Loading...
dk

Supercharger Slagelse | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Feb 12 '16

Vi kan godt begynde at studere menukortet... ;-)

Clubman
Clubman Feb 13 '16
Kunne en SuC ved Odense eller Nyborg ikke også være en god ide på et tidspunkt? Men klart at Slagelse vil løse meget - og måske det er tilstrækkeligt. I hvert fald super fedt, at Tesla stadig udbygger SuC - og venter mig også en del af Destination Charger, når det kommer i luften.
SimonHN
SimonHN Feb 13 '16
Der kommer ikke flere Supercharger på E20. Det tør jeg næsten sige med garanti. Det bliver ihvertfald ikke de næste 10 år. ;)
Junior
Junior Feb 16 '16

Citat fra oledole Det går planmæssigt frem. Igen i dag er det blevet bekræftet at der er åbning d 22/2, vist nok med borgmester og det hele. ( hvad så det hele er )

Fedt ! Så må jeg til Slagelse mandag kan jeg se :-) Har også svigerfamilien derude, så rart med en SuC der - så behøver man ikke spare krudtet på turen derhen.

Nogle der har mere info omkring åbningen? Synes ikke jeg kunne finde noget på google
Forummets indlæg er redigeret af Junior Feb 16 '16
HH
HH Feb 16 '16
Spændende om man kan lade i Slagelse søndag aften. Kunne man ikke lade i Køge noget tid inden deres "officielle åbning"?
Forummets indlæg er redigeret af HH Feb 16 '16
Michael84
Michael84 Feb 17 '16

Det ser ihvertfald ud til at det er tæt på nu. Kabler er monteret på de første 8 og montøren var ved at påbegynde montagen af de sidste.

Soreno
Soreno Feb 17 '16

Står de ikke lidt for tæt på hinanden? Har svært ved at se at der er plads til 10 Teslaer.

Se P-båsene på seneste billeder :-(

Klaus_
Klaus_ Feb 17 '16
Jeg tror båsene (stregerne) skal flyttes en smule, så de bliver tegnet et nyt sted.
ElPeter
ElPeter Feb 17 '16
@Soreno: Eller måske første indikation på at Tesla snart lancerer en el-motorcykel!!

0-100 på 1,5 sekunder i 'suicide'-mode og med bagudvendt barnesæde ;-)

Stump69
Stump69 Feb 17 '16
Ikke godt, hvis det er 10 model X med mågevinger, så er det en fordel at holde så man kun har biler på sin højre side
Kiefer
Kiefer Feb 17 '16
Stump69: Mågevingerne kan jo komme op på selv de smalleste steder.

ElPeter: Der var faktisk for et par år siden en direktør ved Tesla der stoppede da han hellere ville lave motorcykler på el med en sindssyg performance :-)

Jeg vil næsten tro der allerede er strøm på standerne fra fredag eftermiddag når håndværkerne er gået hjem. Sådan var det i Randers. Her arbejdede teknikerne dog til sent ud på natten for bare at få en stander til at fungere til officiel åbning dagen efter. Men man kunne godt tanke on/off dagen før.

/Martin

Stump69
Stump69 Feb 18 '16
Kiefer: Nu har jeg set hvordan folk har tendens til at parkere, især på SuC. Jeg ville være ked af at skulle hakke døren op i en anden bil, grundet de smalle pladser, som er på langt de fleste p-pladser rundt om i det Danske land. Jeg håber da jeg tager fejl, men lur mig om ikke vi læser mere om det her på forum på et tidspunkt. :-)
KXR
KXR Feb 18 '16
Sig mig er der ikke samme afstand mellem standerne på alle SuC når de står på en række?
PeterE
PeterE Feb 18 '16
Gad vide hvorfor det er så sk... svært at lave 'drive through' på SuCer. Det er altid noget med at bakke ind og køre ud igen, og det ville give et bedre flow hvis: 1) Man kørte ind et sted, 2) holdt evt i kø i en ventebane, 3) kørte i SuC-båsen og ladede og 4) kørte ligeud af den igen, og ud af en udkørsel. Hvor svært kan det være? Nej, vel :)
Nikolaj
Nikolaj Feb 18 '16
Det ser umiddelbart ud til, at der er ca. 2,8m afstand pr. supercharger. Det vil give 80cm afstand ml bilerne, hvis de holder i midten, så det burde være muligt at komme ind og ud uden at bule bilerne.

Og mon ikke de færreste vælger at holde helt skævt og samtidig efterlade bilen. Det vil i hvert fald øge sandsynligheden for at få Bilka-buler. 

Hookmaker
Hookmaker Feb 18 '16
PeterE, mit gæt er at drive through forøger risikoen for påkørsel, hvis jeg var bygherre ville jeg foretrække bak ind/Kør ind i stredet for driv-though. 
Klaus_
Klaus_ Feb 18 '16
@Peter,

Punkt 2 vil jo så antyde at der vil være kø på et tidspunkt. Det er nok ikke et signal som Tesla har lyst til at sende til potentielle nye kunder, og måske mener de også at med Slagelse (og Herning) superchargerne, at vi med nuværende flåde ikke længere vil opleve nogen særlig kø, udover måske en enkelt bil i peak hours, og ellers ved helligdage selvfølgelig (hvor det almindelige vejnet jo også lider af at alle danskere skal ud og køre samme dag).

Og de har jo i, hvertfald et år nu, annonceret at bilen kommer til selv at kunne parkere i SuC båsen - det kan den næsten med autopark nu, selvom det ikke er altid den lige "trigger" synes jeg ikke. 

PeterE
PeterE Feb 18 '16
@Hookmaker, du har en pointe - og i modsætning til hvad en del tror, så kan man sagtens på din TMS til at køre ind i ting :)

@Klaus, det er selvfølgelig korrekt - køen eller omtalen af køen forsvinder bare ikke ved at man ikke tør sige det højt. Der er køer, og nogle steder er der det mere end i peak hour.

Klaus_
Klaus_ Feb 18 '16

Så sker der snart noget i Slagelse... bemærk hentydningen om at superchargerne er til dem der er "på farten" :)

Okkels
Okkels Feb 18 '16
Man kan vel knapt bevæge sig hen til en SuC, uden i en eller anden grad, at være "på farten".... ;-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »