P85 og P85+ var ens i bhp. Der var så vidt jeg husker 310kw i begge .. skulle være 416 HK battery limited.. de 476 er "inverter/motor" hestekræfter, og er ikke blevet sluppet løs. Bliver det nok aldrig.
Jeg har en P85+, og foretrækker (modsat Niels måske :) ) at den ligger forudsigeligt og stabilt i sving selvom den får lidt tæsk :) Kører Michelin Alpin PA4 20" i 255 bredde om vinteren, og det hjalp at få dem skiftet her i devcember, da den er bedre i regnvejr nu.
@Niels .. jeg bliver lidt småkøresyg af bevægelserne (dinglen frem og tilbage) af min P90DL, hvor det aldrig har været et problem i P85+, så du har ret, der er en markant forskel.. men jeg har det bedst med en stiv undervogn i stedet for vippen frem og tilbage hver gang man rører højre fod :) Se http://teslaforum.dk/...er-og-kr%C3%A6nkning
Men det er forskelligt hvad vi finder som behagelige køreegenskaber , ja :) Jeg kører dog en vej hver dag, hvor kommunen har lagt nye rør ned og asfalten er skod .. men P90DL vipper gyngende frem og tilbage, højre og venstre .. hvor P85+ kun ryster "stramt", jeg foretrækker at være i kontakt med jorden :)
/Ulrik
Kører samme dæk og størrelse på begge biler - Michelin PS2 245 21" foran og 265 bag:) Så det er ikke pga. dæk det er anderledes. Jeg snakker i øvrigt ikke om løs bagende ved hjulspin .. kan godt styre uhyret med baghjulstræk :)
Så der er helt klart en forskel .. selvom det måske ikke er meget, så føler jeg mig mere i kontakt med vejen på P85+, det er ikke helt så slemt som det lyder .. men fint mærkbart .. og synligt både fremad og i bagspejlet.
Kan også være jeg er forvænt pga. jeg har haft P85+ i næsten 2 år nu .. :) Har kun prøvet kort tur før jeg købte selv i en gammel US-model af P85, og den sejlede rundt som en limosine, så Tesla har helt klart forbedret sig med P85+ .. men synes det er gået lidt tilbage for min nye P90DL køreegenskabsmæssigt.
Det er lidt en skam synes jeg..
/Ulrik
@Ulrik : Du har jo nok nærmest selv svaret : du er vant til en P85+ som jo er udstyret med den strammeste opsætning Tesla har lavet, i model S. Mig bekendt har de ikke slået på de sporty egenskaber i de nye D modeller. Der har de jo brugt tiden mest på at fortælle om hvor fantastisk mange HK, acceleration mv.
@DerHansi - De første P85D'ere har også undervognen fra P85+, men i dag er undervognen den samme på en 70D og P90DL
@MrCoffee - stort set det samme som jeg rullede min P85D til. Min rullede til 430 hk i maj, hvilket var meget svært at forstå for alle, da bilen jo har 700 hk, men med den opgivne 469 hk batteribegræsning passer det tal jo meget godt.