Der kommer jeg til kort, 2 LEGS. Jeg udtaler mig egentlig kun udfra, at jeg altid ser muligheder, og ikke oplever begrænsningerne. Jeg er endnu ikke ejer af en dejlig Tesla, da min X'er jo lader vente på sig. Så man kunne med rette tro, at jeg er lidt uvidende om, hvordan verden virkeligt er skruet sammen. Så jeg har ingen erfaring personlig med forbruget.
Men alle har jo et højere forbrug her i kulden. For der går sku meget kold vind ind under det batteri, når man kører i det her vejr.
Og jo, der er jo ikke det store behov for at strække ben på en kort tur. Men mit næste tip til dig er, at du på vej hjem på rastepladsen Himmerland ved Suldrup kan tanke med Schademo, og der får du jo omkring 40 kW ladeeffekt. Og derfra har du jo kun 63 km hjem. Kommer du helt tom til den rasteplads, skal du bare have 22 kWh på batteriet, for at nå helt hjem. Så lad en sjat på der, og kør når der er de 22 kWh i tanken.
Jo, jeg læser også dit indlæg som en frustration. Men jeg synes det er lidt synd for dig, at du spænder ben for dig selv. Det skal jo kun være ICE bilejerne, der skal tvivle på din Teslas formåen, og får dig til at tvivle. Du kan sagtens klare dig meget bedre, end du frygter. En 70 kan ikke have så meget med. Derfor kan det være vigtigt at kunne lade hurtigt. Og her en den bedste investering en Schademo adaptor, så du kan lade dobbelt så hurtigt, som en der kun har købt dobbeltlader til sin bil. Så tager det kun en dejlig kop kaffe fra din termokande, før du kan komme helt hjem. Og tiden går jo godt, når der er nogle nysgerrige, der godt vil se din bil, mens den lader.
Mvh