Har netop modtaget opkrævning for grøn ejerafgift for en Tesla S 85. Den lyder på kr. 3.032,61 for perioden 12/1-2016 til 30/6-2016. Det giver ca. 6.600,- årlig :-(
Nok noget mere end vi havde forventet.
Har talt med SKAT, men som sædvanlig bliver telefonerne bemandet af folk som ikke kender noget til noget.
Hun kunne dog fortælle at hun havde hørt et rygte om at der var noget galt, men kunne ikke oplyse om de havde opkrævet for lidt eller for meget. (Men de føler åbenbart ikke det er nødvendigt at sende et brev til dem de har opkrævet forkert, fejlen er måske under bagatelgrænsen)
Vi håber de ved en fejl har brugt janteloven eller Lars Lykkes drømme som grundlag for opkrævningen, istedet for gældende regler.
Fortsættelse følger !!!
Michael
Jeg har egentlig ikke helt taget stilling til om jeg vil betale den grønne ejerafgift, når der tydeligvis er fejl i den.
En el bil kan ikke få en grøn ejerafgift på så mange penge, og i andre tråde herinde er det kommet frem, at prisen skal være ca 310kr i stedet. Dette er blevet bekræftet af SKAT, ifølge andre tråde. Men det undrer mig ikke, at SKAT virkelig ikke har styr på noget. Og så er Danmark lige blevet kåret til det mindst korrupte land i verdenen - gad vide, hvordan de lavede den udregning? Nu blander jeg nok lidt pære og bananer, men det er frustrerende at man har virksomhed som SKAT, der simpelthen havde mistet alle deres kunder i den private sektor, hvis det blev styret på den måde.
Inden vi nu - igen - alle kaster os over SKAT, så overvej lige at det er forhandlerens ansvar at indberetningerne til DMR (motorregisteret) er korrekt. Og det er nok vores eget ansvar hver især at se om det faktisk er korrekt. Så få det rettet op i DMR og lad være med at jagte SKAT uden grund.
Jeg har lige fået et brev i eboks, som blot oplyser om at der kommer afgift på, men ikke hvor meget. Kunne tyde på at der er gået lidt ged i det ved Skat. Se vedhæftning
Lennart, hvad mener du at der er gået ged i? Der er en grøn afgift som vi ikke længere er fritaget for, heldigvis kommer vi til at betale den lave(ste) grønne afgift og det er jo politisk besluttet - og nej, SKAT har ikke besluttet det :)
"Fejlen" består i at der er nogen der har fået en opkrævning på ca. kr. 3.300 for et halvt år.
Jeg har også lige fået samme gennerelle skrivelse fra SKAT i min e-boks
Ja Kim, og den skrivelse får vi alle - og den er jo rigtig. Hvis din bil er oprettet forkert i motorregistret, så brok dig til Tesla og ring derefter til SKAT og bed dem om hjælp til at rette fejlen.
Kig iøvrigt på linket fra Raymond, og se specielt afsnittet nede i bunden af siden som klar beskriver hvordan tingene hænger sammen.
Inden vi nu - igen - alle kaster os over SKAT, så ligevej lige at det er forhandlerens ansvar at indberetningerne til DMR (motorregisteret) er korrekt. Og det er nok vores eget ansvar hver især at se om det faktisk er korrekt. Så få det rettet op i DMR og lad være med at jagte SKAT uden grund.
Deacon sagde faktisk det samme en gang. Muligvis går det udover SKAT, uden det er deres fejl. Men det er forståeligt med deres historik. Og det er nok en diskussion, som ikke skal tages på et Tesla orienteret fora. ;)
Jeg håber alle parter får rettet fejlene, så vi får de rigtig indbetalingskort.
PeterE, Vores Tesla er oprettet korrekt som el-bil med beregnet forbrug på 50,6km/l (iflg. SKATs motorregister) så hvordan SKAT kan nå frem til 6600,- årligt er lidt af en gåde.
Men langt fra første gang SKAT sender før de tjekker.
@ Knudsen: Se evt. i denne tråd: http://teslaforum.dk/forum/topic/3342?page=7#post-57217
Vh Tim
PS: Jeg har også fået samme besked fra SKAT.