Loading...
dk

Anhængertræk til cykler - 7.995 kr - Autoskadestuen Edition | Tesla Forum

burns
burns May 5 '16
Ser jo ganske fint ud. Men er det sikret at aluminium og stål ikke rører ved hinanden? (skal være galvanisk adskilt, inklusiv ved boltene). Videoen viser at det sorte anhængertræk lægges lige op ad aluminiumet, men jeg kan ikke se noget til den galvaniske adskillelse.

Jeg antager anhængertrækket er lavet af stål.

Video viser desværre ikke hvordan indgrebet i plastikken laves, ej heller hvordan indgrebet til strømmen laves.
jens2
jens2 May 6 '16

Galvanisk tæring opstår kun hvis der også er fugt tilstede, jeg ville være meget mere bekymret for stål kollision baren foran, mit anhængertræk bruger jeg ugentligt og ville ikke undvære det.  

burns
burns May 6 '16
Der er jo altid fugt tåger bag og under en bil, og om vinteren inkluderer det jo salt. Hvis der ingen beskyttelse er mod stål-mod-aluminium, så bør det da tilbydes. F.eks. med en plastik eller gummibarriere.

PEB
PEB May 6 '16
Den originale stiver er også lavet af jern, så der er allerede alu mod jern inden montering af træk.
burns
burns May 7 '16
Så vidt jeg kunne se, så var der da afstandsholdere både til bolt/møtrik og stålabsorberen. Det kan man se på udstillingsskelettet hos Tesla. Men hvis ingen her ved om det også virker for det beslag, så fair nok.

Jeg spurgte Tesla om de kendte til det beslag og det gjorde de da, men eftersom den ikke er typegodkendt så vil en forsikring muligvis intet dække hvis der køres op i røven på en Tesla med den monteret. Det kan risikere at blive enddog meget dyrt. :-/

Jeg håber der kommer et eller andet typegodkendt på sigt. Tesla selv har intet på vej fik jeg at vide. Jeg synes dog det beslag vist i videoen så meget tilforladeligt ud.
Dorph
Dorph Jun 14 '16

hvor lang tid tager det at montere/afmontere selve trækket? 

nogen der har en video af processen?

Niels
Niels Jun 15 '16

under 1 min. trækket fungere lige som så mange andre aftagelige træk med en dreje knap som låser den fast. krogen er mig bekendt en org. krog fra Thule.

det som tager længest tid er at finde nøgle hulet til nøglen...

Sider: « 1 2