Loading...
dk

Så kom der regning på Grøn ejerafgift | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

puha.. tak fo info Kasper :) det lettede lidt i pungen :) (dem begge)

KasperD
KasperD Jan 6 '16
Jeg kan da godt forstå dem, når nu vi sparer så meget på afgiften og brændstof :'-D
Sithfury
Sithfury Jan 6 '16

@KasperD's wk/km står enda kun til 181wh/km... jeg fatter det ikke.

Knudsen
Knudsen Jan 6 '16

Sig mig en gang... er watt forbruget registreret som vinden blæser....

Min registrering er:
85D / 30-11-2015 / 206,0 Wh/km 

Hvad siger jeres registrering...? (model /  reg. dato / Wh/km) 

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 6 '16
griffel
griffel Jan 6 '16
Kaspers regning er sikkert med partikelfilterafgift - for den har jo ikke partikelfilter... ;-)
Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Knudsen: Fuldstændig. SKAT siger der er importøren der melder wh/km ind...

Min S85 fra 12.12.2015 er på 198wh/km.

Har vi ikke et pollenfilter der tager partikler fra pollen ud af luften i bilen?. Så har min i så fald da partikelfilter ;-)

/Martin

Knudsen
Knudsen Jan 6 '16

Underligt at en 85D står opgivet til større Wh/km forbrug - på trods af at Tesla skriver den har større rækkevide...! 

DavidS90D
DavidS90D Jan 6 '16

En 90D er oplyst til 206 Wh/km

En P90DL er oplyst til 215 Wh/km

Så der er lidt forskel i forbruget. Det kommer dog ikke til at ændre på den grønne ejerafgift....endnu!

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 6 '16

Har det ikke stor indflydelse på registrerings afgiften, hvis der er forskellige forbrug for hver bil?

Trannel
Trannel Jan 6 '16
@Knudsen. Min er dog identisk med din, S85D, 20.12.15, 206Wh/km, så er der i det mindste
2 stk ens.
Hvis afgiften kun er i nabolaget af 300 kr halvårligt synes jeg ikke at sagen er værd at bruge
flere kræfter på med mindre man er fremtidig afgiftsbelagt køber.
/Lennart
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

Min 70D må være meget hurtigere end en P90DL når min bruger 1 wh/km mere :)

Pharma
Pharma Jan 6 '16

S70, 12.11.2015, 185 Wh/km
Men så kan den også runde 225 km/t, KasperD's står jo til max 201 km/t ... så den må han have fået billigt ;)

DeaconWP
DeaconWP Jan 6 '16

MartinPedersen: Jo det har det.

Du skal regne såldes: 9125 Wh/liter divideres med bilen Wh/km, så får du bilens forbrug i km/liter.

Der skal beregnes et nedslag i afgiften på 4.000 kr for hver km / liter den kører mere end 16.

Så med de tal der står ovenover:

P90DL 216 Wh/km Giver nedslag på 104.800 kr

90D 206 Wh/km giver nedslag på 113.200 kr

S85D, 206 Wh/km giver nedslag på 113.200 kr

S85 198 Wh/km giver nedslag på 120.400 kr

Edit: Så ja, fra nu af er det vigtigt, at TEsla motors oplyser de korrekte tal om forbrug (range), (EPA) når de anmelder en bil til registrering.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 6 '16
Knudsen
Knudsen Jan 6 '16

Findes der egentlig en oversigt fra tesla med specs på de forskellige modeller...?

Og har lige tjekket "tilfældige" nummerplader og har fundet en interessent variant:

Mærke, Model, Variant: TESLA, Model S, 70R
Elektrisk forbrug: 185,0 Wh/Km

Den model har jeg da vist ikke lige hørt om... Der er altså noget der IKKE stemmer omkring disse opgivelser...

Denne 70R vil i øvrigt få en rabat i afgiften på 140.000,- i selve afgiftsberegningen.

hhs
hhs Jan 6 '16

Hvorfor forbrug ud fra EPA ?  NEDC forbrugsværdier som anvendes i Europa er også for ICE lavere end EPA. 

hhb
hhb Jan 6 '16

S85D 20.06.2015, Står hos Skat til 217,0 Wh/Km!

Det tyder på, at der er en stor grad af tilfældighed bag de tal Skat bruger.

Thor
Thor Jan 6 '16
Citat fra Klaus_

På SKATS motorregister under Vis Køretøj - Afgifter, har jeg ikke noget stående for Tesla'en.  Måske de bare ikke har lavet en opkrævning endnu?  Men det må da helt sikkert være en fejl.

Har ikke tjekket postkassen endnu, men det må jeg få gjort senere. Dog har jeg heller ikke noget stående under afgifter. 

Thor
Thor Jan 6 '16
Citat fra Knudsen

Sig mig en gang... er watt forbruget registreret som vinden blæser....

Min registrering er:
85D / 30-11-2015 / 206,0 Wh/km 

Hvad siger jeres registrering...? (model /  reg. dato / Wh/km) 

Hvor præcis ser du dette henne?

Til gengæld, så er der flere ting på deres hjemmeside som ikke stemmer overens med min 70D. 
Ifølge dem så har den hverken 1 eller 2 klima anlæg, ingen elektrisk bagklap, hifi anlæg etc etc etc.  

Vi kan så konkludere, at Skat overhovedet ikke har styr på det her - som i så meget andet. Men når markedet ikke er større, så vokser det sig nok ikke til en skandale af nogen art. Man kan altid kontakte nogen sladderaviser, men det hjælper næppe på at få klarlagt, hvad de egentlig regner afgifterne ud på.

Jeg har nu fundet ovenstående.

Min 70D 2015 siger 217 wh/km.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Jan 6 '16
Knudsen
Knudsen Jan 6 '16

@Thor: Jeg ser det på Skat's hjemeside:

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false

Indtast reg. nummer og vælg faneblad:  "2. Tekniske oplysninger" 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '16

Det lader umiddelbart til at det er helt tilfældigt hvad SKAT vurderer forbruget til. Min S85 fra Marts 2015 siger 181 wh/km så jeg klager ikke ;-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »