Loading...
dk

Check Charger power | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '16

Her til aften fik jeg en meddelse via appen om at ladningen var stoppet. På appen står der "check charger power" Gik så ud i garagen, og kunne konstatere, at den lyste fast rød. Trykkede så på reset bag på UMCén hvorefer den begyndte at lade igen. Fik nu lige for 2 minutter siden besked om at den var stoppet igen. Er der nogen der har et kvalificeret bud på årsagen til ladefejlen?

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Det kan være jord i installationen der ikke er god nok, det kan være faserne. Hvis Volt kommer under 100V vil den også stoppe. 

Når du siger fast rød, er det så på UMC eller er det på bilen?
Fast rød på UMC er med meget stor sansynlighed jord-forbindelsen der ikke er god nok.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '16

Det er på bilen...

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Hmm, fat i multimeteret, er der 230V når du måler mellem 0 <-> L1 , 0 <-> L2 og 0 <-> L3.

Jeg har oplevet samme problem men det var fordi Volt kom under 100V mellem 0 og L1,L2 og L3. Det vil bilen ikke være med til.

Ring til Tesla, hvis UMC lyser grønt, de kan hente nogle logs ud af bilen og se lidt om hvad det kan være der fejler.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '16

Satte mig lige ud i bilen for at lave et par resets af skærmene. Jeg blev opmærksom på udråbstegnet og en meddelelse som hed "charge cable fault - contact Tesla Service" Denne meddelelse har jeg haft før engang i sommer hvor jeg blot tog strømmen fra UMC'en kortvarigt. Det løste det dengang, og det ser indtil videre ud til at fungere igen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 6 '16
Knudsen
Knudsen Jan 6 '16

Prøv at se efter om alle kontaktsæt er rene - også dem imellem UMC og det røde CEE stik...

Alternativt - sker det også hvis du sænker strømstyrken...?

Ellers er mit bedste bud at du skal have et nyt ladekabel.

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 6 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 7 '16

Tak for svar. Den fortsatte fint og ladede til det ønskede efter at jeg kortvarigt tog strømmen fra UMCen akkurat som i sommer. Nævner det lige over for Tesla her til februar når jeg skal ind og have lavet nogle andre småting.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 7 '16

Jeg har ikke kunne lade i min carport siden mandag. Jeg har ellers ladet fint mindst 10 gange siden jeg fik bilen 19 december.

UMCen lyser grønt inden ladning, men bilen vil ikke starte på at lade (Rødt lys i charge porten) hvorefter UMCen blinker rødt tre gange (=kontakt Tesla).

Nu har jeg så trukket en lang forlængerledning fra mit hus, og det virker fint.

Jeg tænker at Tesla måske har sænket tolerancerne gennem en online opdatering - måske som følge af branden på superchargeren i Norge indtil de har nærmere oplysninger om årsagen.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 7 '16

Interessant teori. Tjekker lige umc om den lyser på samme måde som din hvis fejlen kommer igen.

Gronhund
Gronhund Jan 7 '16
Citat fra Dieselosaurus

Jeg har ikke kunne lade i min carport siden mandag. Jeg har ellers ladet fint mindst 10 gange siden jeg fik bilen 19 december.

Har du haft stikket ude af vægen siden mandag?

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 7 '16

Ja, som Gronhund skriver kunne du jo lige prøve dette. Det har virket for mig de par gange hvor jeg ikke kunne lade.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 7 '16

@Gronhund: Mener du UMCen?

Den lidt længere version er at jeg faktisk ringede til Teslas hotline og talte med Tom i Tilburg. På daværende tidspunkt havde jeg ikke noget jordet kabel, der var langt nok til at jeg kunne prøve fra huset også, så vores troubleshooting manglede at teste nogle flere strømudtag. I al fald tog jeg UMCen ud og trykkede på bremsen (nulstiller angiveligt fejlmeddelelserne) en del gange uden at det hjalp. Han hentede også nogle log-filer og konkluderede at bilen var fin og at det højest sandsynligt var UMCen der havde et problem.

Senere tog jeg UMCen og bilen over til en anden Tesla-ejer og der virkede kombinationen fint, så konklusionen blev at det var min installation i carporten der pludselig ikke er pålidelig nok. Hos min nabo eller med husets elinstallation var der heller ingen problemer. Så det har været min egen konklusion indtil jeg lige før læste at flere andre nu også oplever problemer med ladningen.

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Jan 7 '16
Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 7 '16

Har lige meldt tilbage til Tesla Tilburg igen, så de kunne lukke sagen.

Vedkommende jeg talte med hævdede at Tesla ikke har ændret på nogle tolerancer, så der røg den hypotese. Derimod mente han at frosten kunne være en del af forklaringen - såvidt jeg forstod fordi den bruger mere strøm på at opvarme batteriet og derved presser installationen mere.

Jeg skal ikke kloge mig al for meget på det, så jeg tror jeg nøjes med at glæde mig over at jeg kan lade igen - blev lidt stresset forgårs da jeg 'kun' havde 100 km typical på batteriet og ikke nogen lademulighed hjemme :-)