Loading...
dk

Soltag vil ikke lukke | Tesla Forum

PerPower
PerPower Apr 26 '14
Hejsa. På køreturen i dag lagde jeg mærke til at det susede en del fra soltaget. Prøvede at åbne og lukke flere gange, men hjalp ikke. Da jeg kom ud kunne jeg se at soltaget havde en lille åbning på midten men var lukket i enderne. Se billede.

Nogen der har oplevet noget lignende? Eller ved om det er noget man selv kan fixe?
NOELON
NOELON Apr 26 '14

Ja, når jeg lukkede i rimelig høj fart, Da jeg kom hjem åbnede og lukkede jeg igen og problemet var væk. 

sjensen
sjensen Apr 26 '14

@PerPower. Den kender jeg godt. Det er faktisk det eneste problem vi har haft med vores. Jeg skriver lige en privat besked med et tlf-nr, så kan du ringe og få detaljerne. Bottom line: Du skal lave en aftale med Tesla og der er en måde du kan fixe det på nu og her.

Skaarup
Skaarup Apr 26 '14
Jeg har prøvet det en gang (har startet en tråd om det tidligere). Det viser sig andre (i US) også har prøvet det.

Fixet er at stå uden for bilen, vælge "vent roof" på telefonen. Trykke fast/bestemt (ikke voldsomt hårdt) på midten bagerst på den del af soltaget der bevæger sig og så trykke "close roof" på tlf. Så hjælper den til at smutte helt ned. Jeg har ikke haft problemet siden.
PerPower
PerPower Apr 27 '14

Tak for de gode inputs.

@rskaarup - det lyder som en meget god løsning. Det prøver jeg efter jeg lige har talt med sjensen senere i dag.

Hookmaker
Hookmaker Apr 27 '14

Hmmm, mit soltag giver ret meget luftræsonans i bilen når det er helt åbent og når jeg kører bare over 60 - og helt vildt meget over 90. Man kan faktisk se på det at det står og vibrerer i forkanten. Hvis man med fingrene skubber luftskærmen forrest helt op, så formindskes det, men er stadig ret meget. Jeg tør ikke køre med det åbent ved over 130 - så lyder det helt vildt. Hører Seitzberg kan køre med sit helt åbent også ved 150+ uden at mærke noget.

Noget I har samme problem med? 

Kiefer
Kiefer Apr 27 '14

Har ikke prøvet at køre med soltaget åbent endnu, ud over den ene gang jeg lige skulle prøve om jeg kunne åbne og lukke med hastighed over 120km/t. Må tilstå at den eneste årsag til at jeg overhovedet har det, er for at få de ekstra 4-5cm loftshøjde på bagsædet.

Men tager det ikke sindssyg meget ekstra energi ud af bilen at køre med det åbent?

/Martin

PerPower
PerPower Apr 28 '14
Man kan minimere ræsonens ved at køre en af vinduerne fra bagsædet lidt ned - det plejer jeg at gøre.
Skaarup
Skaarup Apr 28 '14
@Hochmacher, åbner du det 100%, eller beholder du det i comfort zone (80%)? Sidstnævnte larmer væsentligt mindre hos mig.
Hookmaker
Hookmaker Apr 28 '14

Begge larmer - men comfort larmer dog væsentlig mindre. Men såvidt Seitzberg - så larmer hans overhovedet ikke, heller ikke ved 150+. Mit står simpelthen og vibrerer kraftigt op og ned  - er sgu bange for at det ryger af en dag. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 28 '14
Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

Har du haft Tesla med ude og køre en tur, så de med selvsyn kan se, det er ved at flyve af?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 28 '14
Hookmaker
Hookmaker Apr 28 '14

Nej men jeg må ud forbi dem snarest, for den går jo ikke ...;-)

Larsen
Larsen Apr 28 '14
Min bil har for første gang stået ude i solen et par timer med soltaget på "vent" stilling, så nu kan det ikke lukke mere. Det bliver ved med at stå åben på midten i bagkanten. Er spændt på om det kan lukke når det alt sammen er blevet koldt igen.
PBP
PBP Apr 28 '14
@Larsen

Har du prøvet at resette hovedskærmen?
Skaarup
Skaarup Apr 28 '14

@Larsen, prøv mit trick lidt længere oppe i tråden.

rms
rms Apr 29 '14
Citat fra Larsen Min bil har for første gang stået ude i solen et par timer med soltaget på "vent" stilling, så nu kan det ikke lukke mere. Det bliver ved med at stå åben på midten i bagkanten. Er spændt på om det kan lukke når det alt sammen er blevet koldt igen.

Jeg skal have skiftet mit soltag pga. samme fejl, @Larsen virker det ikke somom at glaset er blevet mere krum i forhold til den faste del af soltaget? i så fald vil jeg kontakte Tesla DK med henblik på udskiftning, de fortalte mig at de har haft et dårligt batch af soltage i produktionen som får denne fejl efter levering.

Forummets indlæg er redigeret af rms Apr 29 '14
Hookmaker
Hookmaker Apr 29 '14

@rms: hvornår er din bil produceret?

Larsen
Larsen Apr 29 '14
@RSkaarup, jeg har fulgt dit forslag, og det virker at stå udenfor og trykke det ned samtidig med det lukker. Det er bare ikke nogen holdbar løsning i længden. Som RMS skriver, så virker det som om det bliver mere krum i solen. I morges, da bilen havde stået inde i garagen siden i går eftermiddags, da lukkede det fint igen.
Skaarup
Skaarup Apr 29 '14
Ok, jeg har bare ikke været ude for det siden den ene gang det er sket for mig.
rms
rms Apr 29 '14

@Hookmaker, min gik i produktion d. 14.1.

Sider: 1 2 »