Loading...
dk

Autoskadestuen anhængertræk til cykelholder | Tesla Forum

HJJ
HJJ Feb 14 '16
Ja jeg vil jo ikke bruge min Tesla til hverken MTB eller racer.
Lån dog konens bil (hun vil sikkert gerne have Teslaen i weekenden.)
Jydekrog på en Tesla sager vel til støtteben og kurv på carbonraceren.
Det er en Tesla for pokker.
Hjj
HJJ
HJJ Feb 14 '16
Sager = svarer
Niels
Niels Mar 5 '16

Smider lige et par billeder af min lovkige "trailer" monteret på autoskadestuens krog.

Niels
Niels Mar 5 '16

Med denne thule easybase kan man have snavset haveposer til genbrugspladsen, græsslå maskine eller andet man ikke lige ønsker i

med i bilen.

easy base kan være inde i bilen, men det kræver at bagsæder lægges ned.

virker meget solid. Ledningen er dog lige vel kort til lyset.

BrianG
BrianG Mar 5 '16
@Rutonium. Det ser godt ud, fint arbejde fra Autoskadestuen. Tænker dog at der burde laves enten en "pæn" kantgummiliste, eller endnu bedre en tilpasset plade, så der ikke med tiden samler sig hele grusbunker i bilens bund - burde være til?

Er trækket let at montere = skal man helt ned på maven for at ramme hullet og for at låse det?

Og en sidste kommentar til Thule bagageholderen. Jeg har en magen til med påmonteret 420L bagagebox. Den har jeg brugt flere år på skiferie på min tidligere ICE. Fedt med boxens store rum til skistøvler (rummer let 6 par) samt snekæder, træktov og alt det andet gejl jeg tidligere kørte rundt med i en tagbox. Derudover har jeg 4 par ski liggende på tværs; 2 under/foran og 2 ovenpå boxen. Ingen bekymring om ski og begrænset bagageplads i bilen. Den succes har jeg tænk mig at fortsætte med. Og så vil trækrogen selvfølgelig blive mit yndlings udstyr, når mountainbiken skal fragtes rundt i landet til fede oplevelser :-)
BPBach
BPBach Mar 6 '16
Hvordan ser det ud når man bakker til en suc, man skal vel passe lidt på?
FrederikC
FrederikC Mar 6 '16
Spørgsmålet er om kablet kan nå hvis du har en boks bagpå...
DavidS90D
DavidS90D Mar 6 '16
Lidt den samme udfordring med Model X med tilkoblet trailer. 

I Danmark er der ikke mange SuC (kun Aarhus?) med gennemkørsel, som vi ser det andre steder. 

Man kan holde på "langs" hvis der ikke er andre, eller holde bagved. (Nr. Alslev?)

BPBach
BPBach Mar 6 '16
Måske man kan få lavet et forlænger kabel, eller måske tesla har det som ekstra til model X, da den jo kan fås med træk.
CCR
CCR Mar 6 '16
@Niels: Hvordan håndterer baksensoren cykelholderen? Hvordan fortæller man bilen, at der sidder en genstand ret tæt bagpå? Jeg tænker, det er et issue både i R og i D ved hastigheder under 8 km/t. Hvordan virker det for dig (eller andre)?
Forummets indlæg er redigeret af CCR Mar 6 '16
Niels
Niels Mar 7 '16

1. Kablet kan godt nå, men kun lige akurat, boks ovenpå vil ikke betyde noget da kablet går under basen - ville dog have været federe med 10 cm mere...

2. Baksensor beklager sig selvf. Når man bakker, men ikke noget stort problem - gar ikke tænkt over det da jeg var ude.

3. Træket kan monteres uden man skal ned på maven (med lidt fumlen) derimod er det svært at montere lys ledning til thulebasen uden at skulle ned på maven, her sider selve basen jo og stritter bagud og forhindre derved at man selv står helt op ad bilen, her er det nemmest fra siden og på maven...

i øvrigt tak for råd omkring kassen, er stadig lidt i tvivl om det skal være kassen eller sækkken som skal købes som tilbehør. Sækken frister da den ikke fylder så meget når den ikke er i brug.

omvendt kunne kassen sikkert finde fin anvendelse som hynde kasse eller ligne i det daglige.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 7 '16
BrianG
BrianG Mar 7 '16
@Niels; spot on, min box hænger på væggen i skuret og fungerer lige netop som hyndebox både sommer og vinter :-)
HJJ
HJJ Mar 7 '16
Måske Elon kommer med en stationcar.
Eller måske specielle SUC til de forlængede S'er og X med trailer's.
BrianG
BrianG May 11 '16
@Rutonium og @Niels

Jeg har med stor glæde haft brug for trækkrogen. Synes dog at den kan rykkes, altså lidt lige som om, at krogen er for lille i det hul den sidder oppe i. Med et påmonteret cykelstativ, kan jeg vippe stativet frem og og tilbage, hvilket frembringer lyde af metal der "vipper" og rammer hinanden...

Har I observeret tilsvarende?
MadsPihl
MadsPihl May 12 '16
Jeg har trækket fra autoskadestuen. Det sidder klippefast. Ingen rokken der.
Rutonium
Rutonium May 12 '16
Mit træk sidder ligeledes klippefast. Har efterhånden kørt en del kilometre med min Combi camp spændt efter og der har ikke på noget tidspunkt været så meget som et "klonk". 

Jeg tror muligvis at du ikke får den låst helt. Husker du at banke den ordentligt op, så låsen popper ud på siden? (jeg plejer lige at skulle banke lidt under med noget hårdt for at få den til at poppe ordentligt ud)

Off topic:

Jeg har lige vedhæftet et par billeder af mit rejsesetup. Det kan anbefales. 

Powerforbrug en "kun" 200 Wh/km ved 90 km/t. (bemærk den aerodynamiske optimering) :)

Forummets indlæg er redigeret af Rutonium May 12 '16
ElPeter
ElPeter May 12 '16
Mit fra Autoskadestuen sidder også 100 % fast. Men jeg skal som regel lige mingelere 2 minutter med det fordi jeg har glemt hvordan man skal trykke ind og dreje på låsemekanismen. Hvis man ikke får gjort det rigtigt sidder den temmelig løst og vil muligvis falde helt af
mbk
mbk May 12 '16
@Rutonium

Bare så jeg lige er med, så må den ikke køre med den Combi camp hvis du bliver stoppet?

Altså, jeg er ikke nogen helgen og har kørt med overlæs på korte strækninger i min ICE, og jeg tror rent praktisk at bilen sagtens kan det der og tror heller ikke der er farer ved at kører med den, anden end en evt. bøde..

T3S7A
T3S7A May 12 '16
Men hvordan mht forsikring mm. Hvad nu hvis der sker et uheld? Så dækker forsikring vel ikke, hverken combi camp, Tesla, eller modpart hvis sådan en er med? 

Hvad er bøden for at køre med trailer efter en Tesla? 

MartinPedersen
MartinPedersen May 12 '16

Hvis bilen ikke er designet til krog, så kan det heller ikke synes, det kan du få bøde for.

Hertil kommer, at hvis du kører med lille mor og 3 unger + lidt bagage, så har du hurtigt ramt totalvægten, dvs. alt hvad du hænger efter, ryger direkte i kategorien "overlæs", hvor du mister kortet allerede ved 30% omskrivelse.

Der er også en regel om overskridelse af akseltryk, og går man i små sko, kan utilstrækkelige bremser også komme på tale.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »