Loading...
en

Opticoat en dag efter maling?

Singh
Singh Jan 1 '16

Hej,

Jeg har været så heldig at jeg først har haft besøg af Gog, der har sparket min bagklap ind og efterfølgende af Gokke der har banket sin dør op i min fordør og efterladt maling - Naturligvis har jeg intet imod at skulle betale to gange selvrisiko, det var jo travle mennesker der ikke havde tid til at efterlade navn og nummer /sarcasm 

Jeg er blevet henvist til DAS og har en aftale hos dem, men ifølge DAS kan de nu sende den til opti-coat straks efter fordøren er malet og denne skal ikke længere hærde 2-3 uger - Er det korrekt? 

Derudover skulle der være en i nærheden af DAS i Rødovre der er certificeret til Opti Coat Pro plus, som den eneste udover Morten i Odense? - Nogen der ved hvem det er(Det  er ikke autoskadestuen)? 

The Forum post is edited by Singh Jan 1 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 1 '16

Der skal så vidt jeg ved ifølge Morten fra DP gå 14 dage fra maling til Opti-coat. Det kan være at det forholder sig anderledes med Pro Plus som er en videreudvikling af Pro men jeg tvivler på det.

The Forum post is edited by Gustavsfar Jan 1 '16
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 1 '16

Singh, det er min kollega fra kbh Bilpleje der tager sig af alle opti Coat opgaver fra DAS. Hvor længe der kan gå før en lak kan Coates er i virkeligheden autolakkeren fra DAS der kan svare på dette.

lysmanden
lysmanden Jan 1 '16
Singh. Øv for pokker en historie.
Er det ikke bare at melde det som hærværk under en og samme anmeldelse?
Singh
Singh Jan 1 '16

@DetailingBilpleje: Tak for svaret Godt at høre at bilen vil være i sikre hænder :) Det var DAS der sagde det kunne gøres efter en dag, så jeg må stole på han ved hvad han taler om. 

@Lysmanden: Tjo tja.. jo det ville det nok have været.. men der er jeg nok lidt for ærlig, da de jo skete to forskellige steder. Den ene var endda i Fisketorvet, hvor "Vi videovervåger 24/7 for kundernes sikkerhed", men tilfældigvis var det lige det kamera der var direkte over min bil der "optog uregelmæssigt" og derfor ikke har fanget noget :(

The Forum post is edited by Singh Jan 1 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 1 '16

@Singh. Jeg må ærligt talt sige at jeg kun forsøgte at svare dig efter hvad jeg i sin tid blev oplyst i forbindelse med omlakering og opti-coat, og var i første omgang slet ikke obs på hvor uheldig du har været (læs tømmermænd). Øv,øv øv!

KS
KS Jan 2 '16

@Singh: Mine erfaringer med malerarbejde siger mig, at man bør vente i 2-3 uger efter en omlakering, indtil lakken er hærdet ordentligt, førend man skal kaste sig ud i noget ovenpå lakken. Specielt hvis det kommer til folie, hvor man ikke ønsker at sætte på en helt hærdet lak. Vil mene at det er han ad det samme med opticoat. Her skal lakken også være hærdet, inden der puttes et nyt lag på - måske ikke 2-3 uger, men mindst en uges tid,