Ja, så er det samme tid. Jeg taler med Tesla næste gang jeg er derude.
@Larsen, Skulle alligevel på kursus i Kbh. Fik meget fin service. Kørte ind på Kirstinehøj meget tidligt morgen og blev derefter kørt til Bellacenter, hvor jeg var på kursus hele dagen. Anna fra Tesla kom så om eftermiddagen og hentede mig med bilen. Soltag og en tilhørende motor skiftet. Bilen i øvrigt støvsuget og opladet. De havde desuden lagt en opdatering ind. Meget tilfreds.
Kommer du iøvrigt til US CarCamp? Jeg har oprettet det under arrangementer her på sitet. Åben for tilmeldinger ;-)
Hej med jer
Hvordan ser det ud med jeres soltag-problemer i dag? Har TM rettet noget permanent på de nye biler som har forbedret designet? På de tidlige 2013 modeller kan jeg på det amerikanske forum læse at der er en del der har problemer med pssttt lyde og leaks. Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har delt de problemer og som nævnt om det er noget der er fixet på 2014 biler?
mange tak
Søren
Fik bilen i marts, og har i dag Tesla til at kigge på soltaget, en morgen væltede det med vand ned på passagersæder foran, godt jeg aldrig sidder derovre ;-)
Det skal så lige siges at den kun har gjort det den ene gang.
/Martin
Nej, det var heldigvis da jeg skulle til at køre, så jeg så vandet fossede ned på sædet og kunne tørre det op umiddelbart efter. Men mærkeligt var det.
/Martin
Har også kun oplevet det 1 gang - heldigvis en varm sommerdag uden regn. Kunne få det op ved at "hjælpe" det forsigtigt op, og derefter åbne helt. Da jeg så lukkede kørte det fint igen. Har fået at vide at der var en "bug" i softwaren, da de var kommet til at frigive en release, hvor styringen kun tændte motor til luk i den ene side. Denne skulle være rettet efterfølgende.
Ellers ingen problemer - midt 2013 model..
Kan det tænkes at taget har været åbnet ved motorvej/høj hastighed - andre har bemærket at taget i nogle tilfælde har svært ved at lukke ordentligt ved høje hastigheder. I kan evt. åbne/lukke igen når den er nede i lavere hastigheder.
Hvis jeg skulle gøre valget igen ville jeg stadig vælge med soltag - men det ville være fint for mig at Tesla tilbød en option hvor der blot var tale om glastag som ikke kunne åbnes.
Niels; Ja, jeg har også problemer med at lukke taget hvis jeg kører mere end 120km/t andre gange lavere hastighed i modvind.
/Martin
Softwaren sørger for at man ikke åbner soltaget ved høj hastighed. Sikkert for at imødegå lukningsproblemer. Som jeg husker det er det omkring 130 km/t min nægter at åbne.