På min er stort set alle ting forkerte. :)
Er der nogen der rent faktisk har fået en rigtig regning på "grøn afgift"?
Husk nu at skyde i en anden retning.
Det er Tesla der opgiver data på bilerne, når de skal indregistreres første gang. Hvorfor tror i kun, det er Skat der fejler?
Den burde være 0,- men den går jo ikke, de vil jo have penge ind. Bilisterne betaler vejene og alle økonomiske følger fra bilismen samt en masse til offentlig transport flere gange.
Gronhund:
Den laveste gruppe af grøn ejer afgift er den samme på alle benzin biler, der kører mere end 20,0 km/liter.
Så når det rigtige girokort når frem, skal der stå noget der ligner 310 kr for et halvt år.
Det er utroligt hvad man kan på Twitter. Jeg kan se de nu har opdateret denne side:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817286&vId=0&lang=DA
Før stod der el-biler er fritaget. Det er nu ændret til brintbiler er fritaget.
Ejerafgiften for en el-bil er som Deacon korrekt skriver 310,- halvårligt.
/Martin
Man skal nu godt nok betale grøn afgift på en dieselbil der kører 25km/l. Det koster 2100 årligt.
Hvis din dieselbil kører mere end 32km/l så koster det dog kun 260,- årligt.
Selvfølgelig har SKAT sat en elbil ind som svarende til en benzinbil, ellers ville afgiften jo blive for lav...
/Martin
oledole: Er det ikke lidt hip som hap at tale om udligningsafgift og ejerafgift, du skal jo stadig betale det samlede beløb?
/Martin
Hvis man går ud fra den laveste grønne afgift, så vil det koste 0+120 kr. for diesel og 320 kr. for benzin. Så uden udlednings afgiften som er de 120 kr. så ville diesel jo koste 0 kr.
Hvis den afgift er rigtig (ca 3200 halvårligt) er vi meget tæt på min gamle Audi RS4 420 hk V8... og det var ikke just miljøvenlig bil...
~~Hov, har været lidt væk fra forum. Det ser ud til at Trafik og Byggestyrelsen ( som pt administrerer EF Type godkendelser) aldrig har opdaget at Peugeot i 2000 indførte en forbedret 210 HK V6 til erstatning af den 'gamle' 194 HK V6. For min gamle dyt, lister skat en typegodkendelse for 1999 og man kender ingen nyere typegodkendelser. Gør ikke så meget, den gamle var opgivet til 9,2km/l, den nye 9,6km/l. Jeg kører selv nemt 11km/l selv når jeg nyder acceleration og lyd, men det er jo underordnet. /jens
Nissan angiver 130 kr. som halvårlig grøn ejerafgift for Leaf. Det svarer til laveste sats for dieselbiler. Fejl ?? Loven om indfasning af elbiler lægger op til 310 kr. halvårlig svarende til benzinbiler over 20 km/l.
Det giver mere mening af ligge den på den mindste afgift som er diesel med partikkelfilter.