Loading...
dk

Brøndby - biler i udstilling | Tesla Forum

Jabba
Jabba Jan 3 '16

Kørte lige forbi Vallensbækvej her til aften og så at lokalerne stadig er fyldt op med biler. Dog var der så vidt jeg kunne se kun plader på nogle enkelte.

Mon bilerne skal retur til diverse andre lande eller mon de kommer til at udgøre en del af det danske lager?

KimT
KimT Jan 3 '16

Det kan sagtens tænkes der er nogen der er blevet forhindret mht. afhentning. At de fysisk udleverer dem efter nytår er jo "lovligt" da bilerne jo må tænkes at have været i landet inden nytår ;-)

DeaconWP
DeaconWP Jan 3 '16

Bilen skulle være fysisk til stede. Bilen skulle anmeldes til registrering. Begge dele senest 31/12/15. Så kunne den få et registrerings nummer.

Der er ikke krav om at bilen skulle have nummerpladen på den dag. Og ikke krav om, at kunden fysisk skulle have fået den udleveret.

Så de står sikkert klar mange af dem til kunder, der har bestilt og betalt dem, men endnu ikke hentet dem.

lysmanden
lysmanden Jan 3 '16
Jeg henter min p90d i morgen. Har haft travlt op til nytår. Fik min reg attest den 30 med posten.
Så alt er ok
Jabba
Jabba Jan 3 '16

Det giver meget bedre mening. Tænkte ogaå at der ikke kunne være så mange kunder der havde annulleret ordren eller så mange biler der skulle registreres til lager.

lysmanden
lysmanden Jan 3 '16
Der kan da måske godt være nogen der har sprunget fra i aller sidste øjeblik, men mon ikke at dem der er indregistreret kan omregistreres til ny køber
larscoling
larscoling Jan 7 '16
Var forbi Vallensbæk mandag aften den 4/1 og både udlevering og værksted var fyldt med biler som ikke var indregistreret. Fik endvidere oplyst at der havde været problemer med at få indregistreret biler den 31/12 så der er en række kunder der ikke har fået deres bil som forventet - surt show...... Hvor mange er mon brændt af?
lysmanden
lysmanden Jan 7 '16
Lars folk er ikke brændt af men Centeal registreret for motorkøretøjer gik ned den 30/32.12 og det betød Tesala ikke kunne registrere køberne. Tesla har nu en dialog med Skat ang afgift på de sidste biler. Det er jo klart at der er tale om force majoure
PeterE
PeterE Jan 7 '16
Jeg ved ikke helt hvordan I kan se igennem et vindue og konstatere at bilerne ikke er indregistrerede? Det er vist meget normalt først at skrue pladerne på umiddelbart før levering til en kunde, men indregistreringen kam sagtens være på plads alligevel. 
gunberg
gunberg Jan 7 '16
Mercedes udnytter også situationen og registrer dd en elbil uden afgift!
PeterE
PeterE Jan 19 '16
Og nu holder der kun 13 biler til udlevering i Brøndby ;)
FrederikC
FrederikC Jan 19 '16

Jeg overhørte idag at man lukker brøndby når der ikke er flere biler (no surprise)

lysmanden
lysmanden Jan 21 '16
Det har aldrig været hensigten af blive i Brøndby. Det har været et midlertidig stoppested. Bygningen er i så dårlig forfald at de ikke vil investere i den. Der er også forlydende om at de vil op nordpå hvor en stor del af segmentet befinder sig 
KimT
KimT Jan 21 '16

Hvis det er planen så får de jo en SuC alligevel - hæhæ

Kiefer
Kiefer Jan 21 '16

Og det samme gør sig jo gældende i Vamdrup. Nogen der ved om det har kostet medarbejdere hos Tesla DK nu hvor de ikke skal udlevere så mange biler længere?

KimT: Heh, ja det vil være fint, så kan I alle sidde i kø både i Nordsjælland og på Amager, du skal dog huske på, at hvis Århus er en pegepind, så går der ca. 1,5 år fra man hører de vil åbne til de rent faktisk åbner... :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 21 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16
Ja, Martin. Der var 4 ansat i delivery i Aarhus. Nu er der kun en.
Kiefer
Kiefer Jan 21 '16

Trist, hvem er det der stadig er tilbage?

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 21 '16

Det bliver Gentofte, Ærmelundsvej med 18 SuC forbeholdt borgere i kommunen (scan sygesikringsbevis før du lader)....;-)

Michael
Michael Jan 21 '16
I så fald må vi lave en dele-ordning for sygesikringsbeviser med Gentofte adresser.....
Kiefer
Kiefer Jan 21 '16

Hookmaker: Mange steder skal man allerede bruge sygesikringskort for at komme ind på genbrugspladsen, måske det kan kombineres i Gentofte med en SuC, så kan man også slå to fluer med et smæk når posen med haveaffald skal tømmes :-)

Og ikke mindst vil det jo unægteligt jo nok tømme køen ved Køge helt og holdent...

/Martin