Hvilken dæk klare sig bedst i test til de originale 21" fælge. (245/35x21")
Overvejer Conti eller Michelin Super sport.
Jeg går mest efter støj, rullemodstand samt holdbarhed.
Hvordan de klare sig under ekstreme forhold er mindre interessant.
Hvilken dæk klare sig bedst i test til de originale 21" fælge. (245/35x21")
Overvejer Conti eller Michelin Super sport.
Jeg går mest efter støj, rullemodstand samt holdbarhed.
Hvordan de klare sig under ekstreme forhold er mindre interessant.
De fælge jeg har købt fra USA kom med Continental Extreme Contact DW.
Ved dog ikke om det er godt eller skidt. De fås ikke i EU.
Hvad dæk har du p.t. på dine?
ContiSportContact 5 er ikke helt skæv:
http:///..._11_22_tesla_en.html
Der er rullemodstanden ihvertfald lav - men Conti plejer ikke at være de bedste blandt støj i lavere fælgstørrelser (18 og 19), så det gælder nok også for 21 tommer.
Jeg kører med Sportcontact 5 19" og de er ihvertfald en hel del mindre støjende end de 21" standard der sad på den P85+ jeg havde som låner hele dagen igår.
Hvad er det for continental du har på?
Snakkede med Continental idag og de fortalte at i USA har de både DW og DWS dæk.
(DW = Dry+wet, DWS = Dry+wet+snow), DWS er helårs dæk.
Ville da ellers tro at helårsdæk larmede mere end sommerdæk, de bør vel være mere grovmønstret.
Mine hedder ContiSportContakt 5P et rent sommerdæk. Min erfaring med lavprofildæk er at de altid larmer mere end "alm" dæk. Min 520d (F11) larmede også mere 20" sommerdæk i forhold til 17" vinterdæk. (den kørte også bedre)
Hvilken dæktrykssensor virker med Tesla S? Eller skal man købe de originale til små 1.000 kr/stk. ?
Disse kan bruges:
http:///...Sensor/dp/B00GS90V7O
Det er vist samme mærke som de originale Tesla TPMS.
/Martin
Fin størrelse som passer godt visuelt til bilen. Synes den ser noget tam ud med 19", så har også valgt et sæt 21" til vinterdæk
@EM2206: Mine gamle P85 med kromfælge er udskiftet med en P85D med 20" Polarfælge.
OK Hvilke dæk er bedst til 20 el 21 t sommer tænker på mindst mulig støj og god holdbarhed