Loading...
dk

Autoskadestuen anhængertræk til cykelholder | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Dec 27 '15

Hej,

Autoskadestuen har nu et Thule/Brink træk til fornuftig pris: http://autoskadestuen.squarespace.com/teslaejere/

Er der nogen der allerede har fået det monteret? Jeg er interesseret i billede og anmeldelse, da jeg ikke kan finde træk'et hos Brink (Tidligere Thule Towing)

mvh

jens

KS
KS Dec 27 '15

Jeg har det ikke selv (endnu), men har bestilt det, efter jeg så det.

Det er bygget på en aftagelig krog, der monteres i bunden af bilen, og når det fjernes, kan du kun se en anelse af el-tilkoblingen. Der skæres et hul i den nedre del af plastikken under bilen, som ikke ses udefra.

Virkeligt smukt arbejde!!.

uffe55
uffe55 Dec 27 '15

Kan bestilles her til ca kr. 4700- incl ledningsnet fra Norge så obs på told og moms hvis det ikke afhentes !

http://www.hengerfeste24.no/#!tesla-model-s---hengerfeste-/cf9a

ElPeter
ElPeter Dec 27 '15
Jeg spurgte til det hos autoskadesten forleden og de fortalte mig at deres var baseret på Thules, men forbedret ved at man skærer for neden på kofangeren hvor hullet ikke ses fremfor i siden hvor det kan ses bagfra
jensk2
jensk2 Dec 27 '15

Wau, flot svartid fra forum'er!!!

Er det rigtigt at det ikke tillader montering af traditionelt cykelstativ, men kun Thules?

Jeg er lidt usikker overfor demontering og flytning af kollisions sensor, men hvis denne er baseret på et accelerometer og ikke deformation er det måske ok at gemme den bag trækket - hmmm, må lige tænke det igennem!

mvh

jens

jensk2
jensk2 Jan 5 '16

Hej ABCCC
Jeg kan se (fra email notificering) at du har indlæg på min forespørgsel, men jeg kan ikke se dit svar:-(
Måske har forum haft et nedbrud eller . . .

Endvidere kan jeg ikke sende nedenstående som privat besked, idet der lakonisk meldes i rødt: 'Emne påkrævet'

Jeg ville godt høre din kommentar, for jeg er i syv sind:

- Dels er jeg ikke glad for at skære hul i bunden hvor der naturnødvendigt er undertryk.

- Yderligere har jeg begrænset brug for el delen.

- Hvis det er det specielle RMC Tesla Model S el-bil træk, kan jeg heller ikke montere mit FDM stativ:-(

El-delen SKAL man jo have, men de gange jeg har monteret lysbom, kan tælles på én finger.
Jeg vil hellere hænge en lysbom, med 10xAA batterier og LED til nummerpladelys og baglys - jeg ignorerer altså stoplys og blink, som SAGTENS ses uden at lysbom'en replikerer.

mvh
jens

Rutonium
Rutonium Jan 6 '16

Hej Autoskadestuen (ved ikke lige om I lytter),

Hjælp mig lige lidt her gutter..

Jeg synes at have læst om et Amerikansk Ecohitch træk, der egentligt godt kan tage nogle kilo.

Er det muligt at få installeret det, og forhandler Autoskadestuen dem også?

Jeg har en gammel camplet som jeg gerne vil ud at køre med til sommer :) 

(og ja, jeg ved godt at det er "ulovligt", men det er jo ikke ulovligt at montere trækket)

mvh

Rune

Forummets indlæg er redigeret af Rutonium Jan 6 '16
ABCCC
ABCCC Jan 6 '16
Hej Jens

Beklager - så ikke du havde spurgt mig om noget. Jeg skrev et svar til dig, men så efterfølgende, at det var næsten det samme som Ken havde skrevet - så jeg slettede det igen.

/Anders
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jan 6 '16

@Rutonium, du kan læse mere på den her tråd, som jeg har lavet i dag: http://teslaforum.dk/...stuen-edition?page=1

Du er mindst lige så godt stillet med vores nye krog. Den kan vel egentlig defineres som en forbedret udgave af den Ecohitch har:-).

dRxL
dRxL Feb 6 '16
Mht. krav til lysbom, så har jeg fundet et svar fra politiet: 

»Du kan som regel godt se lygterne gennem cyklernes hjul. Vi giver bøde for en tildækket nummerplade, men hvis man heller ikke kan se stop- eller blinklys, kan der komme yderligere 500 kroner oven i«.

Kilde mm. i dette svar i en anden tråd: http://teslaforum.dk/forum/topic/1404?page=3#post-57955

SuneH
SuneH Feb 6 '16
Et løsrevet citat fra en tilfældig betjent i Politikens sektion Forbrugerliv, er en smule tyndt. Kan man ikke slå regler op direkte i Færdselsloven?
dRxL
dRxL Feb 6 '16

Har jeg også gjort.  kapitel 13 §82: "[...] Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2 og 4, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules."

Hvilket svarer meget godt til udtalelsen fra betjenten: "Du kan som regel godt se lygterne gennem cyklernes hjul".

Edit: $'en gjorde en bekendt mig opmærksom på for nogle dage siden på facebook, men jeg syntes ikke at den gav tilstrækkelig vejledning uden at kende håndhævningspraksis, hvilket jeg synes politikken artiklen i sin helhed dækker mig ind mht.

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Feb 6 '16
SuneH
SuneH Feb 6 '16
Ja, fandt godt samme del af Færdselsloven. Synes ikke den er ret konkret, for den nævner ikke noget om at man skal have lygtebom på el.lign. Så der er plads til fortolkning, hvilket jeg egt. synes er lidtbuheldigt, fordi det så bl.a. afhænger af betjentens humør på dagen mm. Så hellere klare regler, så man ved hvad man har at rette sig efter.
Rutonium
Rutonium Feb 13 '16
Nå, men her kommer der så lige en opdatering. 

Først: Tak til gutterne ved Autoskadestuen, det er godt arbejde og Corollaen var sømmet i kisten for min ICE fremtid :)

Jeg fik monteret omtalte træk, med el-stik. Det hele virker, jeg har været oppe at hoppe på krogen og i næste uge trækker jeg lidt i den mens jeg måler med en load celle og udbøjningen med en tommestok, og så får jeg en ide om hvad den kan holde til. 

Montagen tog 5-6 timer. 

Jeg fik en super retro lånebil kvit og frit, og der er gratis kaffe. 

Det eneste jeg retrospekt kunne have ønsket var at de havde plugget bilen i et kraftstik imens, da jeg så havde sparet en SC tur hjemover. Ville godt have betalt en ekstra 100,- for det. 

Anyway, den her krog kommer til at køre med SÅ meget herovre i jylland. (kun lovlige ting..)

Derfor er nedenstående jo selvfølgeligt bare modelbilleder, så I kan se hvordan det ser ud. 

Jeg kunne aldrig drømme om at køre en tur med min egen trailer efter min eneste bil....

Forummets indlæg er redigeret af Rutonium Feb 13 '16
Rutonium
Rutonium Feb 13 '16
Lidt flere billeder. 

Kuglehøjden er ca. 37 cm (med standard affjedring og 19" std fælge/dæk)

Rutonium
Rutonium Feb 13 '16
lidt flere billeder #2

Bilen kan "se" trailer når man kører fremad (testet kun på lukket privat område), men laver ingen alarm (hvid skygge). Når man bakker ser den traileren og advarer sporadisk, da den er tæt på, men ikke kommer tættere.

NKD
NKD Feb 13 '16
Hej @Rutonium.
Det ser da godt ud med krog. 
Hvor meget regner Autoskadestuen med at man egentligt kan 'trække' med den krog? Jeg tænker på hvordan den er fæstnet på karrosseriet ift. til almindelige biler med træk.  
Forummets indlæg er redigeret af NKD Feb 13 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 13 '16
Hvad er det egentligt der sætter en stopper for at må køre med trailer? En typegodkendelse? Microbilerne fik det godkendt på trods af der ikke var nogen typegodkendelse, kunne det ikke ske med en Tesla? http://www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/anhaengertraek-paa-mikrobiler

Rutonium
Rutonium Feb 14 '16
@NDK: Ja, det ser rigtigt "ægte" ud. 

Autoskadestuen tager ikke rigtigt stilling til trækkraften, da bilen ikke er godkendt til det. 

Men jeg spurgte til det og fik at vide at den er boltet fast med 8 stk M10 bolte. Afhængigt at afstanden fra kuglens højde og ned/op til centerlinien for befæstigelse kan det regnes ud hvor meget boltene kan holde til. Da jeg desværre ikke har målene, bliver det et gæt, og derfor at jeg har tænkt mig at trække i den og måle udbøjningen. Jeg tror dog sagtens at den vil kunne trække selv tunge trailere, hvis bare man kan styre at accelerere og decelerere med måde.

Rutonium
Rutonium Feb 14 '16
@TeslaFreak: Det ser ud til at man skal have et uafhængigt anerkendt testfirma til at udføre load tests og bagefter vurdere at det er sikker nok indtil en given grænse. dette vil så sandsynligvis blive godkendt i f.eks tyskland eller Holland (bare ikke DK) hvorefter de resterende EU lande er nødt til at give lov pga. harmoniseringsreglerne indenfor EU.

Det er nok en opgave som Thule eller en anden fabrikant bør kaste sig over...

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »