BrianG: Der er ikke ret langt fra Hobro til SuC i Middelfart. Men ellers skulle nogen forvilde sig forbi Tinning har jeg da også kraftstik.
/Martin
Og jeg har forregnet mig og har næsten 1000 kWh i overskud her i 2015, så alle der kommer forbi op til nytår har carte blanche til at lade hos mig lige så tosset de vil. Dog tænker jeg at det måske ikke giver særlig meget mening, da SuC i middelfart kun ligger små 10 km væk. Jeg laver dog bedre kaffe end den de præsterer på både Comwell og Mcdonalds så kom frisk :-)
Registrer jer på plugshare.com. Det er allerede organiseret. Jeg har været meldt til i ca. et år (kan ikke rigtig huske det...), og har aldrig fået en eneste forespørgsel på opladning. Så det er ikke fordi man bliver overrendt :-)
Nej jeg burde nok også være mere specifik. Jeg har solceller, og da vi besluttede os for at købe Teslaen gik jeg sidste år i gang med at energioptimere herhjemme. Alle lyskilder blev udskiftet med god kvalitet LED belysning, 4 stk. ældre cirkulationspumper blev skiftet til a-pumper og den lidt ældre tørretumbler blev ligeledes udskiftet. Pris 14.000 kr.
Inden udskiftningerne havde vi et årligt strømforbrug på mellem 6200 og 6500 kWh. Nu et år efter kan jeg se at vi har reduceret forbruget til under det halve. Jeg forventede kun at have ca. 2500 kwh i overskud til at stoppe i Teslaen i år, men dette tal er nok nærmere 3500 kWh. Det tal bliver nok ca. 1000 kWh lavere næste år når jeg får et mere energieffektivt pillefyr, så jeg kan slukke for elvandvarmeren om sommeren. Investeringen er derfor tjent hjem på blot 2 år hvilket må siges at være yderst fornuftig.
BrianG: Der er ikke ret langt fra Hobro til SuC i Middelfart.
Og endnu kortere fra Hobro til SuC i Randers ved Graceland, det tager vel ikke meget mere end 20 minutter at køre derned :)
Min lader er i garagen, så ingen lader medmindre jeg er hjemme :) Har desuden markeret hjemmeladeren på PlugShare ved indkørslen til villakvarteret, så ud fra app'en kan man ikke se hvilket af de par hundrede huse, laderen sidder i. Har så skrevet som besked at de må sende mig en besked gennem app'en for at høre om jeg er hjemme og få adressen. Hvis man samtidig viser sit nummer i app'en kan man jo bare slå nummeret op og finde den præcise adresse - hvilket selvfølgelig ikke er noget problem, hvis man vil have at alle (også dem med urent mel i posen) kan vide hvor man bor med en Tesla / lader.
Jeg har bi-måler på min lader i garagen, så kan bare notere kWh ved start og slut og tage differencen. Ellers kan man nok også bare gå ud fra hvor meget bilen har fået på, og så smide lidt ekstra oven i (af hensyn til tab), og afregne sådan. Hvis jeg stod i en situation og havde behov for at lade hjemme hos en fremmed og fik 15 kWh på, så ville jeg være ligeglad med om jeg betalte 33 kr eller 40 kr (20% ekstra) :-)
Hej,
Tillader mig lige at hive fat i den her gamle tråd.
Vi har i dag lagt Amppal (www.amppal.com) ud til test i Danmark. Det er tanken at det kan danne en platform for deling af ladere, jo flere vi deler - jo mindre range anxiety.
Læs mere her: http://teslaforum.dk/...-ladere-med-hinanden
MVh Ole
@Lund, plugshare kan dette for os - blot vælge/fravælge kun private ladere. Tænker denne app er for sent ude, da vi alle er på plugshare. Også globalt når vi bevæger os uden for landets grænser.
Eller har jeg misset noget denne app kan som plugshare ikke kan?
@Kramer, tak for din feedback.
Naturligvis bevæger vi os udenfor Danmark også. Vi har arbejdet langt mere med sikkerheden for private udbydere, jeg vil personligt ikke lægge min lader op på Plugshare i dets nuværende form - men det er smag og behag.
Forskelle:
1) Vi skjuler addressen før en aftale er indgået. Når du ønsker at lade eksponere du information om dig selv for at beskytte udbyderen.
2) Vi tillader ikke at man kan zoome ind på den specifikke adresse.
3) Vores er bygget omkring en P2P tilgang.
Mvh Ole
@griffel... God pointe, den har jeg ikke overvejet. Det bliver ændret til næste version. For mig er sikkerheden vigtig.
Fedt du melder tilbage!
Herligt med endnu et initiativ på elbils-området - og iøvrigt fint udført. Jeg håber dog snart at vi kan få konsolideret de app's og websites der hjælper os med at finde opladningsmuligheder.
For mit eget vedkommende har jeg lagt min lader på plugshare uden at offentliggøre efternavn, email eller mobil. Desuden har jeg valgt en anden adresse et stykke væk.
Som input til app'en vil jeg nævne at jeg stejler lidt når jeg bliver bedt om navn, foto og adresse inden jeg har set noget som helst i app'en - også selv om man kan skip'e fotoet.
@ Lund
Jeg vil da gerne støtte et dansk initiativ, men kan ikke installerer Appen på en af mine 4 Android enheder(!?), så må holde mig til Plugshare.
Vh Tim
@TT_Tesla: Lyder mystisk, du er den første der ikke kan installere (jeg har hørt om). Vi har kun tilladt danske installationer, kan det være derfor?
@sjensen: Ikke uenig med din betragtning om lademarkedet. Tror dog vi er langt væk fra en konsolidering. Lige nu skal vi bare have flest mulige lademuligheder. En af vores tanker er at gøre det mere elegant end Plugshare, som du beskriver kræver en del krumspring.
Ang. navn, den vil vi lige overveje.
Mvh Ole