Loading...
dk

1 kr. retur fra elselskab ved ladning!? | Tesla Forum

garfild78
garfild78 Jan 11 '16

Hej med jer!

Er der nogle af jer der er klar over, hvad kriteriet er for at få ~1 kr. retur fra elselskabet ifm. ladning af elbil? Er det f.eks. et krav, at der skal en abonnementsløsning til? Jeg ville helst fortsætte med at lade via mit kraftstik og det kabel der fulgte med bilen, men ved ikke, om det ej er muligt !?

Herudover vil jeg høre, om der er nogle af jer, der brug Modstrøm? hvor man lader "gratis" om natten.

På forhånd tak.

Vh.

Anders

mortendk
mortendk Jan 11 '16

Der er et par muligheder, men benytter selv Dansk Elbil Support (http://www.elbilsupport.dk/) - fået opsat ladeboks + monteret bi-måler i el tavlen.

jeppe
jeppe Jan 11 '16

En virksomhed med et momsnummer skal eje ladeboksen, som skal være en ladeboks hvor kun elbiler kan tilsluttes, altså ikke et CEE stik. 

Derudover skal du kunne dokumentere forbruget med en bimåler, den skal dog ikke ejes af en virksomhed.

Så skal du leje ladeboksen, og når virksomheden indberetter moms, skal de have informationen fra din bimåler, så kan de få refunderet el-afgifterne, og sende de penge videre til dig.

Du må gerne selv eje virksomheden. 

Mobo
Mobo Jan 11 '16

@Jeppe, Hvor kan man finde lidt mere information om dette henne? Tænker på hvordan man gør det iht regnskab.

jeppe
jeppe Jan 11 '16

Jeg mener at have fundet det meste her på forummet i mange andre tråde.
I forhold til regnskabet, er det virksomheden som skal ordne det i sit eget regnskab med skat.
Man skal selvfølgelig have en elmåler som kun måler på bilens forbrug. Men der er et felt når man laver momsregnskab, man kan udfylde med det. Kan ikke lige huske hvilket felt, da jeg ikke lige er kommet så langt selv. :)

Forummets indlæg er redigeret af jeppe Jan 11 '16
Niels
Niels Jan 11 '16
har ikke lige fulgt med...er ordningen forlænget ud over 2015?
Raymond
Raymond Jan 12 '16

ja, den er forlænget til og med 2016. Jeg håber da de forlænger den yderligere.

JonasHansen
JonasHansen Jan 12 '16

i min verden vil det give mere mening, hvis man som elbil-ejer fik samme reduktion, som gælder for huse med el-opvarming som primær varmekilde. Der kan man få ca 60øre reduktion pr kw/h på det forbrug der overstiger 4000kw/h pr år, vel og mærke uden noget krav om seperat måler og deslige. 

http://www.seas-nve.dk/privat/el-og-varme/varme/elvarme

Johannelund
Johannelund Jan 12 '16
Har spurgt mit elselskab der sagde at man skulle få elbilopladningen registreret på opladningsstedet BBR meddeles hos kommunen for at de kunne give en reduktion i elafgiften ud over de 4000 kWh. På samme måde som opvarming med varmepumpe
JonasHansen
JonasHansen Jan 13 '16
Citat fra Johannelund Har spurgt mit elselskab der sagde at man skulle få elbilopladningen registreret på opladningsstedet BBR meddeles hos kommunen for at de kunne give en reduktion i elafgiften ud over de 4000 kWh. På samme måde som opvarming med varmepumpe

Hej Johannelund

Det er da en interessant besked besked du har fået der. Hvilket el-selskab har du?

Umiddelbart er jeg lidt skeptisk idet at den lovgivning der giver ret til de ca 60 øres reduktion, i forbindelse med elopvarmning af huse, ikke siger noget om elbil, og jeg har heller ikke kunnet finde en tilsvarende lovgivning for reduktion for elbiler. Men hvis det faktisk passer er det jo fantastisk :)

P85DK
P85DK Jan 13 '16
Citat fra Johannelund Har spurgt mit elselskab der sagde at man skulle få elbilopladningen registreret på opladningsstedet BBR meddeles hos kommunen for at de kunne give en reduktion i elafgiften ud over de 4000 kWh. På samme måde som opvarming med varmepumpe

Mit bud er at hun har misforstået dig og opfattet det som at du spurgte ind til refusion i forbindelse med elopvarmning - ellers vil det jo være fantastisk 

garfild78
garfild78 Jan 13 '16

Er der ingen af jer, der bruger Modstrøm som elleverandør?

Raymond
Raymond Jan 13 '16

Garfild78: Du er nød til at bruge søgefunktionen, emnet er debatteret rigeligt.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 13 '16
Dette emne er låst