Loading...
dk

Fejlmelding | Tesla Forum

Ibu
Ibu Jan 5 '16
Denne melding hra jeg fået på skærmen. Er der nogen som har oplevet det og kan fortælle hvad det skyldes. Er ret ny Tesla ejer- små 2 mnd.og så har man jo mange spørgsmål
Forummets indlæg er redigeret af Ibu Jan 5 '16
RobertJ
RobertJ Jan 5 '16

Vedhæft evt. meldingen i et billede

- R

Henrik1968
Henrik1968 Jan 5 '16

Hej Ibu

Som jeg forstår det, så slår regen fra når batteriet er for koldt. Fik du fejlmeldingen umiddelbart efter start eller efter du havde kørt i noget tid?

VH H

Soelan
Soelan Jan 5 '16

Det skyldes koldt vejr og dermed et koldt batteri, som ikke kan tage mod strømmen fra regenerativ bremsning.

Fejlmeddelelsen forsvinder igen når du har kørt lidt.

//Søren

SuneH
SuneH Jan 5 '16

Tråd her:

http://teslaforum.dk/forum/topic/regenerative-braking-disabled

KimT
KimT Jan 5 '16

Jeg mener det er en fejl fra Tesla's side at de ikke samtidig viser den stiblede linje når fejlteksten vises.

Ibu
Ibu Jan 5 '16
Ja, bilen var kold, der meldingen kom ca. -2c. Men den forsvandt altså ikke trods at jeg kørte ca 30 km.
Nommensen
Nommensen Jan 5 '16
Den forsvinder når batteriet er tilstrækkelig varmt og i denne kuld kan det godt tage tid. Man skal være opmærksom på at kørslen uden regen er MEGET anderledes.
Ibu
Ibu Jan 5 '16
Tak for svaret. Tænker bare lidt på om den så slet ikke regenererer når det er meget koldt. Skal på ski til Østrig og der kan godt være -20c.
SuneH
SuneH Jan 5 '16

Ibu, se tråden jeg linker til. Der er gode råd om bl.a. at pre-heate batteri og kabine for netop at opnå regenerering.

Ibu
Ibu Jan 5 '16
Tak SuneH
SuneH
SuneH Jan 5 '16
Velbekomme. Der er også en lang og interessant tråd om vinterkørsel i en tråd, som hedder Skiferie i Tesla. Prøv også at læse den.