var et af de to bærende argumenter for mig, da jeg skulle overbevise konen - nemlig 1) at der er fri opladning på SuC i bilens levetid til når vi skal på langture, og 2) at der ikke er kø - hvilket på bestillingstidspunktet i august var korrekt. Al erfaring, bl.a. fra Teslaforum, viste i august, da jeg bestilte, at der ALDRIG var kø på SuC'erne.
Nu er der i mellemtiden mange andre der har fået den geniale idé at købe en Tesla, hvorved bestanden i DK er tre-doblet på 4-5 måneder. Så derfor skal kapaciteten selvfølgelig udvides tilsvarende. Ikke for at folk kan bruge SuC'en til hjemmelader, men simpelthen for at gøre det muligt at krydse landet i forbindelse med jul, påske mm, som det hele tiden har været intentionen, og som var en del af det grundlag vi købte vores biler på.
Så må Tesla leve med, at der er ledig kapacitet til daglig. Ligesom Bilka lever med at mange af deres parkeringspladser står tomme til daglig - men er fyldt til bristepunktet d. 22. december. For at holde kunderne i butikken :-)