Ser ikke ud til der er noget på vej der.
http://supercharge.info
Den side plejer at være ret godt opdateret (når der kommer permit, og når de er igang med at bygge).
Det er da vist kun ud fra dit behov..!! Jeg kan ihvertfald se, at der er et stort behov, i det område jeg bor. Thy.. Jeg kan se, at der ihvertfald er en del tyske turister, som jeg er sikker på, kunne se et behov for en supercharger på vestkysten, eftersom nærmeste for dem er i Aarhus. dvs. 1 charge i aarhus - sommerhus område på vestkysten retur til Aarhus, er ca. 300 km. Så jo, jeg kan sagtens se et behov andre steder end på motorvejen. Husk det ikke er alle af vores "naboer" der bare vil køre igennem Danmark, heldigvis er der også nogle af dem, som syntes landet er så skønt, at de også har lyst til at holde ferie her. Så jo vi har behov for flere Supercharger i DK
@Nommensen: +1.
Hvis vi sammenligner med Teslas investeringer i SuC´ere i f.eks. Norge, skal vi nok have væsentlig flere Teslaer i DK, før vi kan forvente flere her, og så er det nok et spørgsmål, om der ikke er større behov for ekstra SuC standere ved hovedstrækningerne, hvor der i hvert fald var store kødannelser i julen.
De som vil køre "søndagstur"/endagstur på over 300 km i det vestjyske har trods alt mulighed for at hurtiglade i Thisted, Nykøbing Mors, Holstebro, Ringkøbing, Vejen, Billund og sågar 3 steder nær Esbjerg.
Jeg forlader mig på at Tesla prioriterer fornuftigt - de har i hvert fald bedre mulighed for en objektiv vurdering.
Enig. Spidsbelastningen vi ser nu er helt sikkert bestem af en masse AY plader - alstså nytilkomne. Det går ned senere.
Enig Nommesen - selvom man bor i thy eller på vestkysten så er der stadig mulighed for at nå en SUC.. men om der kan blive mulighed for destinations chargere ved jeg ikke.. men der er eon clever og andre strøm udbydere derover.. en SUC bør og er ved punkter der skal forlænge ens tur.. hvis man er kommet til Thy må man betragtes at være fremme :)
@Nommensen: +1.
Hvis vi sammenligner med Teslas investeringer i SuC´ere i f.eks. Norge, skal vi nok have væsentlig flere Teslaer i DK, før vi kan forvente flere her, og så er det nok et spørgsmål, om der ikke er større behov for ekstra SuC standere ved hovedstrækningerne, hvor der i hvert fald var store kødannelser i julen.
De som vil køre "søndagstur"/endagstur på over 300 km i det vestjyske har trods alt mulighed for at hurtiglade i Thisted, Nykøbing Mors, Holstebro, Ringkøbing, Vejen, Billund og sågar 3 steder nær Esbjerg.
Jeg forlader mig på at Tesla prioriterer fornuftigt - de har i hvert fald bedre mulighed for en objektiv vurdering.
Jamen dem der vil køre "søndagstur"/endagstur på over 300 km i det østlige dk" har jo også rig mulighed for at hurtiglade, på diverse cleverlader med din logik. Same / Same. Efter den logik, bør der jo overhovedet ikke være et behov, for det har clever/eon jo dækket. ???
Hvad er fornuftig prioritering? Min umiddelbare mening er, at i den perfekte verden skal der jo være så mange SuC, således, at man kan nå alle dele i DK med SuC, er dog enig i, at Tesla børe have flest ladere, hvor der kører flest Tesla'er. Så man ikke skal vente hvergang man er på langtur.. Men en langtur for nogle er jo også til Danmarks vestkyst for nogle, ligeledes en tur til København er en langtur for andre...
https://www.teslamotors.com/supercharger
@super70. Ifølge Tesla hjemmeside står der en prik ved Slagelse med status"opening soon" . det betyder at der nok indenfor de næste 2 år åbner en SuC i det område. Jeg er åbentbart uenig med alle da jeg mener der ikke kan komme for mange SuC . jeg er lidt træt af at Køge samt Middelfart har været overrendt på mine seneste besøg. Der er en betragtelig forskel om vi er 1000 biler eller 4000 biler i DK
Slagelse skulle åbne slut Januar 2016.. Der er givet tilladelse - skal nu blot bygges.
Det bliver sjovt når vi skal have campingvognen eller trailer efter en X igennem SuC, der skal næsten en gennemkørsel til, for at hele vogntoget kan være der.
Jeg tror det er et fornuftigt valg af Tesla. Jeg er også ved at være godt træt af Burger King ;-)
Den ligger så til pas langt fra Køge og København så der formodentligt ikke er ret mange "lokale" der gider køre hele vejen derud for at toppe op og tanke gratis. Skal man først køre 45-60 minutter for at komme der, tanke en 45-60 minutter og så trille en 45-60 minutter hjem igen, så har man brugt 3 timer og bilen er stadig kun ladet 65-70% op når man er kommet hjem igen, det kan vist på ingen måde betale sig. Men bestemt fornuftigt for os der tager færgen fra Århus om morgenen, så er der rigeligt strøm til at kunne nå til Slagelse om eftermiddagen. Jeg vil næsten sige, der måske endda er strøm nok til at kunne nå hele vejen til Århus fra Slagelse. Afstanden er blot 212km. Det vil vel kræve en opladning til en typical rækkevidde på 300-325km for at kunne køre denne strækning.
Det skal nok blive godt :-)
BP: Indtil videre er det vist kun SuC i Århus der er bygget til Model X.
/Martin