Norge er ikke med i EU, så det hjælper ikke. Læs på det..
Formuleringen der er nøglen til en nem godkendelse er i bekendtgørelsen jeg tidligere linkede til:
§ 2. Et køretøj og udstyr til køretøjer kan ikke nægtes godkendt under henvisning til,at det ikke opfylder danske bestemmelser om køretøjers indretning og udstyr,såfremt køretøjet henholdsvis udstyret er godkendt i henhold til et EF-direktiv elleren EF-forordning med modsvarende bestemmelser.
Det eneste der skal laves er en kopi af vedhæftede dokumentation (1973.pdf) og, det vigtigste, testen SKAL foregå i et andet EU land end danmark.
De andre EU lande er mere pragmatiske omkring kompleksiteten af en anhængertræk, så der kan man få valideret et træk af en trediepart. Hvis det så er valideret og godkendt i f.eks tyskland, så SKAL de danske myndigheder godkende det... EU er godt for noget alligevel :)
Jeg vil gerne donere min bil til undersøgelsen, samt lave papirarbejdet, men jeg mangler installationsbilleder. Dem håber jeg at Emil fra autoskadestuen kan skaffe. Jeg tror at godkendelsen kan laves i tyskland for under 2000 Euro..
Jeg har bare vurderet indtil nu at 2000 euro er mange bøder af 1500 DKK....