Loading...
dk

Supercharger Århus - parkeringsplads eller ladestation? | Tesla Forum

Soelan
Soelan Dec 31 '15

På Tesla's hjemmeside står der om SuC Århus at man kun kan lade i "åbningstiden"

"6 Superchargers, available during opening hours".

Er der nogen som kan bekræfte, at det kun er i butikkens åbningstid, at man kan lade? Eller er der adgang 24/7?

//Søren

BlackPanther
BlackPanther Dec 31 '15
Det der kun er åbent i deres åbningstid er toilet og opholdsstue :-)
Du kan få strøm på 24 timer i døgnet.
Lolemo
Lolemo Dec 31 '15

@Kristian70k

Jeg er enig med dig i at, der er for meget fokus på hvem der benytter sig af Suc og hvem der ikke gør og hvem må og hvem der ikke må, jeg tror mere at det er et spørgsmål om "kultur" vi er mange nye Tesla ejere, men det tror jeg nok at mange ved, så vi skal lige ind i rytmen og lære hvordan vi får tingene til at fungere. 

Jeg selv hører til på Suc i Århus, det er korrekt, at der tit står 6 biler og lader, det samme gjorde sig gældende i dag, og jeg holdt som nummer 2 i køen, men jeg syntes altså at det fungere fint, jeg holdt og ventede i ca 10 min hvorefter jeg kom til, jeg prøvede så for sjov, at se hvor mange vi var der fik charget imens jeg holdt der.

Jeg var der i ca en time og da jeg kørte derfra var der 11 biler der havde fået strøm, det kan jeg da ikke andet end syntes er en ok kultur.

Med alle de biler, er det ikke bare længere, sådan at man kommer til en Suc også er den ledig, men hvis du skal vente i 10 min for at komme til, så bestemmer man jo selv hvor meget strøm man har brug for, eller hvis der kommer kø, at man så kører når man har nok til det man nu skal. 

DerHansi
DerHansi Jan 1 '16

Såehh, med andre ord holdt du i vejen for en 4-5 andre ?? - eller hvad var grunden til at du holdt der en times tid ??

Kristian70k
Kristian70k Jan 1 '16
Hvis man holder 50 min på en suc man deler med en anden på man cirka 50 kWh på.. Så det er vel fair nok..
DerHansi
DerHansi Jan 1 '16

Kristian, fair nok, men systemet er nu sådan at den der påbegynder opladningen prioriteres, dvs. makkeren får kun det din ikke suger. mao. så er der jo ikke tale om en deling

Lolemo
Lolemo Jan 1 '16

@DerHansi, sådan kan man jo også vælge at se alting, men jeg holdt i kø som nummer 2 da jeg ankom til Suc, og jeg prøvede faktisk bare at beskrive hvor godt det fungerede den dag, at vi ar 11 biler igennem på den time, det sidste stykke tid jeg holder der var vi kun 4 biler, så jeg syntes da at det var ok så at holde og lade det sidste på.

De to gange før denne ladning, holdt jeg en halv time som der var et ok flow også der, det er bare mere for at indikere, at hvis vi gerne vil have det til at flyde, så kan det lade sig gøre.

ElPeter
ElPeter Jan 1 '16
Måske problemet med forladte, opladte biler ved ladestanderne snart bliver mindre.

Jeg tænker det må være muligt, med autopilot og/-park at bilen låser ladestikket op når den er færdig og måske signalerer dette på en eller anden måde (f.eks. blinkende ladestik). Hvis der er nogen der venter på at lade så befrier de den færdige bil for ladestikket hvorpå den af sig selv forlader ladestanderpladsen og parkerer sig selv på en alm. parkeringsplads i nærheden.

Ejeren kan så finde sin bil med sin app, hvis bilen ikke lige er inden for synsvidde.

Ærlig talt, det ville da være ret cool og ville også yderligere profilere Tesla som værende på forkant med automatisering - ud over at løse et problem som efterhånden giver en del negativ omtale.

BlackPanther
BlackPanther Jan 2 '16
Service meddelelse:
Her kl. 9.08 er der kun en bil til opladning i Aarhus ☺
Sider: « 1 2 3