Loading...
dk

Parkering i København nytårs aften | Tesla Forum

Pelsen
Pelsen Dec 30 '15

Hej alle

Jeg er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre med bilen i morgen (nytårsaften).

Jeg har overvejet at køre den i et af de automatiske parkeringshuse, men er også lidt angst over at sætte bilen ind i sådan et automatisk monstrum. Der er selvfølgelig også normale parkeringshuse med vagt som nok er en bedre løsning.

Hvad har I tænk jer at gøre?

Pelle

Thor
Thor Dec 30 '15

Jeg bor selv på Amager, 2300. Til vores lejligheder er der parkeringspladser, men ikke vores egne. Der er X antal til deling. Derfor kommer der heller ikke nogen udefra ind for, at fyre krudt af eller parkere i området. 

Men jeg overvejer at køre den ud på mit arbejde, hvor den kan gemmes helt væk + chancen for raketter på afveje er ikke eksisterende. Ved min tidligere bil var jeg ligeglad, men det kan jeg godt mærke, at jeg ikke er nu. Omvendt er der ikke sket noget de sidste 5-6 år jeg har boet her, og har ikke hørt om uheld hos de andre, i ejendommen.

Hvis du bor i en storby, så ville jeg helt sikkert parkere den et andet sted. 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Dec 30 '15
Maho
Maho Dec 30 '15

Sæt den på Rådhuspladsen. Så er den nem at finde :-)

Thor
Thor Dec 30 '15
Citat fra Maho

Sæt den på Rådhuspladsen. Så er den nem at finde :-)

Haha præcis - eller hvad der er tilbage af den. ;) 

DeaconWP
DeaconWP Dec 30 '15

Pelsen: Der er andre brugere der har skrevet, at de ofte bruger et bestemt automatisk P-hus i KBH, men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Men mon ikke de skulle være lige så gode nytårsafen, som til hverdag? Der var i hvertfald positive røster om det automatiske p-hus i tråden.

Pelsen
Pelsen Dec 30 '15

Deacon: Jeg søgte lidt men kunne ikke finde noget. Det er også svært at søge herinde på ord som "automatisk" og "parkering" efter 7.0 opdateringen :)

Jeg tror jeg prøver at smide den i en automatisk parkering i morgen tidlig hvis der er plads.

Korsnab
Korsnab Dec 30 '15
Jeg bruger altid automatisk parkering hvis det er muligt (Dokk1 i Aarhus). Hellere gå en ekstra km end at få hvide baby skamferet af døre og tasker!
Man kan altid høre når den er undervejs, for alarmen aktiveres af robottens bevægelser, men tøserne vil ikke have jeg slår alarmen fra - de kan ikke lide at baby efterlades forsvarsløs... :)
DeaconWP
DeaconWP Dec 30 '15

Det er en god ide. Andre har været tilfredse. Jeg formidlede lige den viden jeg havde i sidste indlæg, fordi jeg ikke selv har erfaringen, men kan huske andre har anbefalet det. Godt jeg kunne hjælpe. ;-) Godt Nytår.

Og så kommer der vel lidt erfaringer retur i weekenden??

Edit: Aha, der dukkede en af de brugere op, hvis viden jeg formidlede...

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 30 '15
Pelsen
Pelsen Dec 30 '15

Tak Korsnap, godt med lidt hands-on erfaring, og godt at vide det med alarmen - det kunne godt have skræmt mig lidt :)

Jeg skal nok give en melding tilbage i weekenden Deacon om Nørrebros automatiske parkeringsystem kan leve op til dem i den anden ende af landet.

Pelle

Pelsen
Pelsen Jan 3 '16

Godt nytår. 

Den automatiske parkering på Nørrebro var fyldt op, så jeg endte med at holde under Israels Plads hvilket var fint. Der holdt den med en stribe Porscher, så jeg tænkte at det måtte være ok.

andersh
andersh Jan 3 '16
Er Model S ikke for bred og tung til de de automatiske P-systemer i Kbh? Jeg opgav at få min igennem porten da sensorerne sagde stop. Maxvægten er vist også opgivet til 2300 kg, hvilket er lidt tæt på.
Knudsen
Knudsen Jan 3 '16

Det kunne være fint om vi her på teslaforum kunne lave en positiv-liste over P-huse i DK hvor vi kan parkere uden bekymring. Her tænker jeg på P-huse med P-vagt, eller automatiske P-huse hvor Tesla'en opfylder max mål/vægt, eller ligende.

Jeg har lige tjekket DOKK1 i Århus, som godt kan tage en Tesla i følge de officielle specs:

5,25m i længden (Tesla er 4,97)
2,16m i bredden (Tesla er med spejle indfoldede 1.97)
2m i højden.
2.500kg (model afhængig men alle er under)
Kør til Box 1, 6, 15 for brede biler.

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 3 '16
gw
gw Jan 3 '16
Jeg benyttede dokk1 i lørdags. Virkede perfekt og havde endda mobilsignal så jeg kunne varme bilen op inden vi hentede den igen :)

Men spejlene skal foldes ind ellers giver den fejl
lysmanden
lysmanden Jan 3 '16
Husk at oplyse om der er lade mulighed
SuneH
SuneH Jan 4 '16

Var heller ikke meget for at bilen skulle holde ude nytårsaften. Ikke på grund af hærværk eller lignende, men på grund af faren for nedfaldne raketter mm.

Så jeg fik den mokket ind i garagen... Lige akkurat.

Der kunne knapt være en flad hånd mod bagkanten, og så kunne porten lige præcis lukke med 3-4 cm til forenden :-)

SQLCPH
SQLCPH Jan 4 '16

@Sune: Bliver godt når den selv kan parkere ;-) Så kan den elllers hygge sig med at køre ind og ud og lukke porten automatisk - medmindre der kræves 50 cm luft for og bag;-)