Loading...
dk

Så kom der regning på Grøn ejerafgift | Tesla Forum

ABCCC
ABCCC Jan 12 '16
Det er meget underligt. Slog lige min Tesla op på SKAT - der er håbløst mange fejl i registreringen - 4wd, afstandsradar, læder osv osv (det er en 85D).<br />
<br />
Det virker noget tilfældigt hvad Tesla/Skat har registreret. Den er desuden sat til 206 Wh/km...<br />
<br />
Forummets indlæg er redigeret af ABCCC Jan 12 '16
lysmanden
lysmanden Jan 12 '16

abccc: SKAT laver aldrig fejl!!!! :-)

Michael
Michael Jan 12 '16
Min P85 står til kun 181 kW/km. Importeret over at de ved at jeg jo altid kører rigtig pænt.
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 12 '16

På min er stort set alle ting forkerte. :)

Er der nogen der rent faktisk har fået en rigtig regning på "grøn afgift"?

Hviidbjerre
Hviidbjerre Jan 12 '16
Den her skal vist bare rettes op hurtigst muligt, inden det bliver pinligt for skat. Skat er jo (citat mig selv) blæst i pæren med den vurdering.
Hvor er fornuften.... "grøn afgift"....
Jeg har svært ved at forestille sig nogen skattefolk, som ikke ved hvad en Tesla er (med al den debat om reg. afgift mv.).... Hvor bliver fornuften af??
Undskyld min galde.... (og har ikke engang modtaget noget fra skat endnu)
DeaconWP
DeaconWP Jan 12 '16

Husk nu at skyde i en anden retning.

Det er Tesla der opgiver data på bilerne, når de skal indregistreres første gang. Hvorfor tror i kun, det er Skat der fejler?

Hviidbjerre
Hviidbjerre Jan 12 '16
Fair nok...... Men fordomme komme jo trods alt ikke af ingen ting......
Men håber da godt nok, det her ender men en rationel løsning, baseret på sund fornuft..... Tænker også at en skat medarbejder, med normal sund fornuft, ville sige "øhh kan det passe", at "miljø" afgiften skal svare til en V8'er.... uagtet hvad Tesla har indberettiget.
Jeg prøver at bevare optimismen :-)
Gronhund
Gronhund Jan 12 '16
Er der nogen der ved hvad den grønne ejerafgift burde være i kroner og ører for en Tesla, for jeg havde jo egentlig troet det var et stort 0, men det var måske før årsskiftet?
Og tillægsspørgsmål: Hvad går grøn ejerafgift til? Min bror siger at de penge bl.a. går specifikt til vedligeholdelse af veje, men jeg aner det ikke.
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 12 '16

Den burde være 0,- men den går jo ikke, de vil jo have penge ind. Bilisterne betaler vejene og alle økonomiske følger fra bilismen samt en masse til offentlig transport flere gange.

DeaconWP
DeaconWP Jan 12 '16

Gronhund:

Den laveste gruppe af grøn ejer afgift er den samme på alle benzin biler, der kører mere end 20,0 km/liter.

Så når  det rigtige girokort når frem, skal der stå noget der ligner 310 kr for et halvt år.

Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

Det er utroligt hvad man kan på Twitter. Jeg kan se de nu har opdateret denne side:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817286&vId=0&lang=DA

Før stod der el-biler er fritaget. Det er nu ændret til brintbiler er fritaget.

Ejerafgiften for en el-bil er som Deacon korrekt skriver 310,- halvårligt.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 13 '16
oledole
oledole Jan 13 '16
Underligt, en Tesla skal betale grøn ejerafgift, når en diselbil der køre 25 km. og derover ikke skal. Uforståeligt!
Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

Man skal nu godt nok betale grøn afgift på en dieselbil der kører 25km/l. Det koster 2100 årligt.

Hvis din dieselbil kører mere end 32km/l så koster det dog kun 260,- årligt.

Selvfølgelig har SKAT sat en elbil ind som svarende til en benzinbil, ellers ville afgiften jo blive for lav...

/Martin

oledole
oledole Jan 13 '16
Martin, er det ikke udligningsafgiften. Så vit jeg kan se er ejerafgiften o,- kr.
Det er vel ikke hvad skat syntes, men hvad der er rimeligt.
Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

oledole: Er det ikke lidt hip som hap at tale om udligningsafgift og ejerafgift, du skal jo stadig betale det samlede beløb?

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 13 '16

Hvis man går ud fra den laveste grønne afgift, så vil det koste 0+120 kr. for diesel og 320 kr. for benzin. Så uden udlednings afgiften som er de 120 kr. så ville diesel jo koste 0 kr.

jensk2
jensk2 Jan 27 '16
Citat fra Ellert

Hvis den afgift er rigtig (ca 3200 halvårligt) er vi meget tæt på min gamle Audi RS4 420 hk V8... og det var ikke just miljøvenlig bil...

~~Hov, har været lidt væk fra forum. Det ser ud til at Trafik og Byggestyrelsen ( som pt administrerer EF Type godkendelser) aldrig har opdaget at Peugeot i 2000 indførte en forbedret 210 HK V6 til erstatning af den 'gamle' 194 HK V6. For min gamle dyt, lister skat en typegodkendelse for 1999 og man kender ingen nyere typegodkendelser. Gør ikke så meget, den gamle var opgivet til 9,2km/l, den nye 9,6km/l. Jeg kører selv nemt 11km/l selv når jeg nyder acceleration og lyd, men det er jo underordnet. /jens
hhs
hhs Jan 27 '16

Nissan angiver 130 kr. som halvårlig grøn ejerafgift for Leaf. Det svarer til laveste sats for dieselbiler. Fejl ??  Loven om indfasning af elbiler lægger op til 310 kr. halvårlig svarende til benzinbiler over 20 km/l.

gunberg
gunberg Jan 27 '16

Det kunne lyde som om der er indregnet nedslag for godkendt partikkelfilter !

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 27 '16

Det giver mere mening af ligge den på den mindste afgift som er diesel med partikkelfilter.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »