Loading...
dk

Manglende service | Tesla Forum

FreePower
FreePower Dec 23 '15
Kære T-ejere
Jeg har nu haft bilen i snart 3 uger. Ved udleveringerne var der en del fejl og mangler (manglende vinterdæk, ridser i lak, gabende vinduer ved midterkonsollen, skader og dybe ridser ved trunk m.fl.).
Jeg bad om at få noteret disse fejl, men det blev til en receptionist for det havde DS ikke tid til. Jeg blev nærmest ført væk efter 10 min og måtte ikke parkere nogle steder for at gennemgå bilen.
Jeg har efterfølgende skrevet til DS med 2 mails og ringet til service nr og lagt besked ( de tager jo aldrig telefonen) for at få bekræftet disse fejl og mangler, men der er bare fuldstændig radiotavshed.
Er noget frustreret over denne form for service, der tenderer arrogance. Jeg vil egentlig bare gerne have en bil der udleveres med de ting jeg har betalt for.

Er det gængs praksis eller hvad oplever i andre?
Travlhed er jo ikke et argument!
KS
KS Dec 23 '15

Frederik: Nu er det jo ikke en helt normal situation Tesla er i p.t. De udleverer biler som ALDRIG før, og jeg er forundret over at det i det hele taget går så godt som det gør. Med så mange biler igennem systemet, får de ikke tid til alt. Men tag det roligt, du skal nok få udbedret dine mangler, men vent med at kontakte dem til i det nye år. Send dem en mail, og følg op i det nye år.

Tænk på at der skal ca 1800 biler igennem i denne måned - noget ingen andre har gjort før med så få udleveringssteder.

Jeg forstår fustrationen, men forstår også godt at Tesla vil gøre så mange kunder glade som muligt. Tænk hvis leverancerne glipper og nogle risikerer afgiften..

KimT
KimT Dec 23 '15

Enig med Ken. De er gået fra et "normalt" salg på omkring 100-120 pr måned i snit i 2015 til at have solgt 525 i nov, og som Ken skriver nok omkring 1800 i dec. der er der ingen der kan følge med til. Tænk på at salget fremadrettet nok vil nærme sig 0 så de går jo ikke ud og ansætter nye folk og bygger en ny service organisation op.

Klaus_
Klaus_ Dec 23 '15

Jeg tror ikke du skal være nervøs for om tingene bliver lavet, det skal de nok blive. Jeg har selv en tid i slutningen af januar til at udbedre de sidste par ting på min bil (som jeg fik udleveret i maj). Jeg strammede med vilje ballerne de sidste par måneder da jeg vidste der var ville blive travlt og de fejl bilen har, er af mindre betydning i dagligdagen. 

Men havde de ikke haft helt ekstraordinært travlt, så ville jeg selvfølgelig have skubbet på for at få tingene lavet hurtigst muligt.

Ligesom jeg forsøgte at skubbe på med vinterdæk, for vinteren venter jo ikke bare fordi Tesla har travlt.  Eller jo, det har det jo så vidt sig at den har valgt at gøre (lige undtagen én dag med sne, men derudover er der jo nærmest efterårstemperatur stadigvæk...). 

FreePower
FreePower Dec 23 '15

Kære alle,

Tak for feedback's on input. Jeg væbner mig med tålmodighed og håber de har noteret de fejl og mangler, der var på bilen ved modtagelsen.

Glædelig jul til alle :-)

lysmanden
lysmanden Dec 25 '15
En god ide er straks at sende en mail hvor du beskriver fejlen. Det har hjulpet mig i min sag som dokumentation i en størrer tvist med Tesla.
lysmanden
lysmanden Dec 25 '15
Freepower. En god ting er også at skynde dig at få booket tid til udbedringen af mangler. Så er det også nemmere at leve med en bil med lidt mangler når man ved der er booket tid til udbedringen af dem
FreePower
FreePower Dec 25 '15
@lys: jeg har sendt dem 2 mails og ringet. De svarer ikke på hverken mail eller telefon. Fortsætter bare med at prøve
Kiefer
Kiefer Dec 25 '15

Jeg ville nu heller ikkeforvente ret meget af at dine punkter var noteret ned hvis det blot er en receptionist der har fået oplysningerne. 

Men som Ken skriver, tag fat i dem efter nytår, evt. kør en tur derned i starten af det nye år og få lavet en aftale med hvornår de kan udbedre fejl og mangler.

/Martin

Ledsager
Ledsager Dec 25 '15
Jeg fik "strakshjælp" d 23/12, da der var mangler ved den købte midterkonsol, som jeg selv havde påtaget mig at installere. Samtidig tjekkede de selerne. Så det var fin service.
Har også booket en tid i starten af februar til lidt vindstøj o.a.
lysmanden
lysmanden Dec 26 '15
Ledsager: hvor kommer din støj fra.?
lysmanden
lysmanden Dec 30 '15
Jeg har netop idag været til møde ude på terminalen ifb. Med udleveringen af min bil.
Det er mit meget klare indtryk at store omvæltninger er undervejs. En ting er papir, ord er utaknemmelige størrelse men det er handlingen der ligger bag som understøtter. Selv den mindste handling er større end den største tanke. Jeg tror på at der snart sker lidt ændringer derude og hanket op i service mv
FreePower
FreePower Dec 30 '15
Lyder lovende, men også på tide.
Jabba
Jabba Jan 3 '16

Nu bliver det spændende at se hvor stor en pukkel de skal over, her efter nytår og hvor lang tid der egentligt går før de får taget hånd om de mange udleveringsfejl og mangler.

FreePower
FreePower Jan 3 '16

Ja, må tilstå min liste efterhånden er ret lang...

Andmar
Andmar Jan 3 '16
Jeg fik at vide at jeg ville blive kontaktet, og har forståelse for Teslas situation. Men er dog blevet lidt usikker på om jeg alligevel skal rykke dem for en tid for udbedringen. Hvad gør I??