Ja, når jeg lukkede i rimelig høj fart, Da jeg kom hjem åbnede og lukkede jeg igen og problemet var væk.
@PerPower. Den kender jeg godt. Det er faktisk det eneste problem vi har haft med vores. Jeg skriver lige en privat besked med et tlf-nr, så kan du ringe og få detaljerne. Bottom line: Du skal lave en aftale med Tesla og der er en måde du kan fixe det på nu og her.
Tak for de gode inputs.
@rskaarup - det lyder som en meget god løsning. Det prøver jeg efter jeg lige har talt med sjensen senere i dag.
Hmmm, mit soltag giver ret meget luftræsonans i bilen når det er helt åbent og når jeg kører bare over 60 - og helt vildt meget over 90. Man kan faktisk se på det at det står og vibrerer i forkanten. Hvis man med fingrene skubber luftskærmen forrest helt op, så formindskes det, men er stadig ret meget. Jeg tør ikke køre med det åbent ved over 130 - så lyder det helt vildt. Hører Seitzberg kan køre med sit helt åbent også ved 150+ uden at mærke noget.
Noget I har samme problem med?
Har ikke prøvet at køre med soltaget åbent endnu, ud over den ene gang jeg lige skulle prøve om jeg kunne åbne og lukke med hastighed over 120km/t. Må tilstå at den eneste årsag til at jeg overhovedet har det, er for at få de ekstra 4-5cm loftshøjde på bagsædet.
Men tager det ikke sindssyg meget ekstra energi ud af bilen at køre med det åbent?
/Martin
Begge larmer - men comfort larmer dog væsentlig mindre. Men såvidt Seitzberg - så larmer hans overhovedet ikke, heller ikke ved 150+. Mit står simpelthen og vibrerer kraftigt op og ned - er sgu bange for at det ryger af en dag.
Min bil har for første gang stået ude i solen et par timer med soltaget på "vent" stilling, så nu kan det ikke lukke mere. Det bliver ved med at stå åben på midten i bagkanten. Er spændt på om det kan lukke når det alt sammen er blevet koldt igen.
Jeg skal have skiftet mit soltag pga. samme fejl, @Larsen virker det ikke somom at glaset er blevet mere krum i forhold til den faste del af soltaget? i så fald vil jeg kontakte Tesla DK med henblik på udskiftning, de fortalte mig at de har haft et dårligt batch af soltage i produktionen som får denne fejl efter levering.