Loading...
dk

P85+ med 475HK - fup eller faktum? | Tesla Forum

priess
priess Dec 22 '15
Hej Tesla-entusiaster, Jeg har set både i forum og på BilBasen at der er en udbredt opfattelse af, at P85+ har ca. 50 hk ekstra i forhold til P85. Så vidt jeg husker fra da jeg skulle bestille, var de eneste forskelle de bredere bagdæk og strammere undervogn - men hk og 0-100 tid var identiske. Er der kommet en SW update med 50 hk - som dog ikke har gjort bilen hurtigere, eller er der tale om en misforståelse? Tak, /Morten
Niels
Niels Dec 22 '15
du har helt ret mht. forskelle eller rettere manglen på samme.
p85 og p85+ kunne bestilles samtidig og forskellen var enkelte komponenter i undervogn samt at baghjul var en tand bredere. + var således en 'ekstra pakke'.
tesla begynde på et tidspunkt at måle anderledes og skrev derfor forskellige tal på deres hjemme side. dette har ikke noget med p85 eller p85+ at gøre og var kun et markedsførings trick.

hk var uændret uanset hvad der stod på hjemmesiden det var samme bil/motor.
begge biler er begrænset af vejgreb når de starter fra 0 og ikke af hk, p85+ klare det marginalt bedre pga. bedre vejgreb med de lidt bredere dæk.
priess
priess Dec 22 '15
Tak, det mente jeg nok :-) Det er da meget rart at vide hvis man vil købe sig en brugt plus'er. Der har været skuffelser nok over manglende hk...
Niels
Niels Dec 22 '15
jeg har haft en med undervogn uden plus, og har pt en med plus undervogn. hvis jeg skulle vælge mellem de 2 ville jeg tage uden plus. specielt hvis det er billigere.
jeg syntes det er lidt små irriterende at man kan mærke hver eneste lille ujævnhed på vejen. ved godt at vi alle har forskellige preferencer og det er jo kun godt. jeg vil gerne have en kørestil hvor vejens beskaffenhed ikke er noget jeg skal spekullere over.
det skal dog siges at vi snakker marginaler, de fleste vil næppe mærke den store forskel.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 22 '15
egernmus
egernmus Dec 22 '15

P85 og P85+ var ens i bhp. Der var så vidt jeg husker 310kw i begge .. skulle være 416 HK battery limited.. de 476 er "inverter/motor" hestekræfter, og er ikke blevet sluppet løs. Bliver det nok aldrig.

Jeg har en P85+, og foretrækker (modsat Niels måske :) ) at den ligger forudsigeligt og stabilt i sving selvom den får lidt tæsk :) Kører Michelin Alpin PA4 20" i 255 bredde om vinteren, og det hjalp at få dem skiftet her i devcember, da den er bedre i regnvejr nu.

@Niels .. jeg bliver lidt småkøresyg af bevægelserne (dinglen frem og tilbage) af min P90DL, hvor det aldrig har været et problem i P85+, så du har ret, der er en markant forskel.. men jeg har det bedst med en stiv undervogn i stedet for vippen frem og tilbage hver gang man rører højre fod :) Se http://teslaforum.dk/...er-og-kr%C3%A6nkning

Men det er forskelligt hvad vi finder som behagelige køreegenskaber , ja :) Jeg kører dog en vej hver dag, hvor kommunen har lagt nye rør ned og asfalten er skod .. men P90DL vipper gyngende frem og tilbage, højre og venstre .. hvor P85+ kun ryster "stramt", jeg foretrækker at være i kontakt med jorden :)

/Ulrik

Forummets indlæg er redigeret af egernmus Dec 22 '15
priess
priess Dec 22 '15
@Ulrik: Den dinglen du taler om kender jeg kun fra P85, selv på 21". På P90D synes jeg ikke der er nogen dramatik, næsten ligemeget hvad man gør (er lidt skuffet). Så din oplevelse må tilskrives det lille "L" ;-)
Forummets indlæg er redigeret af priess Dec 22 '15
egernmus
egernmus Dec 22 '15

Kører samme dæk og størrelse på begge biler - Michelin PS2 245 21" foran og 265 bag:) Så det er ikke pga. dæk det er anderledes. Jeg snakker i øvrigt ikke om løs bagende ved hjulspin .. kan godt styre uhyret med baghjulstræk :)

Så der er helt klart en forskel .. selvom det måske ikke er meget, så føler jeg mig mere i kontakt med vejen på P85+, det er ikke helt så slemt som det lyder .. men fint mærkbart .. og synligt både fremad og i bagspejlet.

Kan også være jeg er forvænt pga. jeg har haft P85+ i næsten 2 år nu .. :) Har kun prøvet kort tur før jeg købte selv i en gammel US-model af P85, og den sejlede rundt som en limosine, så Tesla har helt klart forbedret sig med P85+ .. men synes det er gået lidt tilbage for min nye P90DL køreegenskabsmæssigt.

Det er lidt en skam synes jeg..

/Ulrik 

Forummets indlæg er redigeret af egernmus Dec 22 '15
DerHansi
DerHansi Dec 23 '15

@Ulrik : Du har jo nok nærmest selv svaret : du er vant til en P85+ som jo er udstyret med den strammeste opsætning Tesla har lavet, i model S. Mig bekendt har de ikke slået på de sporty egenskaber i de nye D modeller. Der har de jo brugt tiden mest på at fortælle om hvor fantastisk mange HK, acceleration mv.

MrCoffee
MrCoffee Dec 23 '15
Kan huske at der ligger en video på Youtube hvor de har en P85 på rullefelt, her kommer den ud med 428 HK.
P85DK
P85DK Dec 23 '15

@DerHansi - De første P85D'ere har også undervognen fra P85+, men i dag er undervognen den samme på en 70D og P90DL

@MrCoffee - stort set det samme som jeg rullede min P85D til. Min rullede til 430 hk i maj, hvilket var meget svært at forstå for alle, da bilen jo har 700 hk, men med den opgivne 469 hk batteribegræsning passer det tal jo meget godt.