Loading...
dk

Efter update: Min 70'er er blevet til en 60'er | Tesla Forum

Michael72
Michael72 Jan 12 '16

Underligt nok er min S70'er blevet til en 60'er efter seneste update.

Noget man kan gøre, eller skal man vente til Tesla kommer med en ny update ?

fmm1000
fmm1000 Jan 12 '16
Samme problem i Norge.
dRxL
dRxL Jan 12 '16

Har det en praktisk betydning, som f.eks i at dens tilgængelige batterikapacitet nu er som en 60'er?

Michael72
Michael72 Jan 12 '16

Ved det ikke, blot en smule utjekket af et firma som Tesla, der plejer at have styr på detaljerne.

ILarsen
ILarsen Jan 12 '16

Min 70'er er også blevet til en 60'er. Jeg skrev til Tesla, som foreslog en genstart af begge skærme. Det fiksede det dog ikke...

Michael72
Michael72 Jan 12 '16

Det samme her, har også forsøgt genstart, men undrer mig over hvor utjekket det er.

SQLCPH
SQLCPH Jan 12 '16
Hvad menes med at 70 er blevet til 60?
Michael72
Michael72 Jan 12 '16

De steder hvor der tidligere stod "70" på skærmen/skærmene, står nu "60". Det står uklart hen om vi i virkeligheden har en 60'er, med et 70'er skilt eller, hvordan det hænger sammen.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 12 '16

Er der ingen der har fået opgraderet deres biler? :-)

Michael72
Michael72 Jan 12 '16

Ja, bare det var den vej, måske en 70'er der blev en 90'er. 

Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

Så kan man jo også nemmere sige, at Jeres S60'ere har fået bedre rækkevidde. Næste opdatering fra Tesla vil være et lille brev til at alle S70 ejere med et nyt skilt til bagsmækken :-)

I og med at en opgradering til 90 kræver AWD vil det nok kun kunne ske for D-modellerne, at Tesla forvirrede og lavede dem om til 90D'ere i stedet for  85D'ere...

Men noget kunne tyde på en udvikler har fået at vide en model er udgået og så tænkt, "der er skisme da ikke noget der hedder S70, min er en S60, så det skal alle de andre også være" ;-)

/Martin

SuneH
SuneH Jan 13 '16
Så tror jeg, at jeg venter med at opdatere, så kan jeg ende med at have en af DKs eneste 70'ere :-)
andersh
andersh Jan 13 '16
@Kiefer Man kan da godt få en 90'er med RWD. Har set i hvertfald to styks på dansk grund.
Werge
Werge Jan 13 '16

Jeg glæder mig bare til de opdager fejlen og derfor opdatere alle 60'er til 70'er - og ikke kun i displayet men også i batteriet.

Så få jeg pludselig 10 kWh ekstra, for min er købt som en 60'er.... Skildet bagpå, behøver de ikke sende et nyt af, jeg kan godt lide at være lidt anderledes, vi er jo kun omkring 20 stk. 60'er i DK.

Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

andersh: Lyder llidt mærkeligt, for hvis du går ind og konfigurerer så lægger den automatisk AWD til som option når man vælger 90kWh. 

Der står også "Requires 85 kWh Battery and All-Wheel-Drive" under range upgrade i konfigurator.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Jan 13 '16
Det er efter hvad jeg kan se det samme batteri der sidder i 60 hhv 70. Type C (kan ses ved højre forhjul). Om der findes varianter af C-batteriet ved jeg ikke. Nogle der kan svare på det?

Spurgte en gang Tesla om man sw mæssigt kunne opgradere en 60'er til en 70'er da meget indikerede at der var mere end 60 kWh i 60'er batteriet (kan lade op til 60 kWh på den). Fik selvfølgelig et politisk svar at batteriet ikke var større og at man derfor ikke kunne opgradere til 70.

Man ved aldrig rigtig med Tesla og så vidt jeg ved er der ingen(endnu) der har skilt et 60'er batteri ad og set hvad der rent faktisk er inde i?
Seppe
Seppe Jan 13 '16

Man kan ikke vælge 90 i konfiguratoren, kun 90D, men jeg har dog også set mindst en bil kun med "90" bag på... Men det kan jo være rent visuelt på bagsmækken at den kun hedder 90... Ikke at jeg lige kan se årsagen til at gøre det :-)

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 13 '16

Tror den med AWD er nyt, mener ikke det stod der sidste år. Så der er sikkert en del 90ere blevet leveret inden da.

andersh
andersh Jan 13 '16
Eller også er konfiguratoren ændret? Mener også der var en herinde der forsøgte at sælge en bestilling på en 90 RWD. Men der er nok ret lille efterspørgsel efter non-D når man er oppe i den størrelse, selvom jeg selv er ret glad for min store frunk når der er pakket seriøst op :)
PEB
PEB Jan 13 '16

Jeg har en 90R

Sider: 1 2 3 »