Loading...
dk

Kursus i ”Kend din Tesla”? | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Dec 27 '15

Inspireret af de mange nye Tesla-ejere og dermed spørgsmål på Teslaforum er jeg kommet på den tanke, om der ikke ville være ønske om/behov for et grundkursus i brug og betjening at Teslaen.

Vi har selvfølgelig brugermanualen, Owning Model S og Teslaforum, hvor stort set alle oplysninger kan findes. Men nogle finder det bøvlet at skulle søge specifikke oplysninger blandt en masse andre (måske irrelevante) oplysninger.

På et kursus har man samtidig mulighed for at udveksle erfaringer og møde levende mennesker (hvilket efter sigende skulle være ufarligt) ;)

KimT
KimT Dec 27 '15

Jeg ved det godt - rigtige mænd læser ikke manualer. Men der står faktisk mange gode ting i den. Derfor RTFM ;-)

Problemet lige nu er at der på myTesla stadig kun er version 6.2 tilgængelig men en manual til version 7.0 kan downloades her : http://skie.net/uploads/Model%20S%20Owners%20Manual%20(v7.0).pdf

Så behøver man ikke sidde i bilen og læse den  (jeg brugte meget tid på at læse den inden jeg fik bilen leveret i først i september, og faktisk også inden jeg trykke på bekræft-knappen i Juli).

Og ellers er dat jo at tage fat i folk der holder ved SuC'erne (selvom det er kold og det regner - det er lidt lettere om sommeren, men man skal jo have tiden til at gå med et eller andet).

Ellert
Ellert Dec 27 '15

Jeg købte en tesla p 85 årgang 2015 for et par måneder siden mad ALT udstyr inkl Autopilot. Jeg kunne være meget interesseret i et "kend din tesla kursus"...

Forummets indlæg er redigeret af Ellert Dec 28 '15
kajakaj
kajakaj Dec 28 '15
Jeg står gerne til rådighed hvis man kommer forbi langå ved randers. Jeg har haft teslaen i 2 år. Uden autopilot, så den kender jeg ikke så meget til. Vh kaj
Hookmaker
Hookmaker Dec 28 '15

Også altid til disp. Enten i Lyngby eller feks. ved dækspark på SuC Køge/Kirstinehøj.

Busimiss
Busimiss Dec 28 '15

Jeg stiller gerne op til "Kvinde kend din Tesla" ;-)

Hilbert
Hilbert Dec 28 '15

Det ser ud til at der nok kan findes "undervisere". Mange tak for interessen.

Spørgsmålet er så bare, om der er et behov for et sådant kursus. Foreløbigt ser det ikke sådan ud (kun én interesseret). Lad os se om flere melder sig.

Asger
Asger Jan 1 '16

Der kunne måske være behov for at udbrede information om dette forum i stedet. Kommer ofte i snak med andre teslaejere når der lades på en SuC og jeg konstaterer, at det ikke er alle som har hørt om teslaforum. Når vi nu mødes og snakker bil, så kunne man spørge: "Har du cheket det på forum?"

Stephen
Stephen Jan 2 '16

Jeg ville være interesseret i undervisning (i Lyngbyområdet) hvis temaet ramte mine manglende kompetencer/viden som f.eks.

- Alt om EL = (adapter, clever, ladestation, 16 eller 32...) 

- Sådan passer, plejer, vasker, man bilen....

Men andre emner kunne også interessere mig...

Jeg har læst manualen ... 

Stephen

BrianG
BrianG Jan 2 '16
Jeg deltager gerne som "kursist"
KS
KS Jan 2 '16

Stephen: Alle info om dette ligger allerede herinde. Der er Deacons tråd om ladning, og en hulens masse om bilvask. I kan læse jer til det hele herinde... Det er bare at få under "Forum", og vælge underforum, finde tråd og læse. Så mange er der heller ikke.

Hookmaker
Hookmaker Jan 2 '16

@Stephen, har sendt dig en Besked. 

TwoChops
TwoChops Jan 2 '16
Jeg stiller også meget gerne viden og erfaring til rådighed. Bor i Hadsund, Himmerland. Advarsel! Regn IKKE med at høste erfaring i bilvask fra mig. Der kunne jeg selv godt bruge et kursus.
/Jeppe.
shan
shan Jan 2 '16
Jeg giver gerne et kursus i rigtig bilvask i hånden :)