Loading...
dk

Opladning på Bormholm | Tesla Forum

Reklame
JohnU
JohnU Apr 29 '14
Hej med jer.

Er der nogen der har opladet på Bornholm? Jeg kan hverken finde clever eller e.on stander med meneske!?
KS
KS Apr 29 '14
Der er 180 km til Bornholm hvis man kører igennem Sverige, så medmindre du skal hjem samme dag kan du sagtens nøjes med at lade 220v 13a på et alm stik. Det tager ca 17 timer at toppe den op fra en halv 'tank', og med afstandene på Bornholm må det være til at leve med.
Jeg ville ikke være nervøs. Kør stille og nyd turen. Tager du båden fra Køge, så er der slet ingen problemer. Ellers er alternativet at finde et rødt 16a CEE stik og der kan du lade fuldt på 8 timers tid.
kajakaj
kajakaj Apr 29 '14

http://www.tipcharge.com/search

Der er ladestik ved Kvickly  og på Snellemark i Rønne.

Det er tit 16A/400V stik på havnene, og dem er der jo mange af på Bornholm

På plugshare.com fandt jeg type2 stik på Sandemandsvej 13, Rønne, samt i Rønne lufthavn på Søndre Landevej 6

TSLA
TSLA Apr 29 '14

Dem ved snellemark er blå CEE 1 fase. Men det største problem er at der er 2 timers tidsbegrænsning. Men som nævnt er der massere af stik og strøm i havnene. Jeg har ladet op på rød CEE i Gudhjem og Rønne. 

JohnU
JohnU Apr 29 '14
Super + mange tak. Betaler i så for at bruge stikkene på havnen?
kajakaj
kajakaj Apr 29 '14

Jeg har ikke haft brug for det endnu, men kan bare se at muligheden er der. Jeg vil selvfølgelig spørge om lov og tilbyde at betale.

TSLA
TSLA Apr 29 '14

I Rønne var der et stik med åben adgang og det brugte jeg 'kun' da jeg var ved at løbe tør. I Gudhjem lavede jeg en aftale med havnefogden og det var en yderst rimelig pris - billigere end Clever og E.on. Det samme gør sig gældende på campingpladserne. Her er der rigtig mange røde CEe stik. Jeg har oplevet at lade op i Tønder for 100 kr. for 75 Kw og er lige blevet tilbudt gratis opladning i Hirtshals ved overnatning i hytte.

Captiva
Captiva Jul 6
Er på vej til Bornholm og kunne af magelighedsgrunde godt tænke mig opladning omkring Svaneke/Nexø - er der nogen der har forslag til en 400 volt (11 kW) opkobling, mod betaling naturligvis. Alternativet er CLEVER i Rønne

Pft
Bjarne Thomsen
S90d
tintin
tintin Jul 6

Da jeg var på Læsø snakkede jeg med havnefogeden i en lystbådhavn og fik lov at  lade med deres kraftudtag. Havnefogeden, der ikke havde set en Tesla før, fik til gengæld en tur

Captiva
Captiva Jul 8
Tak, jeg prøver en af havnene. God ide
Reklame