Loading...
dk

Valg af dæk til 21" fælge | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Apr 24 '14

Hvilken dæk klare sig bedst i test til de originale 21" fælge. (245/35x21")

Overvejer Conti eller Michelin Super sport.

Jeg går mest efter støj, rullemodstand samt holdbarhed.

Hvordan de klare sig under ekstreme forhold er mindre interessant.

FrederikC
FrederikC Apr 25 '14

De fælge jeg har købt fra USA kom med Continental Extreme Contact DW.
Ved dog ikke om det er godt eller skidt. De fås ikke i EU.

Hvad dæk har du p.t. på dine?

Skaarup
Skaarup Apr 25 '14

ContiSportContact 5 er ikke helt skæv:

http:///..._11_22_tesla_en.html

Der er rullemodstanden ihvertfald lav - men Conti plejer ikke at være de bedste blandt støj i lavere fælgstørrelser (18 og 19), så det gælder nok også for 21 tommer.

Hookmaker
Hookmaker Apr 25 '14

Jeg kører med Sportcontact 5 19" og de er ihvertfald en hel del mindre støjende end de 21" standard der sad på den P85+ jeg havde som låner hele dagen igår.

Renedyhr
Renedyhr Apr 25 '14
Fik min leveret med de originale 19". Kører nu på de originale 21" i grå med Continental på. De larmer en del mere end 19" helårsdæk. Men sådan plejer det jo at være - det koster hvis man vil se godt ud :-). Har lige fået leveret et sæt originale 21" i krom, det er dem som jeg leder efter nogle gode dæk til.
FrederikC
FrederikC Apr 25 '14

Hvad er det for continental du har på?

Snakkede med Continental idag og de fortalte at i USA har de både DW og DWS dæk.

(DW = Dry+wet, DWS = Dry+wet+snow), DWS er helårs dæk.

Ville da ellers tro at helårsdæk larmede mere end sommerdæk, de bør vel være mere grovmønstret.

Renedyhr
Renedyhr Apr 25 '14

Mine hedder ContiSportContakt 5P et rent sommerdæk. Min erfaring med lavprofildæk er at de altid larmer mere end "alm" dæk. Min 520d (F11) larmede også mere 20" sommerdæk i forhold til 17" vinterdæk. (den kørte også bedre)

Renedyhr
Renedyhr May 8 '14

Hvilken dæktrykssensor virker med Tesla S? Eller skal man købe de originale til små 1.000 kr/stk. ?

Kiefer
Kiefer May 8 '14

Disse kan bruges:

http:///...Sensor/dp/B00GS90V7O

Det er vist samme mærke som de originale Tesla TPMS.

/Martin

Renedyhr
Renedyhr May 8 '14
Tak for info. Valgt de originale til 4.071 kr. alt incl. da de var på lager. Håber at køre på 21" Kromfælge i morgen :-)
EM2206
EM2206 Oct 21 '15
Renedyhr
Er du tilfreds med dine valg af 21 t hjul og dæk?
EM2206
EM2206 Oct 21 '15
Andre der har gode erfaringer med 21 t
P85DK
P85DK Oct 21 '15

Fin størrelse som passer godt visuelt til bilen. Synes den ser noget tam ud med 19", så har også valgt et sæt 21" til vinterdæk

JL
JL Oct 21 '15
@ReneDyhr: Det lyder da ekstremt dyrt for sensorer. Jeg fik pris hos Tesla på ca. 400 pr. stk. inkl. moms (mener også de gamle + nye nu koster nogenlunde det samme). Tidligere var de gamle dyrere.
@P85DK: Det samme her - får sat vinterdæk på mine 21" turbine om 3 uger :-). Skal give ca. 12.500 for Pirelli 21" vinterdæk hos Tesla - har du fundet et billigere sted?
Renedyhr
Renedyhr Oct 21 '15

@JL: Det er en gammel pris fra 2014. I dag koster de ca. 1.550 kr. + fragt.

Renedyhr
Renedyhr Oct 21 '15

@EM2206: Mine gamle P85 med kromfælge er udskiftet med en P85D med 20" Polarfælge.

JL
JL Oct 22 '15
@Rene: Nå ja, havde ikke set det var en gammel tråd. Jeg.er ved at falde af på den - på et tidspunkt kendte jeg alle tråde herinde udenad :-)
EM2206
EM2206 Oct 22 '15

OK Hvilke dæk er bedst til 20 el 21 t sommer tænker på mindst mulig støj og god holdbarhed