Loading...
dk

Selvkørende Tesla - som i SELVKØRENDE | Tesla Forum

FAB
FAB Jan 10 '16
Tjek lige hvad Tesla skriver om 7.1 software i disse dage
https://www.teslamotors.com/...our-tesla-your-phone
Dejligt for os med små garager. Glæder mig til at se om det rent faktisk virker...


Nederst er der noget der fanger min opmærksomhed (se billede)

Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i det, men nu skriver de jo også "Tesla" og ikke "Model S", for set ud gennem mine briller har Model S langt fra hardware nok til 100% atomomous drive ...

Nogle tanker ??

Vi ses på SuC :-)

Morten
Kristian70k
Kristian70k Jan 11 '16
I og med du kan kalde på bilen og den kommer uden en chauf. Så er den selvkørende.. Det er det de mener.. Det er kommet i USA men kommer ikke i dk i denne omgang..
FAB
FAB Jan 11 '16
Så langt er jeg med. Men der jo himmelvis forskel på at den man tøffe ud og ind af garagen og så "Eventaully your Tesla will be able to drive itself anywhere aceoss The country to meget you, charging it self along the way"....
Det sidste kan jeg ikke forestille mig Model S har hardwaren til. Det gælder både på sensorsiden og ikke mindst på databehandlingssiden....

Ved du noget jeg ikke ved :-)
Gronhund
Gronhund Jan 11 '16

Som det kan læses tilsidst i denne artikel, så er det ikke noget vi skal regne med vores elskede bil kan. Der skal mere hardware til.

http://www.ubergizmo.com/2016/01/tesla-drive-across-country-2018/?utm_source=mobilerepublic

Men i første omgang glæder jeg mig nu bare til, at den selv kan parkere i min carport (med begrænset plads). Håber det kommer i den næste opdatering (eller næste-næste, for jeg har ikke fået den nyeste endnu) ;-)

FAB
FAB Jan 11 '16

Tak for den :-)

ODE90D
ODE90D Jan 11 '16

Er der nogen som har hørt/set noget omkring hvor meget luft der er behov for at have på hver side af bilen for at summon featuren fungerer?

Jeg har en meget smal garage med et par cm luft på hver side, hvor det vil være en gave, men jeg kunne forestille mig der er behov for lidt mere plads før den vil lystre.

T3S7A
T3S7A Jan 11 '16

Parkere du selv der i dag?

Klaus_
Klaus_ Jan 11 '16

@ODE90D, jeg har set nogle videoer hvor det var meget imponerende hvor smal en garage den kan komme ind/ud af. Jeg vil mene at hvis ens garage er meget smallere end det jeg har set på video, så kan bilen nok slet ikke være der :)  Så umiddelbart ikke noget jeg ville være nervøs for. Husk også at bilen jo slår spejlene ind, dem skal den jo ikke bruge til at køre efter. Der er vist også en indstilling et sted med at man kan tillade den kan parkere på smalle områder.

ODE90D
ODE90D Jan 11 '16

@T3S7A: Jeg holder der ikke i dag af flere årsager.

1. Der er "låger" og ikke en hejseport, hvilket betyder der går en del plads fra åbningen så jeg ikke kan komme ind.

2. Hvis jeg installerede en hejseport kunne jeg godt lige klemme bilen ind, men jeg vil skulle stige ud gennem soltaget.

Der er som sagt kun 2-3 cm fri på hver side med spejlene slået ind når jeg måler med tommestokken

Det er kun hvis jeg ved Teslaen kan køre derind af sig selv, at jeg vil investere i en hejseport m.v.

 

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Jan 11 '16
Klaus_
Klaus_ Jan 11 '16

Okay det er godt nok en smal garage - jeg ville nok alligevel være en smule nervøs så, indtil andre har testet at 2-3cm på hver side er nok for den :-)

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Jan 11 '16
Elon musk sagde faktisk da de lancerede D serien at bilen havde nok hardware til at køre dig helt hjem fuldstændig automatisk. Men at de i første omgang ville release funktionerne lidt ad gangen (eller noget i den stil).

Jeg har ikke link, men det var i forbindelse med lanceringen, eller eventuelt ved en af autopilot turene på lukket bane med journalister. 

Er der nogen som kan huske dette?

Jeg tror faktisk at bilen med det rette software kan mere end man regner med. Der er jo kameraer på alle sider. Så i princippet, hvis menneskelige øjne kan bruges til at styre en bil med, så kan kameraer også. Det er kun et spørgsmål om hvordan de visuelle indtryk fortolkes. Og her kommer softwaren ind i billedet.


dRxL
dRxL Jan 11 '16

Er der ikke "kun" kamera foran og bagved, hvor det der er på alle sider er ultralydssensorer der kan måle afstande ca. 5 meter ud fra bilen. Derudover er der selvfølgelig også den fremadkiggende radar.

Fandt en god lille visuel oversigt over systemerne her:

http://indefinitelywild.gizmodo.com/the-tech-that-drives-the-new-tesla-model-s-explained-1644801610

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Jan 11 '16
Klaus_
Klaus_ Jan 11 '16

Jeg mener ultralydssensorerne på siden kan måle op til 12 meter.

Jeg tror ikke frontkameraet har nok vidvinkel til at være ordentligt brugbart i byerne - men i teorien kan man vel udskifte kameraet oppe i headliner'en for ikke ret mange penge. Så jeg håber da på at eventuelle retrofits bliver tilgængelig i et vist omfang, engang i fremtiden. Men det er ikke noget jeg forventer eller satser på.

dRxL
dRxL Jan 11 '16

Sådan som jeg har forstået det er der 12 sensorer der kan se ca. 16 fod (4.88 meter) ud fra bilen.
Jeg har ingen idé om hvilket udsyn frontkameraet har, findes der indikatorer på dette på nettet?

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '16

Ifølge Tesla selv kan sensorerne måle op til 16 feet svarende til godt og vel 5 meter.

Klaus_
Klaus_ Jan 11 '16

Nåh ja det var sådan det var, "12 long range" havde gemt sig som "12 meter" i min hukommelse :-)

Awesome
Awesome Jan 11 '16
Har lige opdateret og er lidt skuffet. Er det korrekt, at bilen ikke selv kan parkere i min carport, men kun i en garage?.
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '16

Den kan så vidt jeg ved ingen af delene endnu. Det er kun i US versionerne at der er summon park. EU har så i stedet fået Spotify. Noget for noget...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 11 '16
MS
MS Jan 11 '16

@NewTeslaOwner2015 - kan ikke huske link til lanceringen - men i vedlagte link er der vist ikke tvivl om, at Model S og X ikke i den nuværende udgave har hardware nok til at være 100% selvkørende. http://www.theverge.com/2016/1/10/10746020/elon-musk-tesla-autonomous-driving-predictions-summon

FedthaS
FedthaS Jan 12 '16

Jeg husker tydeligt Elon i et klip fra hans besøg i danmark sagde at det ville kræve andet hardware for at bilen bliv 100% selvkørende.. og han sagde også at dette ikke ville være muligt at opgraderer nuværende tesla modeller, så denne feature vil kun blive muligt i fremtidige modeller..

Sider: 1 2 »